Litt frustrasjon...

katrin

Betatt av forumet
Hei alle shoppere av baby- ting og tang ¤¤¤

Jeg kan godt skjønne dere som vil vente med innkjøp av baby-utstyr med tanke på spontanaborter...
Jeg kjenner ei jente som fikk spontanabort i uke 12..men fosteret hadde allerede vært død siden uke 8-9
Og hun synes det er forferdelig at venninna mi som nå er gravid kjøper ting så tidlig...
Men det er jo ikke så tidlig når en er 4 1/2 mnd på vei? ? Eller...?

Jeg synes det er koslig og deilig å bruke svangerskapet til å glede seg over graviditeten og kunne handle inn litt ting og tang..og nyte denne tiden..

Jeg har handlet inn masse, og jeg merker enkelte synes det er ALT FOR TIDLIG..Jeg er 4 1/2 mnd.
Men når er egentlig tiden inne for baby-shopping??
En kan jo ikke fortrenge graviditeten i 9 mnd. heller, og tenke på at det verste som kan skje..da blir en jo veldig engstelig..

Skulle det verste skje,, så er det jo forferdelig uansett liksom..om en har handlet inn utstyr eller ei mener jeg..

Er det andre også som tenker slik eller er det bare meg?

Blir så irritert og såret når andre kommer å kommenterer at ting jeg og samboeren foretar oss av innkjøp,, er for tidlig, og for ditt og for datt...

Ellr kan de som sier det være misunnelig?

Klem fra Tinka :-))

Hello!

Jeg syntes det er opp til hver enkelt hvor tidlig eller sent man skal begynne å shoppe, men jeg syntes det blir for tidlig før 12 uker. Det er jo da sjansen er størst for at noe skal gå galt.

Jeg og samboeren min har valgt å vente med de største innkjøpene til vi er 26 uker på vei, for hvis fødelen setter igang så tidlig har jeg lest at 9 av 10 vil overleve.

Jeg har også tenkt den tanken at hvis noe skulle skje og jeg har handlet inn en hel masse ville jeg syntes det var kjempe trist å sette meg ned med de tingene og se på de og tenke at de skulle den lille ha.

Såpass langt som du er nå vil jeg bare si shop i vei[:)] og folk kan være så misunnelige de vil.

KOS DEG OG NYT GRAVIDITETEN![:)][:)][:)]

Mamman min har alt kjøpt barnevogn og hun og resten av familien har vist tenkt og ta seg en runde og handle.
Tror ikke jeg får kjøpe så mye selv, men jeg bestemer hva jeg vil ha da.
Kan nesten ikke nekte dem og handle, tror tantene min og mora mi synest det er litt gøy.

Klart det blir utrolig trist vist det skulle skje noe, men jeg tror sjangsene er små når en har kommet halveis.
Satser på at alt går bra.

Jeg har begynt å kjøpe litt småting... klær og sånt. Syns det er koselig å gå å kikke i barnebutikkene. Kommer til å bestille vogn rett etter UL den 17. august. Ettersom jeg går med to, tør jeg ikke vente for lenge med å ordne det praktiske. Både fordi de kan komme tidlig, og fordi jeg kan risikere å bli sengeliggende ganske tidlig. Tror alle må gjøre som de føler for, men jeg syns ikke det er for tidlig med 4 mnd. En må jo fordele kostnadene på månedene også. Jeg har i hvert fall ikke råd til å kjøpe alt i desember!

Et venne par av oss kjøpte det meste på en gang. De måtte hoste opp 20 000 penga, og da hadde de barnevogn og en del klær.
Jeg får det familien har kjøpt i oktober. Alle bor i oslo og akershus så det kommer når mamma kommer opp på besøk.
Så skal jeg begynde og kjøpe resten selv.

heisann..

vet du hva..når jeg fant ut at jeg var gravid med første mann som jeg fikk i august ifjor så begynte jeg å handle inn ting og tang dagen etter at jeg testet positiv hos legen...
så nei jeg syns ikke det er fortidlig når du er 4,5 mnd på vei...folk er vel sjalu da se på at dere er gravide..sånn ser hvertfall jeg det..
nyt det å være gravid selvom det blir tungt på slutten..
for tro meg det kommer det til å bli..venter nå andre mann i begynnelsen av september..

