Litt frustrasjon

ønsker2016baby

Flørter med forumet
Jeg fortalte ei venninne ganske tidlig at vi ventet barn. Hun visste også at vi prøvde.
Da jeg fortalte at jeg var gravid så sa jeg at det er veldig tidlig enda sånn at jeg ville ikke hun skulle si det til noen andre. Også sier hun nei det kan jo fort gå galt. Jeg trur jeg bare ikke tenker på det i tilfelle det går galt.
Jeg ble litt sånn okei.... Hva svarer jeg egentlig.
Også nå var det noen uker siden vi hadde møttes pga ferie så vi skulle ut å spise. Også fortalte jeg at mens jeg var i byen før hun var ferdig på jobb hadde jeg tittet litt på barneklær om det var noe på salg. Men at jeg synes det var litt rart og nytt liksom. Og at kanskje det endrer seg da jeg føler liv i magen og at det blir litt mer virkelig å kjøpe babyklær da.
Også da sier hun at ja, det kan være lurt å distansere seg er jo mange som mister etter uke 12 også... Også kommer hun men historier hun har hørt... Hun spurte om jeg ble med en tur til hun etter vi hadde spist men jeg sa nei....

Jeg fortalte ei venninne ganske tidlig at vi ventet barn. Hun visste også at vi prøvde.
Da jeg fortalte at jeg var gravid så sa jeg at det er veldig tidlig enda sånn at jeg ville ikke hun skulle si det til noen andre. Også sier hun nei det kan jo fort gå galt. Jeg trur jeg bare ikke tenker på det i tilfelle det går galt.
Jeg ble litt sånn okei.... Hva svarer jeg egentlig.
Også nå var det noen uker siden vi hadde møttes pga ferie så vi skulle ut å spise. Også fortalte jeg at mens jeg var i byen før hun var ferdig på jobb hadde jeg tittet litt på barneklær om det var noe på salg. Men at jeg synes det var litt rart og nytt liksom. Og at kanskje det endrer seg da jeg føler liv i magen og at det blir litt mer virkelig å kjøpe babyklær da.
Også da sier hun at ja, det kan være lurt å distansere seg er jo mange som mister etter uke 12 også... Også kommer hun men historier hun har hørt... Hun spurte om jeg ble med en tur til hun etter vi hadde spist men jeg sa nei....
Det var jo ganske ufølsomt sagt synes jeg.. Er jo ikke majoriteten som mister etter uke 12 akkurat.. På et eller annet tidspunkt må man jo begynne å forholde seg til dette barnet i magen, og ha troen på at det faktisk vil gå greit.

Synes du skal få lov å titte på salg og kose deg jeg. Ikke la hun ødelegge.
Har hun barn selv eller?

Det var jo ganske ufølsomt sagt synes jeg.. Er jo ikke majoriteten som mister etter uke 12 akkurat.. På et eller annet tidspunkt må man jo begynne å forholde seg til dette barnet i magen, og ha troen på at det faktisk vil gå greit.

Synes du skal få lov å titte på salg og kose deg jeg. Ikke la hun ødelegge.
Har hun barn selv eller?

Nei hun har ikke barn selv og dette er også mitt første.
Jeg sa det jeg også at man kan faktisk ikke bare distansere seg. Nå har jeg er halvt år på å forberede meg på å bli mor, halvt år til å handle inn osv... Når skal man liksom ikke distansere seg mere da? Men fikk ikke svar på det da :p
Hu er litt sånn som trur hun vet alt og vi kan ha noen diskusjoner, eller som regel gidd jeg ikke diskutere heller for det blir liksom for dumt for meg..

Nei hun har ikke barn selv og dette er også mitt første.
Jeg sa det jeg også at man kan faktisk ikke bare distansere seg. Nå har jeg er halvt år på å forberede meg på å bli mor, halvt år til å handle inn osv... Når skal man liksom ikke distansere seg mere da? Men fikk ikke svar på det da :p
Hu er litt sånn som trur hun vet alt og vi kan ha noen diskusjoner, eller som regel gidd jeg ikke diskutere heller for det blir liksom for dumt for meg..
J* irriterende med sånne besserwissere som ikke har peil.
Hadde blåst i henne, tenkt at hun vet ikke bedre stakkar - og kost meg med å titte på klær og nyte at jeg var gravid :)

Tenkte det samme som Mamsemoms! Noen folk klarer liksom aldri helt glede seg på andres vegne.. Er det ikke kun 1% sjanse for å abortere etter uke 12? Ikke akkurat mange som gjør det.. Drit i henne, kos deg og nyt graviditeten! Du skal bli mamma! Det trenger man tid på å venne seg til :) Og å miste baby nå vil være en stor sorg uansett om du har distansert deg eller ikke tror jeg. Men ja, 1% sjanse, ikke høye odds.

