Litt frustrert * lang*

Annic73

Gift med forumet
Som noen vet så sliter Julius endel med språket...
Han og Andreas ligger ca likt i utviklinga dær.
På 2 års kontrollen så sa HS at de skulle ta han inn om 6 mnd for å se om han hadde bedret seg... Noe han da ikke hadde gjort da vi var dær.... Men hun mente fortsatt at vi kunne se det ann til 3 års kontrollen.
Når vi var på 3 års kontrollen så skrev hun en henvisning/brev til PPT. Etter noen uker så fikk vi beskjed om at Julius ville bli tatt opp på ett møte den 15/10. Vi skulle få vidre beskjed etter det møte. Idag kom det ett nytt brev, dær de forteller at pga stor pågang ikke kan gi Julius noen time med det første.... Vi skal få vidre beskjed når en time er klar for han... Sto ikke no om ca vente tid...
Skjønner ikke at det går ann... No har vi masa lenge om hjælp, og han trenger det sårt...
Det å komunisere med han er veldig vanskelig, han får jo ikke til å fortelle oss det han har på hjertet... Syns så utrolig synd på han, for han begynner å bli ganske fortvilt sjøl.

Skjønner godt din fortvilelse! [&o][&o]
Det er forferdelig synd at økonomi skal styre så mye i de mange kommunene. Lange ventelister overalt synes jeg!!!!!
Krysser fingrene for at Julius snart skal få den hjelper han trenger!!!!! Stå på Annic73!!!
*klem* [:)]

Uff.. skjønner godt at dere blir frustrerte alle sammen, er jammen ikke lett for ham kan jeg tenke å ikke bli forstått... [&o]
Dessverre ser vi ofte det at ting tar forferdelig lang tid før slike ting med ppt kommer igang... [8|]
Håper hjelpen snart er underveis, kanskje bhg kan være med på å hjelpe.. (ikke vet jeg om de allerede er involvert, men det tror jeg nok)

Masse lykke til! Stå på for hjelpen! klem [:)]

Huff høres ikke kjekt ut nei. Har selv Heidi som ikke snakker noe særligt. Men HS har aldri mast på meg på det området da. Men hun har fått en egen pedagog i barnehagen som har gjort underværket med henne. For nå i det siste har det løsnet litt og hun har begynt å si enkle ord men Kan ikke si noen setninger enda

Men håper det ordner seg

Stor klem i fra oss[:)]

Ikke noe som sier at bhg ikke kan begynne å jobbe med ham før ppt er innblandet!![;)]  Bhg skal ha masse kompetanse på å utvikle og jobbe med språk!! Be bhg ta en prat med ppt om hva som skjer og om de kan si han har virkelig behov... ring selv ppt for å si dere synest det er vanskelig å vente! For JA det hjelper faktisk å mase!!![;)][:)][:)]

Ønsker dere lykke til![:)]

Huff, så kjedelig og dumt at en ikke får hjelp når en trenger det! Krysser fingre for at det skjer noe snart!
Klem [:)]

uff, håper han får hjelp snart.
men jeg mener jo at barnehagen kan gjøre en ekstra innsats mens han venter
iallfall få tips til hva du også kan gjøre hjemme!!
håper det ordner seg!!!

ORIGINAL: Skrållan

Æsj, så kjedelig når det blir sånn! [&o] håper virkelig dere får den hjelpen dere skal ha snart!

Sender deg en stor klem!

Enig[:)]
ORIGINAL: papayamammaen

Huff, så kjedelig og dumt at en ikke får hjelp når en trenger det! Krysser fingre for at det skjer noe snart!
Klem [:)]

Takker for litt trøst og oppmuntring... [:)] Er godt å få ut litt frustrasjon iblant...