Jeg har kjøpt en del ting allerede jeg, det er du som bestemmer:) Jeg la av depositum på vogna, til etter UL, og da alt var iorden etter UL ble den kjøpt. Dessuten er det bedre å kjøpe nå, nå som du ikke er så sliten enn i 6-7mnd da du blir sliten fort av traskinga og magen..:)

hei. helt enig med at det er koselig og at det er en stor del av gleden med å gå gravid å kunne kjøpe ting til den lille.

praktisk og økonomisk er det også. tenk om man skulle vente med å kjøpe alt til siste mnd da. for vi som skal ha barn i januar. er vi lure om vi kjøper inn litt mnd for mnd og ikke venter med alt til desember. desember er dyr nok i seg selv.

forstår at det er grusom å miste ungen sin, men man må kunne unne andre å være gravide og lykkelige. og om man har meninger om at innkjøp til den lille fører til uhell, bør vedkommende holde det for seg selv.

det er ikke godt for en gravid som vil vise frem f.eks klær som hun har kjøp, også får hun kun høre om alt som kunne komme til å gå ille, med den lille.

Har 7 uker igjen til termin nå, og har handlet inn alt som trengs. Begynte relativt tidlig egentlig, litt greit å få ting i hus..

Bare en liten tanke.... å miste babyen sin er kjempe trist uansett. Men dersom man mister når man er etter spontanabort grensen, og begynner å bli "kjent" med den lille liksom, er det da ikke en slags trøst å kunne lete opp en liten sparkebukse e.l. som var ment for denne babyen og kunne ha det som et lite "minne" på en måte?
Er det ikke verre å ikke ha noe som kan relateres til babyen som du mistet? det er jo uansett ikke noe som man bare glemmer og går vidre men en gang, det vil jo alltid være sårt. Jeg tror selv jeg ville likt å ha noe å ta på og minnes livet i magen min.... bare en tanke jeg har ang. dette med innkjøping...

Tusen takk for alle svarene :-))

Godt at flere er enige med meg,, det er kjempedeilig å være gravid og gå i baby-butikker og glede seg til babyen kommer og forberede seg..Og som Messaana sa; 20 000,- er mye å punge ut på en gang...

Mange klemmer fra Tinka ( som har nesten alt klart )...:-))

Shop i vei du.. Dette er din tid!!

Vi kjøpte vogn da jeg var ca 18 uker på vei,fordi vi fant et tilbud. Kunne sikkert ha ventet, men slo til da. Det angrer vi ikke på.

Jeg har allerede noe fra førstemann, men skal handle siste rest til neste helg. Synes at folk må selv få bestemme når tida er inne for dem..

Lykke til..

Synes ikke at det er for tidlig i det hele tatt jeg. Det er jo kjempe gøyt og gå rundt og glede seg og kjøpe inn ting og tang til den lille[:D] Gikk ikke så mye opp for meg att jeg faktisk var gravid før jeg begynte og kjøpe inn baby ting..

jeg er bare 12 uker på vei, og jeg vil begynne handle litt nå, kan ikke vente [:D] har allerede funnet vogna [:D] det er sant som andre sier her at det er best å handle inn litt og litt, og ikke alt på engang. blir så dyrt [:)] også er det mer slitsomt å gå rundt å handle alle store tinga når en har stor mage, og det er midt på vinteren.. [;)]

Er helt enig! [:)] Man kan ikke tenke på at noe går galt hele tiden! Nyt ventetiden og shop i vei. Tross alt så er det jo en del ting å ordne med og koster mye gjør det også. Så det beste er jo å fordele både utgifter og unngå at det som skal være koselig babyshopping blir bare stress. Spesielt mot slutten av svangerskapet når du ikke orker så mye! Nei, helt ulogisk! [:)] Skal se dem bare er misunnelige ja! Lukk øra og kos deg! [:D] Har det meste klart nå, men er stressa allikevel for småting jeg kan ha glemt...

