Litt irritert

Krøllo

Elsker forumet
Jeg skulle vaske klær, hadde puttet inni masse håndklær og undertøy og satt den på.
Så åpner jeg en pose med klær som minstemann har brukt i barnehagen, han har sikkert tisset seg litt ut siden de var puttet i en pose.
Men da jeg åpner den SLÅR det en kraftig klorinlukt imot meg, jeg måtte bare lukke posen igjen fordi det var så sterkt.

Det har hendt tidligere at de har helt klorin oppi posen med klærne, slik at klærne er helt ødelagt...  Hvis de nå har ødelagt klærne blir jeg kjempe lei meg, det er en helt ny Vossatasser dress til 500 kr, det er masse penger for meg.

Har jeg rett på erstatning fra barnehagen hvis den er blitt ødelagt? Tør ikke studere den før jeg har fått vasket den pga lukten av klor.

Hvis klær med urin ligger litt for lenge, så stinker det klorin/salmiak, så er ikke sikkert de har klort klærne hans. 

Men den er brukt idag.
Sist gang var det en blå bukse , den var blitt flekkete hvit pga kloren...

Vi får igjen penger av barnehagen for klær som ble borte da de ble kaos og rot fordi de to som jobber på avdelinga ble syke samtidig. Men om det er en rettighet vet jeg ikke. Men jeg synes jo at om de ødelegger den på den måten, at det ikke skjer i lek feks så bør de j erstatte...

Så rart at de gjør det, har jeg aldri opplevd i de to barnehagene vi har hatt gutten i... Kjedelig hvis klærne blekes av det da!!! Håper det går bra, jeg aner ikke hvilke rettigheter man har...

Jøss, det hørtes kjemperart ut!! Heller de virkelig klor oppi posene med klær til ungene? Har de en haug med klorflasker stående ved siden av stellebordet liksom? Veldig spesielt...

Jeg har aldri hørt om eller opplevd dette. Jeg ville hvertfall tatt det opp med en gang, og gitt beskjed om at jeg ikke ønsker at de gjør det med mitt barn sine klær hvertfall. Erstatning tror jeg kanskje ikke man har rett på...

Det skjer jo ikke oofte akkurat, har hendt 2 ganger på de 7 årene vi har hatt barn i den barnehagen. Lurer på om det er han 1 mannen som ikke er helt klar over hva Klor egentlig er...
Greit at tiss kan lukte klor etter en god stund, men det lukter ikke etter noen timer, og det bleker iallefall ikke..

Hæ? så rart! det er jo rett å slett å ødelegge tøyet med vilje. hva skal være hennsikten med det?? du må jo høre med de å spøøre hvorfor de har gjort det. Tror nok du kan spørre om erstatning også. Det der går jo ikke ann!!

merkelig... ville iallefall tatt det opp med barnehagen. Lykke til :)

Blir klær ødelagt, pga en ansatt har hatt klor på dressen før den ble lagt i pose, det kan du ta opp med styrer i barnehagen. Det skal nok kunne erstattes, og ikke mist gi beskjed til styrer om klor bruken så h*n kan få en stopper for det.

Trinemor skrev:
Blir klær ødelagt, pga en ansatt har hatt klor på dressen før den ble lagt i pose, det kan du ta opp med styrer i barnehagen. Det skal nok kunne erstattes, og ikke mist gi beskjed til styrer om klor bruken så h*n kan få en stopper for det.

Helt enig. Det høres jo helt merkelig ut, alle vet da at klor bleker??? I barnehagen til barna mine knyter de bare klærne ned i en pose.
Jeg tror faktisk jeg hadde krevd erstatning for noe sånn, tisset går jo an å vaske vekk, men kloret som de ansatte har helt over ødelegger lissom...

Hestejenta skrev:

Trinemor skrev:

Helt enig. Det høres jo helt merkelig ut, alle vet da at klor bleker??? I barnehagen til barna mine knyter de bare klærne ned i en pose.
Jeg tror faktisk jeg hadde krevd erstatning for noe sånn, tisset går jo an å vaske vekk, men kloret som de ansatte har helt over ødelegger lissom...

Kunne ikke vært mer enig!!!

Krøllo skrev:
Men den er brukt idag.
Sist gang var det en blå bukse , den var blitt flekkete hvit pga kloren...

Ja da er det jo selvsagt noe helt annet. Rart at de klorer klærne. Jeg gjørt det hjemme med hvite klær som er blitt missfarget, men aldri på klær med farger. 

For en ide av bhg !!! Klorin er jo ganske så sterkt da....

Mener at visst tøyet er ødelagt bør de erstatte det ja, så lenge som det nesten er med vilje av bhg...tøy kan selvfølgelig bli ødelagt i lek osv...men å helle klorin på det var litt på kanten syntes jeg..

Jeg har en gutt som tissa på seg i barnehagen nesten daglig i flere år. Han er fremdeles sengevæter og han er nå 8 år. Så har litt erfaring med uhell.. I bhg la de klærne i en pose og knytta godt igjen slik at den ble lufttett. Det lukta alltid klor / salmiakk da jeg åpna posen, og jeg åpna den så fort vi kom hjem. Det høres helt merkelig ut at de skal ha klora klærne. "alle" vet at det gjør man ikke med farga klær.. Du får si hvordan det går etter at du har snakka med dem :-)

Back
Topp