Julius går ikke i bhg enda... vi fikk med oss søknadskjema fra HS sist vi var dær, som vi har sendt for noen uker siden... Vi søkte han inn på 50% bare til å begynne med... Med en hjemmeværende sambo så er ikke behovet dær egentlig, men for Julius sin del så bør han nok komme i kontakt med jevngamle/gamlere barn.... Tror nok det vil hjelpe en god del[:)] Han trenger noen å "strekke" seg etter... Sånn som det er hjemme hos oss nå, så "strekker" han seg etter lillebroren noen ganger, og det blir jo litt "feil"[&o]

Får håpe han får bhg plass snart, tror nok han vil ha godt av det ja[:)]

Men kan ikke dere kanskje søke opptak på særskilt grunnlag kanskje?? Ville hørt med kommunen!![:)] Tror nok samarbeidet foreldre, ppt pg bhg kan være en bra kombinasjon ja!!![:)] Krysser fingrene for dere!!![:)]

Forstår at du blir frustrert....

Her har Elias hatt stramt tungeband. som kanskje kan ha noe med snakkingen hannes å gjøre.. så vi skal ha møte med en logoped på mandagen... så skal hun avgjøre om hun synes at det er behov for å klippa tungebandet hannes... Han har litt problemer med enkelte ord å uttalelser....

Jeg har jo sett helt fra han var baby at tungebandet var stramt.. men det var etter at han begynte å gå regelmessig til tannpleieren (han har barnetannstein) at vi kom igang med undersøkelser...

Barnehagen har også vært veldig obs på dette etter at d ble tatt opp... og han skal få timer ilag med logoped der hvis det er behov for det...

Jeg er fornøyd med opplegget som er her.. Synd at det er så forskejell fra plass til plass... At ikke slike ting blir satt høyere...

Vil bare ønske dere lykke til... Håper det ordner seg for dere snart!

Håper det ordner seg med time raskt og at han får bhageplass. [:)]
Men fikk du sjekke hørselen hans?

ORIGINAL: Delia

Men kan ikke dere kanskje søke opptak på særskilt grunnlag kanskje?? Ville hørt med kommunen!![:)] Tror nok samarbeidet foreldre, ppt pg bhg kan være en bra kombinasjon ja!!![:)] Krysser fingrene for dere!!![:)]

ORIGINAL: mandy

Håper det ordner seg med time raskt og at han får bhageplass. [:)]
Men fikk du sjekke hørselen hans?

Nei de har ikke sjekka han noe... Skal ringe HS i morra å utdype min fortvilelse....[:)]

Ja og bruk store bok
staver så
de høre på Deg!!!

en hilsen fra Evelina:
jhghgk1jpååhuiøkol'= savne dåkker[:D]

Jeg skjønner deg veldig godt! Er i samme situasjon selv. Benjamin ligger laaangt etter med språket. Vi blir begge frustrert når vi ikke skjønner hverandre og kan kommunisere skikkelig. Alle sier bare at barn er forskjellige, joda, greit det, men man vil jo så gjerne ha hjelp når ting ikke er som de skal. Har bedt om at barnehagen skal sende henvisning til ppt med de klarer jo aldri å få gjort det....[:@]

[&o] Skjønner frustrasjonen! Få sjekket hørsel, det kan du gjøre på HS eller hos legen. Krysser fingrene for rask barnehageplass, tror det kan være avgjørende! Vi ser i hvertfall på skolen at barn med språkvansker har hatt stooort utbytte av barnehage.

Nothernstar: Kan du ikke be om en ekstra kontroll på hs? Be de henvende til PPT hvis ikke bh gjør noe?

ORIGINAL: Tiden flyr!!!

[&o] Skjønner frustrasjonen! Få sjekket hørsel, det kan du gjøre på HS eller hos legen. Krysser fingrene for rask barnehageplass, tror det kan være avgjørende! Vi ser i hvertfall på skolen at barn med språkvansker har hatt stooort utbytte av barnehage.

Nothernstar: Kan du ikke be om en ekstra kontroll på hs? Be de henvende til PPT hvis ikke bh gjør noe?

Ja, skal dit neste uke å be om det, men de har sagta t barnehagen skal skrive henvisning[8|]  men når den fantastisk "flinke" ped.ledern ikke gjør noe så må bare hs gjøre det...

Back
Topp