Jeg får utslett av sånne folk! Hadde selv en i omgangskretsen som hadde fæle historier å by på for hvert trimester jeg var i. I tillegg sånn som vet alt om alle tema. Uten å ha noe erfaring hverken fra forhold, barn eller noe selv. Gidd! Lukter litt sjalusi forresten. Enten det eller total mangel på sosiale antenner. Eller en kombo - grattis til henne med to særs usjarmerende egenskaper.

Jøsses... Den første gangen kunne jeg jo tenkt at det var et velmenende råd som bare kom ut feil. For det er jo en viss sannhet i det. Men tror jeg hadde reagert og sagt til henne når hun igjen påpekte det. Kan nok være, som nevnt, litt misunnelse i bildet ja.

Tror ikke jeg ville tilbragt så mye tid med henne nå :P Hun er sikkert ekspert på fødsler også, og alt som kan gå galt:P Jeg tror hun er sjalu.

Takk for tilbakemeldinger. Bra det ikke bare er jeg som synes samtalene var litt snåle... Hehe
Trur faktisk det ikke er sjalusi for å få barn. Men det at så mange rundt henne er "opptatt med mann og barn". Hun vil ut på byn og og takler ikke å sitte hjemme en lørdagskveld for seg selv... Kanskje mulig en blanding av dette og sjalusi.

Jeg har alltid syntes hu har hatt litt sære meninger om ting, men synes det bare blir værre og værre... Hehe

Poenget mitt var jo bare at det føles så rart og at jeg nesten kan glemme at jeg er gravid, men at når det kommer til at man føler liv i magen blir det mere virkelig.

Hun høres slitsom ut å være sammen med! :S

Det må da være et eksempel på manglende sosiale antenner..

Herregud for en venninne..
Lukter sjalusi eller noe annet rart av hun. Trasig når man ikke kan vise glede på andres vegne.
Kos deg med shopping og alle de små øyeblikkene du opplever for første gang fremover :)

Veldig klisjé, men det er ingenting som er så fint som den tiden vi går igjennom nå :)

Takk for tilbakemeldinger. Bra det ikke bare er jeg som synes samtalene var litt snåle... Hehe
Trur faktisk det ikke er sjalusi for å få barn. Men det at så mange rundt henne er "opptatt med mann og barn". Hun vil ut på byn og og takler ikke å sitte hjemme en lørdagskveld for seg selv... Kanskje mulig en blanding av dette og sjalusi.

Jeg har alltid syntes hu har hatt litt sære meninger om ting, men synes det bare blir værre og værre... Hehe

Poenget mitt var jo bare at det føles så rart og at jeg nesten kan glemme at jeg er gravid, men at når det kommer til at man føler liv i magen blir det mere virkelig.
Jeg glemmer også at jeg er gravid,er ganske "lett" nå som man ikke er så dårlig mer,men heller ikke kjenner liv.

Tilbake denne venninna..
Ja,hva skal man si?
Er nok litt sjalusi inni bilde, at de fleste har mann og barn/gravid, og hun sitter alene. Er nok også derfor hun ikke klarer og være hjemme en lørdagskveld.

Jeg føler nesten jeg må ta det sorte fåret litt i forsvar her, for jeg kjenner meg selv litt igjen i det hele.... Jeg skal ikke skylde alt på mamma, men at jeg er preget av en litt for realistisk og jordnær mor, som alltid kom med de 'harde fakta' som svar på mine ungdomsdrømmer og ideer, er ikke til å stikke under en stol! :p Så når venner har trengt råd har jeg kanskje vært litt for realistisk, i et velmenende forsøk på å være åpen for også det verste utfallet, istedenfor å bare støtte, og overse det potensiellt negative.
Er dere gode venner så tåler hun kanskje å høre det; at du er klar over at ingenting er sikkert, men at du ville satt mest pris på en venninne som bare støttet og oppmuntret deg :) jeg har fått høre det, og det gikk bra! Jeg tåler det, så lenge jeg vet at mine venner vet at jeg egntlig bare ønsker dem godt! Og jeg prøver da hardt å være mer positiv, og å undertrykke behovet for å informere om alt det andre. Det kan jo nevnes at jeg nok ikke har 100% velutviklede antenner og at jeg syns mange sosiale situasjoner er vanskelige, noe jeg er klar over, men allikevel ikke kan trylle bort - uansett hvor mye jeg skulle ønske det gikk.

Nå vet jeg ikke om din venninne er som meg, men jeg følte jeg måtte vise en annen mulig vinkling...ikke alle er dårlige venner eller sjalu selv om de ikke alltid oppfører seg som forventet. Gode venner tar sånt opp med hverandre heller enn å bare droppe de uten forklaring :)

Back
Topp