litt frustrert...

Renate79

Flørter med forumet
Hei....Jeg tenker så mye på at jeg skal få for tidlig, at nå kommer det sikkert til å skje også....Ikke det at det er så tidlig, men at jeg skal få i desember liksom....Har ikke no lyst til det!! Jeg er fryktelig glad i å trene, men nå tørr jeg nesten ikke å gjøre det en gang..Og det gjør det ikke enkelt når enkelte kommenterer at magen min har senket seg heller...Blir litt psykisk rar i hodet mitt:/ Noen som kjenner seg igjen, eller er det bare meg som har tørna? Skjønner at den kommer når den kommer, og at desember er "greit" det, men vil ikke bli mamma før 2006!!!!! Åhh......snufs......:(

Jeg har også på følelsen av at lille karen der inne kommer før tiden, i desember.... Men har slått meg til ro med at det gjør ikke noe. Har ikke noe å si! Han kommer når han er klar, og vil ut og hilse på mor og far, og halvbror og halvsøster. Tror ikke det er så mye å gjøre hvis de bestemmer seg for å bli desember-barn. Jeg er også det, skulle egentlig vært nyttårsbarn, men kom 14 dager før tiden. Og jeg har blitt helt fin, jeg! [&:]

Jeg håper og at småen venter til over nyttår, men kommer hun før så gjør det selvfølgelig ingenting. Kanskje litt egoistisk å si dette men jeg vil gjerne feire jul og slappe av/kose meg i romjulen med masse god mat osv. Å ligge på sykehus i julen når man har mann og barn hjemme frister ikke mye! Etter nyttår er det forøvrig fritt frem!

Du er ikke alene om å tenke slik.... [:D] selv om julen kanskje kan bli litt stri - å gå der høygravid og greier..... Jaja, alt går!

Jeg tror min baby kommer ETTER termin, jeg..
prøver å motivere meg for å vente i 8 uker til, men det er jammen ikke lett!!

Jeg tror jeg kommer til å føde før tiden i ren stress! skal flytte den 17. Desember ned igjen til Haugesund, så da skal alt ryddes,pakkes og vaskes her.....og så to dager med bil over fjellet....før dette har jeg en haug med oppgaver som skal leveres inn på skolen og ting som må ordnes....og når vi kommer ned så må vi etter to dager ned til Stavanger(mannen min kommer derifra) og besøke famile og utveksle gaver...så opp igjen til hgsd og feire jul og så ned igen til Stvg i romjula/nyttår....pjuhh...men spørs om jeg orker den siste turen da....Gubben kan jo ta seg noen dager alene....er ikke så hippen på dette med nyttårsaften heller jeg...skumle raketter[:D]
...men altså.....jeg er stressa nå!....hehe[:D]

Fælt til reising på deg, da!!

Vi skulle egentlig til Svigers på østlandet og feire jul i år, men det blir ikke noe av pga at jeg er så langt kommet i svangerskapet[;)]

Jeg tenker også mye på at nurket vil ut for tidlig, man kan liksom ikke kontrollere det heller... Vi håper og krysser fingrene på at hun ikke vil ut før etter nyttår men en vet aldri. Hun er jo velkommen i desember også men vil gjerne slippe sykehuset i julen[&:]

Håpe det blir mellom jul og nyttår da...[:D][:D]

Jepp, det blir litt mye ja......men må nesten bli sånn....folk blir så skuffa hvis vi ikke besøker dem....det er mange jeg/vi ikke har sett siden i sommer, og då føler jeg at jeg må farte litt rundt og....selv om jeg egentlig mest har lyst til å ligge under dyna til jul![:D]
..men skal bli koslig å se familie og venner igjen og da[:)]

ORIGINAL: Pearl81

Jepp, det blir litt mye ja......men må nesten bli sånn....folk blir så skuffa hvis vi ikke besøker dem....det er mange jeg/vi ikke har sett siden i sommer, og då føler jeg at jeg må farte litt rundt og....selv om jeg egentlig mest har lyst til å ligge under dyna til jul![:D]

skjønner godt at det blir kos å se familie og venner igjen.. men kjære deg da!!
du er jo snart høygravid!! å da har inger rett til å bli skuffet fordi du ikke kan komme.. det må da alle kan forstå det.. er jo ikke så lett da å skal farte rundt med hovne ben og stor mage[&o]
holde deg i ro sier jeg nå bare[:D]

