Litt klaging

Fitness

Forelsket i forumet
Nå er jeg lei... I tillegg til at jeg fortsatt sliter med graviditeten, har jeg nå fått omgangssyken og fryktelig halsvondt! Jeg må holde meg fast når jeg svelger, og gruer meg til hver gang jeg må det. Fikkdet igår, og enda verre idag. Litt feber også, så fin juleoppladning ;-) Halsen føles tykk, øm og er forferdelig vond. Har legetime i morgen for svangerskapskontroll, så da får jeg vel sjekket dette også. Litt klaging fra meg....

uff, klag i vei   og masse god bedring til deg! 

Det e lov å klage...kjedelig å være syk i jula:(

Masse god bedring....

Klag i vei! :) ok at jeg fortsetter? Nå har farmor og farfar død med to mnd mellomrom,farfar ble gravlagt i går, og innimellom det har vi vært konstant syke. pencilin på lillegutten, influensa på får, omgangssyken på alle tre... Så nå har jeg bestemt at vi skal være friske og få en fantastisk jul. Håper du får det også:)

Usj, her var det mye trist. Vi har også fått en runde med omgangsyke nå, bare far i huset som ikke har hatt sin tørn, så vi håper at han slipper unna så han ikke får det i jula. Mot halsvondt/ hoste har de noen fine urtetabletter på apoteket som heter Fribol, anbefales! God bedring! :-)

Legebesøket endte med en antibiotikakur. Var visst en kraftig streptokokkbetennelse i halsen, så legen mente det ikke var rart at jeg hadde vondt for å svelge. Var  veldig hovent og betent, så det føles rett og slett ut som det sitter en stor potet der med skarpe tagger og blader, deilig ;-)

Men med antibioktika kjenner man heldigvis virkningen i løpet av kort tid, så kanskje jeg klarer å svelge juleribba....

Fitness skrev:
Legebesøket endte med en antibiotikakur. Var visst en kraftig streptokokkbetennelse i halsen, så legen mente det ikke var rart at jeg hadde vondt for å svelge. Var  veldig hovent og betent, så det føles rett og slett ut som det sitter en stor potet der med skarpe tagger og blader, deilig ;-)

Men med antibioktika kjenner man heldigvis virkningen i løpet av kort tid, så kanskje jeg klarer å svelge juleribba....

Skulle til å foreslå det når jeg leste tråden din, men da var det altså det du hadde :-/

Hatt det en gang selv for noen år tilbake. Husker bare at det gjorde så vondt å svelge og at jeg var så utslitt at jeg ikke orket å ha på lyset i rommet, høre på radio, fikk ikke sove, ikke svelget, ikke spist/drukket osv.. Det beste var jo at streptokokkertesten ikke slo ut, men legen var så sikker at jeg fikk med meg resept og beskjed at om feberen fortsatte å stige utover kvelden (hadde over 40, så det gjorde den..) så var det streptokokker. 
Men fikk beskjed om 1 ibux + 1 paracet (nå skal man vel ikke ta ibux pga bebisen) hver 6 time. Det gjorde underverker! Jeg kunne spise, drikke vann og sove :-) Etter et par dager på kur var formen tilnærmet normal! Føltes iallefall slik :)

Masse god bedring!!

Phibonacci skrev:

Fitness skrev:

Skulle til å foreslå det når jeg leste tråden din, men da var det altså det du hadde :-/

Hatt det en gang selv for noen år tilbake. Husker bare at det gjorde så vondt å svelge og at jeg var så utslitt at jeg ikke orket å ha på lyset i rommet, høre på radio, fikk ikke sove, ikke svelget, ikke spist/drukket osv.. Det beste var jo at streptokokkertesten ikke slo ut, men legen var så sikker at jeg fikk med meg resept og beskjed at om feberen fortsatte å stige utover kvelden (hadde over 40, så det gjorde den..) så var det streptokokker. 
Men fikk beskjed om 1 ibux + 1 paracet (nå skal man vel ikke ta ibux pga bebisen) hver 6 time. Det gjorde underverker! Jeg kunne spise, drikke vann og sove :-) Etter et par dager på kur var formen tilnærmet normal! Føltes iallefall slik :)

Masse god bedring!!

Nei jeg tør ikke ta ibux, men har tatt to paracet og det hjelper ikke, så jeg får bare vente på effekten av antibiotikaen. Vanlig halsvondt er jo ille nok i seg selv, men dette er skikkelig vondt og mye verre enn det jeg trodde halsbetenellse var. Man blir som du skriver helt utslitt, siden man ikke orker spise, drikke eller får til å sove pga halsen. Og så har jeg fått skikkelig rar stemme hehe, jeg er ikke forkjølet men det er kun pga halsen! Jeg fikk beskjed av sønnen min på 7 år om å snakke normalt og ikke tulle :-)

Back
Topp