Ja, det er vårt svangerskap og vår tid..Kansje er vi mere sårbar i svangerskapet også..
Jeg viste fram noen baby- klær til ei jeg kjenner, og hun sa at det var teit å kjøpe i str.56 pga. at de vokser fort ut av det+ at jeg kunne heller bruke det som jeg fikk av henne..som hun hadde på sine barn..

Kansje jeg overreagerer,, men jeg vil jo ha på babyen nye klær som vi har kjøpt når han skal hjem fra sykehuset..og str.56 vokser han fort ut av, men han må jo ha klær i den str. også?

Det er kansje bagateller,, men jeg blir veldig såra og lei meg..når jeg ikke ønsker å vise fram det jeg har kjøpt, fordi jeg vet at kommentarene hagler etterpå..hva som er lurt, for tidlig, dyrt osv.

Jeg vil at dette skal være ei koslig tid, og jeg vil dele den med mine nermeste..

Er det noe jeg kan si til de som sier slik,, uten å fornerme de?

Noen tips?

Klem fra Tinka ¤¤

Heisann=)

Når jeg blir gravid igjen,så skjønner jeg det idag at jeg ikke får handlet noe til den lille før en evt fødsel.Som jeg har fortalt før her inne så har jeg hatt 2 senaborter i uke 22.De fant ikke ut hvorfor jeg mista før nå siste gangen.Jeg har svak livmortapp som gjør at jeg ikke klarer å holde på barnet.Ved et evt neste svangerskap,så blir livmortappen min sydd men det er ingen garanti for at det går bra alikevel,så legen min sier at jeg MÅ være forberedt på å bli sengeliggendes fra 16 uke[&:]bare for å være på den sikre siden...
Ettersom jeg allerede har mista 2 ganger,og at det ikke er en selvfølge for meg at det går bra neste gang så tørr ikke jeg å gå på babyshopping før 16 uke.Jeg orker ikke tanken på å ha babyutstyr i huset jeg hvis det skulle gå galt en gang til.Så hos meg får fam trå til i siste liten .
Jeg misunner dere som kan gå gravide og glede dere for hver dag som går,for min del kommer jeg til å bli mer nervøs for lenger ut i svangerskapet jeg evt kommer.

Kos dere jenter med magen,jeg synes det er opp til hver enkelt jeg når det gjelder innkjøp[;)]
kos &klem

Det var trist å høre..En vet aldri med slike ting,, spesielt ikke som førstegangsgravid hvem som blir rammet.. håper det går bra med deg neste gang..

Krysser fingre og tær for deg.. Stakk i magen når jeg leste innlegget ditt..Jeg er 20 uker på veg, og du var 22 når det skjedde..

Lykke til, og oppdater oss hvordan det går med deg når du blir gravid igjen!!

Varme tanker sendes til deg ¤¤

Takk for det Tinka[:D]Ja jett om dere blir oppdatert hvis det skjer noe her....[;)]ingen fare,jeg sier ifra vettu...Go'klem;)

Jeg synes at man må starte akkurat når man selv føler det er riktig! Ikke bry deg om hva andre sier.

For oss blir det veldig praktisk rettet, vi kommer til å fordele innkjøpene utover de siste seks månedene av økonomiske årsaker (jeg er 12 uker på vei nå). Jeg skal ut og handle litt mammaklær snart, og så kommer vi til å hamstre litt og litt babyutstyr hver måned frem til babyen kommer rundt 3. mars. Og så vet vi at vi kommer til å få penger til å kjøpe barnevogn og andre dyre ting til jul og bursdagene våre (mannen min fyller i desember, jeg i januar).

Back
Topp