Litt lav blodprosent

Bkno5835282

Første møte med forumet
Er i uke 36 og skal ha planlagt KS.
Blodprosenten var litt i grenseland.
Noen som vet om en boost for å få denne opp i løpet av de neste to ukene?
Og om noen er ekspert her til å kunne si om det er mulig å få den opp litt fort.
Har vært flink til å spise sunt men har ikke tatt noe jerntilskudd jevnlig.

Jeg fikk beskjed om og ta jern tablett hver dag i tillegg til og spise mat som inneholder jern :)
I tillegg kan du prøve og få i deg vitamin-C dette hjelper med og ta opp jern i kroppen ;)

Jeg er nede i 10,5 og startet jerntabletter da jeg var 10,7 og var i uke 32. Fått beskjed om P ra de noen uker etter fødsel og få sjekket prosenten hos lege før jeg gir meg

Har også lav blodprosent. Hadde 10 idag etter å brukt jern en måned. Så må øke dosen. Men tror nok det er jern som funker:)

Her hadde jeg 10 i dag, jordmor sa jeg ikke måtte ta noe man passe på. Usikker hvordan jeg skal tolke det..

Fikk den opp ganske Greit med jern tilskudd hver dag i 14 dager

Jeg har vært nede på 9 tallet, nå på 10,1. Aldri blitt anbefalt å ta jerntilskudd da det er mye bivirkninger ved det. Lav blodprosent går heldigvis ikke utover baby, men kan være ganske slitsomt for mor. Har mye blodtrykksfall og svimmelhet og lite energi pluss tungpusta. Spist masse leverpostei og brokkoli f.eks. Har overlevd :-)

Jeg lå på 9,4 og fikk beskjed om å ta 100mg jern hver dag + c-vitamintilskudd samtidig. 2 uker etter hadde jeg hb på 11,7 og kunne kutte jern.

Eg ligge høgt i blodprosent (13-14), men ligge på grenso på jernlager så eg har tatt jerntilskudd heile svangerskapet (uten bivirkninger) :-)

Spis leverpostei med rødbeter på og drikk juice ved siden av! C vitamin fremmer opptaket av jern! :) brokkoli er også supert :) mye kjipe bivirkninger man kan få av jerntabletter.. jeg tok det i starten av sv.skapet og tålte det dårlig. . .

Back
Topp