litt irriterende

jejagal

Glad i forumet
når jeg hele tia får kommentarer på at mine barn er liten av vekst[:'(]

her en gutt på snart 3 år som er ett halvt hode mindre enn vanlige 3 åringer og er tynn, han spiser og har god apetitt,men høy forbrenning,han ligger på kurven sin også.
har også ei lita frøken som ble født 2780g og 47 lang,hun er snart 9 mnd og er akkurat begynt på 68 str i kler,og jeg får hele tiden slengt i fleisen "at jeg må gi de mere mat,"herregud,mater du ikke ungen" osv osv..

er så DRITA lei av å måtte forsvare meg når jeg vet at de spiser med god apetitt og HS sier de ligger perfekt i sin kurve..[:'(] og at de ser på meg som den dårlige mammaen..[&o]
bedritne folk som faen skal legge seg oppi alt..

flere med småe barn som har opplevd det samme?
og hva svarer man de gamle kjerringene som "vet best" ?

Her er det omvendt....'

ÅÅÅÅÅÅ gutta dine er SÅÅÅ store... de spiser nok mat jah...

Selvfølgelig gjør de det,ellers hadde de dødd pleier jeg å svare...

Han på 2 år er 96cm og 19 kg han på snart 10 mnd er 78 cm og 12,5kg..

Er også dritt lei av kommentarer!!!!

ORIGINAL: Masallah xxl

Her er det omvendt....'

ÅÅÅÅÅÅ gutta dine er SÅÅÅ store... de spiser nok mat jah...

Selvfølgelig gjør de det,ellers hadde de dødd pleier jeg å svare...

Han på 2 år er 96cm og 19 kg han på snart 10 mnd er 78 cm og 12,5kg..

hjelpes, folk skal da klage UANNSETT.. min kar som er 90 cm veier vel rundt 11,5 kilo og frøkna mi har kanskje bikka 7 kilo[:-]

Mhm omvendt her også på gutten iallefall... Han er 3 mnd imorgen og for 2 uker siden var han 6400 gr og 63 cm... Alle syns han er sååå stor... Eneste han får er pupp, så kan ikke gjøre noe med måltidene heller... Så nå har jeg begynt å komme alle i forkjøpet å si selv at han er stor.. gidder ikke høre mer.

Jeg blir faktisk litt overraska over at folk får seg til å si sånn, jenta mi var født en uke over termindatoen og var 3230gr og 48 cm, men jeg har aldri hørt noe negativt om det fra andre. Hun har akkurat begynt å bruke str 80 og er på den laveste streken på percentilskjemaet, dog hun følger sin egen kurve helt perfekt.

Alt hva folk skal legge seg borti:/

Åhh jeg kjenner til frustrasjonen![:'(]
Utenom at her spiser hun ikke allverdens heller, spiser det hun vil ha, som er mindre enn hva andre unger eter, men hun er mett og fornøyd da. Hun er liten, men ikke veldig liten, 13mnd og ca 8,5kg.. veide 3005gram da hun ble født å følger sin kurve helt perfekt.

Så jeg trur man skal tenke på kurven, ikke vekta. da blir man bare tullete, samme med de som har store barn, de vokser jo i sitt eget tempo :-)

ORIGINAL: Lillesnille

Mhm omvendt her også på gutten iallefall... Han er 3 mnd imorgen og for 2 uker siden var han 6400 gr og 63 cm... Alle syns han er sååå stor... Eneste han får er pupp, så kan ikke gjøre noe med måltidene heller... Så nå har jeg begynt å komme alle i forkjøpet å si selv at han er stor.. gidder ikke høre mer.

når frøkna mi var så "stor" var hun 7 mnd gammel,så jeg fikk jo høre i ett halvt år at hun så enda ut som nyfødt[:-]

folk er frekke..!
jeg kommentere en gang til ei som hadde en liten "plugg" at hun var nu heldig som hadde litt mere kjøtt på beina enn hva min kar hadde ( i en sånn snill og vennlig tone) fikk bare slengt tilbake: jaha,? og din er så tynn,men det er jo ikke rart siden han hadde vokst opp på flaske fra 8 uker gammel [&o] .!

