Litt hjelp ang Ferber light? *oppdatert i 1.innlegg*

FancyPants

Forumet er livet
I dag er dagen her.. Vi skal starte med Ferber light for å forhåpentligvis slippe 2-3 timer med legging.

Men kan jeg og sambo bytte på å gå inn til han, eller må bare en av oss gjøre det?

------------------------------------------

Oppdatering:

Fikk ikke bruk for metoden! For første gang på flere måneder sovnet B av seg selv![:D]

Mener jeg har lest at bare en bør gå inn om kvelden, men kan godt skifte kvelden etterpå. Tror det var det som stod på skjemaet jeg fikk av HS. Tvi tvi, lykke til. har ikke tørd ennå jeg. Er Ferber light noe spesielt eller?

naturlig nok har bare jeg gått inn [8D]

men har latt han ligge 30 sekunder.. gått inn, lagt han ned i senga, tatt dyna over og sagt natta (uten lyset på) - gått ut igjen.  Han er oppe før jeg er ute av døra.
Venter 1 minutt. Samme prosedyre.
1.5 minutt.  Samme prosedyre - nå er han som oftest bare i sittende stilling.
2 minutt.  Han har mest sannsynlig sovna eller så ligger han bare og furter og sovner etter denne gangen.

Bruker denne om han våkner på natta jeg da.  På kvelden er han sjeldent et problem å legge, og da skriker han iallefall aldri om han er våken.. bare sitter og pjatter for seg selv.

Ok, da prøver vi på at bare en går inn i dag. Regner med at det blir meg..[&:]

Gleder meg ikke akkurat, men orker ikke de rutinene vi har nå i lengden.[&o]

Vi tar en lightversjon, syns vanlig Ferber er for strengt.
Planen vår er å følge minuttanvisningene, men gråter han seg helt bort går vi inn tidligere. Og hvis det tar lenger enn to min å roe han kommer vi ikke til å gå ut av rommet før han er rolig. Kommer også til å ta han opp med ryggen hans inntil vår mage (uten kosing), hvis han ikke roer seg i senga etter at vi har prøvd en stund.

ORIGINAL: Dollface™

men har latt han ligge 30 sekunder.. gått inn, lagt han ned i senga, tatt dyna over og sagt natta (uten lyset på) - gått ut igjen.  Han er oppe før jeg er ute av døra.
2 minutt.  Han har mest sannsynlig sovna eller så ligger han bare og furter og sovner etter denne gangen.

Bruker denne om han våkner på natta jeg da.  På kvelden er han sjeldent et problem å legge, og da skriker han iallefall aldri om han er våken.. bare sitter og pjatter for seg selv.

Den her virket kanskje bedre enn de lange ferberminuttene! Kanskje vi heller skal prøve det? Bendik er så liten enda, så han kommer seg ikke opp i stående stillig. Ligger bare og hylskriker på ryggen, han.[8D]

ORIGINAL: fairy

ORIGINAL: Dollface™

Den her virket kanskje bedre enn de lange ferberminuttene! Kanskje vi heller skal prøve det? Bendik er så liten enda, så han kommer seg ikke opp i stående stillig. Ligger bare og hylskriker på ryggen, han.[8D]

De første gangene syns jeg det tok evinnelig lang tid å telle til 30 mens han vrælte - men nå går det så greit atte... tobias er litt eldre enn din da, så jeg ville nok bare begynt i det små ja.. [:)]

Back
Topp