En ting har jeg lært de små tassene kommer når de vil [:D]
Sist hadde jeg termin i februar og tenkte godt denne får bursdag tildlig på året. (har selv i november og synes det er sent)
Men tror du ikke den lille i magen kom 12 uker før og fikk sinn dag 5 dager før meg?? Jo da så de kommer når de vil [:D]

ORIGINAL: Storm

skjønner godt at det blir kos å se familie og venner igjen.. men kjære deg da!!
du er jo snart høygravid!! å da har inger rett til å bli skuffet fordi du ikke kan komme.. det må da alle kan forstå det.. er jo ikke så lett da å skal farte rundt med hovne ben og stor mage[&o]
holde deg i ro sier jeg nå bare[:D]

Enig med Storm.. klart at Svigers hadde veldig lyst å ha oss på besøk til jul, og jeg ville svært gjerne vert hos dem.. men de har jo full forståelse for at jeg ikke har lyst til å føde på toget over fjellet heller[;)] Går det ikke ann å flytte på litt andre folk, da? at de kommer til dere istedet? (Gikk ikke for oss, men så får heller Svigers feire den første julen med knøttet til neste år[;)])

Jo, hadde vel gått ann at de besøkte oss...men det en nå sånn tradisjon her da at de vi ikke feirer jul hos, pleier vi å vær et par dager hos før jul og litt i romjula...pluss å ymte frempå til svigerfar et jeg ikke er i så god form er som å prøve å forklare det til en vegg!
Når jeg har sagt tidligere at jeg har verka i ryggen og bekkenet....begynner han å gnåle om at alle har det vondt av og til, verden kan ikke stoppe opp for det osv.....og hver gang er det det at dattera(svigerinna mi) sprang rundt og lekte masse med eldste dattera til den siste dagen før hun fødte.....og då må jo jeg klare det samme liksom...
...så gidder ikke å høre på det maset og biter heller tenna sammen[:D] pluss at vi har utstyret til babyen stående der som vi må hente.....[:)]

...pluss å ymte frempå til svigerfar et jeg ikke er i så god form er som å prøve å forklare det til en vegg!
Når jeg har sagt tidligere at jeg har verka i ryggen og bekkenet....begynner han å gnåle om at alle har det vondt av og til, verden kan ikke stoppe opp for det osv.....og hver gang er det det at dattera(svigerinna mi) sprang rundt og lekte masse med eldste dattera til den siste dagen før hun fødte.....og då må jo jeg klare det samme liksom...

Tror svigerfaren din skulle hatt seg et sympatikurs.. [8|]
blir helt oppgitt når jeg leser sånt!!

ORIGINAL: ~Fiorelina~

...pluss å ymte frempå til svigerfar et jeg ikke er i så god form er som å prøve å forklare det til en vegg!

Tror svigerfaren din skulle hatt seg et sympatikurs.. [8|]
blir helt oppgitt når jeg leser sånt!!

den signerer jeg.. de kunne vel heller tatt seg en tur til dere, og tatt med babyutstyret..
vi skulle egentlig feire jul hjemme i lofoten hos min mor, men siden jeg ikke er i god form, så har jeg sagt at vi blir heller her hjemme hos oss.. og det har de full forståelse for.
din svigerfar burde da vel vite at ikke alle kvinner er i god form i sist del av svangerskapet.. kanskje du skulle prate med din kjære å få han til å forklare til sin far at du ikke er i god form.. og hva hvis du blir dårlig?? og kanskje må belage deg på å ligge mens du er der?? så skal dere stresse rundt i bil hvis den lille finner ut av at den vil komme..... vell.. skulle likt å se din siverfars øyner da...
sorry jeg blir litt arg her.. men syns det er DU som skal bestemme ditt tempo!!

...er faktisk helt enig...og hadde sagt det til andre,hvis de hadde fortalt det samme til meg....men faktisk så er det som å snakke til en vegg når det gjelder svigerfar...han er en kjempesnill mann med mange(flest!) gode sider....men smerter og sykdom har han svært liten forståelse for.....om han er dausjuk og ikke har sovet på 4 netter, karrer han seg på jobb...det er liksom ikke noe som heter vondt der i gården....men det er bare sånn han er.....
Men det går sikkert bra...og hvis jeg absolutt ikke føler for å reise ned, så kan enten gubben ta seg en tur alene...eller så kan vi hørre om de gidder å ta turen opp!...men det spørs, for begge jobber helt opp mot jul[:)]

Back
Topp