Kjenner igjen den. Meg var dem påog var helt hysteriske allerede før minste jente ble født. For hun var jo aaaalt for liten inni magen. Hun var da 3170 når hun ble født 4 dager over termin. Og 49 lang. er da ikke så ille det.

Hun er nå 1 år og nesten 1 mnd. Hun bruker fortsatt 74 i klær hun. Så får ofte høre at hun er lita ja. Men er ikke noe og bry seg om. Bare svarer dem at ja barna mine er små dem, men dem er fælt glade i mat og feiler dem ingenting. [:)]

Største jente mi er 4 år nå. Sist vi veide og målte henne var hun i underkant av 15 kilo og omtrent 105 cm lang. Så hun er jo ikke store jenta hun heller, er litt lenger enn de andre på barnehagen men mye mindre ellers.
Så får høre den på henne også.
Men hun var jo bare 2835 når hun ble født selv om hun var 50 lang.

Så jeg nøyer meg rett og slett med at barna mine er små, regner helt klart med at nr 3 blir like lita, så får folk bare si hva dem vil. Jeg kan jo ikke akkurat bruke plante gjødsel på dem for og få dem til og vokse heller. [8D][;)][:)]

Hvis dem begynner og mase etter og sette igang  før tiden fordi jenta er for liten i magen denne gangen også så kommer jeg til og svare dem: Enten får dere bare plukke henne ut hvis dere er så redde for henne eller så synes jeg dere skal klappe igjen og slutte og mase! Ble rimelig lei av at dem skulle mase så fælt som dem gjorde når vi venta madelene. Vi måtte jo inn på kontroller i hytt og pine, og alt så like fint ut på alle kontrollene, men dem måtte sitte i evigheter hver gang og dividere om hvorvidt dem skulle sette igang eller ikke, men hver gang ba dem oss komme tilbake en uke senere og ha med oss fødebagen for det kunne jo være aktuelt og sette igang med en gang etter neste kontroll.. Sånn holdt dem på siste 2 mnd:ne...
Men når jeg ble lei mot slutten og spurte om dem ikke bare kunne sette det igang da siden dem masa sånn, nei da var det ikke å tale om, så hun ble inne til hun selv ville ut 4 dager over termin. Så nei det maset gidder jeg ikke og høre på en gang til.

vi har det omvent!...
gosh er du sikker på at du ikke gir han for mye mat? han er jo så tung.. stakkars!
men han ligger greit til sin kurve, ja han er ansje litt stor men er jo fordi han ikke gidder å være så aktiv da.. å han spiser faktisk mindre en andre på 7 mnd...

gidder ikke høre på d lenger... er så uuuuutrolig irriterende..

babyfacepsyco: mine er også født små, han var 3080 g og 48 lang, og hun var 2780g og 47 lang, han kom dagen etter termin og hun kom på termindagen.. men både jeg og pappen er jo ikke så veldig store selv,og vi begge kom til verden under 3200 gram,så det ligger jo i genet..

har svart at mine følger sin egen lille kurve (nesten på den nederste linja i kurven) og de er mett,glade og aktive barn,men det holder liksom ikke å si det,for det er bestandig det samme maset vær gang..

og når jeg gikk gravid med begge så var jeg diger så stor at jeg faktisk fikk spm om det var tvillinger,en var nu så frekk om spurte om jeg venta trillinger[&:]
gudameg altså.. alt hva folk for seg til å spørre om, neiiiida,gravide har ikke følelser,og heller ikke mammaer[:-]

ORIGINAL: jejagal

babyfacepsyco: mine er også født små, han var 3080 g og 48 lang, og hun var 2780g og 47 lang, han kom dagen etter termin og hun kom på termindagen.. men både jeg og pappen er jo ikke så veldig store selv,og vi begge kom til verden under 3200 gram,så det ligger jo i genet..

