Litt hormonellt innlegg.....:p

Det er alltid noen som bare må fortelle alt og alle høyt hva de mener. Enkelte eier ikke hemninger. Får jeg høre noe negativt så skal de jaggu få svar. Håper jeg slipper, for jeg er født hissig :hilarious: Så jeg er mye verre nå om dagen :rolleyes:

Venter førstemann nå, så har ikke noen erfaring med barn med stor aldersforskjell. Men jeg har selv en lillebror som er 12 år yngre enn meg. Var litt tøft i starten, men det var av andre årsaker. Hadde vært alenebarn og alene med mamma i 12 år, plutselig fikk mamma ny kjæreste og nytt barn.
I dag er vi bestevenner og jeg er så glad for at jeg fikk en bror, selvom det var litt tøft i starten ❤️

Folk sier mye rart ;)

De to tingene man kan gjøre med det er enten å prøve å ignorere/ikke ta seg nær av det. Si «Jasså synes du det ☺️» og endre samtaletema.

Klarer man ikke det, og/eller personene er veldig irriterrende og ikke klarer la det ligge: hold deg unna dem! :)

Jeg har et par kolleger på jobben, besteforeldre begge to, og de har såå mye de mener og tenker om alt og alle. Jeg har begynt å sette meg på andre siden av lunsjbordet, vet at jeg ikke klarer å la være å ta det innover meg, særlig om jeg har en dårlig dag eller er hormonell.

Å svare tilbake/forsvare seg/bli sur, føles kanskje uungåelig/riktig/rettferdig ut der og da men hjelper ikke noe på sikt. :) om man heller hever seg over det føler man seg mye bedre.

Her e det tøft gjort fordi det e så liten aldersforskjell... [emoji15] nr 1 er 3,5 og nr 2 nesten 2 når nr 3 kjem!
Så e uansett om det e liten eller stor forskjell virka det som! [emoji85]

Jeg har 18 mnd mellom mine eldste...

23 mnd mellom de som er minst nå... når siste kommer er det 21 mnd mellom de 2 minste. Min erfaring er hektisk ja, men åååå som jeg smelter av båndet dem har. Og hvor godt dem leker sammen. De med 18 mnd mellom er jo 18, og 19 år nå. Og de er like tette den dag i dag. Synes nesten den forskjellen var lettere enn 23 mnd. Pga da sov dem jo lenger på likt når dem hadde dupp på dagtid :p

MEN så er det en fordel når den ene sover, og du har alenetid med den som er våken. Da pleier vi og gjøre noe ekstra kos :D

Makan til hva golk skal blande seg opp i. Er ditt valg, og det har ingen andre noe med. Jeg ser kun positive ting med å ha så stor aldersforskjellen.

Synes selv det er fantastisk å ha stor forskjell i alder :) i min søskenflokk på 6 spenner det seg nå fra 40 år til 15 år. (15, 11 og 10 år mellom meg og de 3 yngste, elsker det :D ) så uansett hva folk måtte mene og si går dere en fin tid i møte :)

Herlighet, det gjør vel ingenting- blir jo bare mye tid og oppmerksomhet på hvert barn? Her blir det 12 års forskjell, bonusbarn imellom der.

Og storesøsken som kan hjelpe til masse så den lille har flere som er glad i den og kan leke med den osv:)

Alt folk skal legge seg oppi og mene noe om[emoji23][emoji23]. her blir det 12 og 8 års aldersforskjell å det skal folkbare drite i!

Her er det omvendt, mye kommentarer på at det blir tett og travelt [emoji14] når minste blir født er de to andre 3.5 og 2 år.
Jeg har også tette barn. "Du har det nok travelt" eller "Nå får dere nok å gjøre" er standardkommentarer som alle kommer med. Jeg svarer bare at "Ja, det er travelt, men hyggelig".

Jeg synes det er verre med de som uoppfordret kommer med bastante råd om hvorvidt vi bør få flere barn eller ikke.

Jeg er eldst av tre søsken, og der er det 7 års mellomrom mellom hver.. vet ikke hva som sies på bygden, men jeg har iallefall aldri lidd noen nød:cat::cat: synest generelt det er rart man blir allemannseie når man skal ha barn, og alle spyr ut «råd» som du aldri har bedt om..

Back
Topp