har svart at mine følger sin egen lille kurve (nesten på den nederste linja i kurven) og de er mett,glade og aktive barn,men det holder liksom ikke å si det,for det er bestandig det samme maset vær gang..

og når jeg gikk gravid med begge så var jeg diger så stor at jeg faktisk fikk spm om det var tvillinger,en var nu så frekk om spurte om jeg venta trillinger[&:]
gudameg altså.. alt hva folk for seg til å spørre om, neiiiida,gravide har ikke følelser,og heller ikke mammaer[:-]

Litt kjedelig når dem ikke gir seg og mase ja. [>:]
Heldigvis har det funka for oss og si ifra at alt er greit, hun er bare liten.
Men får jo fortsatt høre det fra nye steder hele tiden + at dem som kjenner oss og vet at hun er liten bare må påpeke det hele tiden også på en måte.
Men orker bare ikke høre på det jeg, prøver så godt det går og overse det. [:)]

Det med tvillinger kjenner jeg også igjen, det fikk jeg høre mye i begynnelsen når jeg venta Madelene, men så gikk det plutselig over til: Men du har jo nesten ingen mage jo, skal ikke du føde snart da? Hvorfor er du så liten da? o.s.v. [>:][:'(]
Men er ikke stort annet og gjøre enn og lukke øra.
Forresten søstera mi fikk tvillinger igår, og hun var mye større også i starten enn det jeg var, så denne gangen har jeg sluppet og høre den hvertfall. [:D] Men da kommer vel maset etterhvert enda mere om hvor liten jeg er da, siden hun var jo sååå mye større. (ja for dem glemmer vel fort at hun fikk to og jeg venter bare en)

Men ja huff, folk skal alltid blande seg borti et eller annet, er det ikke det ene som skal klages på så finner dem noe annet og klage på. Tror nesten bare man må venne seg til det og  lære seg og ikke bry seg, for sånn tror jeg det alltid vil være uansett hvor mye man sier imot, for klarer man og få tyst på dem ved og si imot på en ting så starter det alltid med noe nytt. [8|]

4 åringen min er også liten av vekst. Hun er forsinket motorisk og språkelig, så er i gang med utredning. På 4 års kontrollen var hun 89cm og 13,9kg. God appetitt hun også.

Men jeg får aldri slike beskjeder som deg da. Fatter ikke at folk kan si sånn en gang jeg[:'(]

hvis noen gang noen sier til meg: får ikke barnet ditt nok mat eller?
så skal jeg si: Nope... gjør nok ikke det... sparer til bukplastikk..

her har jeg fått komentarer som "gutten din er SYKELIG tynn, han må jo feile noe" [:(]

Er ikke lett å forstå at ALLE barn er forskjellige! Noen er korte, noen lange, noen tynne og noen tykke. Sånn er det bare!!

Jeg var lita og tynn som unge, men ble fort lang, var 165 da jeg begynte på uskolen.. Hadde en i klassen som var kortere enn meg hele tiden, men noen år etter møtte jeg han, og han var minst 20 cm høyere enn meg[8D]

ORIGINAL: lille assa 75

her har jeg fått komentarer som "gutten din er SYKELIG tynn, han må jo feile noe" [:(]

Samme her [>:]

Ja Robin er lav og skremmende tynn, men det er hele min familie (ikke jeg da, men jeg var [8D]).. broren og faren min har
ikke klart å komme over 65 kg. Onkelen min er nok under 60.. skikkelig beinrangelfamilie!

Pernille ser ut som utvikler seg på samme måte, hun er 3 år nå, bruker 92 i klær.. strekker seg litt nå, så da er hun tynn også.
Selv om jeg er 182 er begge ungene min lavere enn gjennomsnittet, men lav er mannen min også [:)] (174)

Har forøvrig sluttet å bry meg om hva folk sier, Robin er 10 år, lever enda, tross utmagringen .. hahaha, han er aldri syk selv
om han ikke spiser mat.. Alle er forskjellige!! [:D]

Back
Topp