litt forundret...

150V.R

Flørter med forumet
Er litt forundret over hvor vanskelig det var å bli sykemeldt. Snakket med legen min i går og etter mye om og men ble jeg sykemeldt. Har hatt plager hele veien nå. Kastet opp i 3 mnd. gjerne natten også, husker ikke sist jeg sov natten gjennom. Ligger våken, når jeg sover har jeg veldig livlige drømmer. På jobben sliter jeg med kvalme, besvimer nesten flere ganger om dagen, har hatt kynnere siste uken og smerter i magen. Jeg jobber på et akuttmottak på sykehus, så jeg kan ikke hvile og spise når jeg trenger det. Men til tross for dette ville legen min nesten ikke sykemelde meg. Kanskje det bare er jeg som er hypokonder, at jeg må tåle dette. Trodde jeg skulle kose meg under svangerskapet jeg...

ORIGINAL: 150V.R

Er litt forundret over hvor vanskelig det var å bli sykemeldt. Snakket med legen min i går og etter mye om og men ble jeg sykemeldt. Har hatt plager hele veien nå. Kastet opp i 3 mnd. gjerne natten også, husker ikke sist jeg sov natten gjennom. Ligger våken, når jeg sover har jeg veldig livlige drømmer. På jobben sliter jeg med kvalme, besvimer nesten flere ganger om dagen, har hatt kynnere siste uken og smerter i magen. Jeg jobber på et akuttmottak på sykehus, så jeg kan ikke hvile og spise når jeg trenger det. Men til tross for dette ville legen min nesten ikke sykemelde meg. Kanskje det bare er jeg som er hypokonder, at jeg må tåle dette. Trodde jeg skulle kose meg under svangerskapet jeg...

uff altså, så kjedelig at du må møte en sånn holdning fra legen din på en måte[:D] kan jeg tippe at du har en mannlig lege?[&:] det er kjipt at enkelte ikke er mer forståelsesfull mot deg og det du går gjennom, for det du skriver her må jo være slitsomt å gå gjennom. jeg var ganske syk i 5 uker, pga kvalme og oppkast og generelt rævva form, og legen min ga meg sykmelding uten at jeg følte at jeg måtte kjempe for den, og det føltes godt må jeg si....Høres jo helt rart ut at en iblant må virkelig jobbe knallhardt for å overbevise andre om at en ikke er i god form[:@]
men vær glad for at du fikk sykmelding til slutt da, og tenk på deg og barnet ditt du nå[:D]
lykke til videre med formen, håper hvile og søvn gjør underverker til deg[:D][:D]

for en kjip lege!!! [:'(] selvfølgelig skal du kunne få sykemelding når du har det sånn!!!  hørt sånt at han skal gjøre det vanskelig for deg!! [:@]  blir så arg! og du skal ikke tro at du er hypokonder,for det er du ikke!! om du må ha mer sykemelding etter denne og han ikke vil,så bank i bordet til han!! vis han litt gravid-hormoner! [:D]  håper du får slappet av nå,sovet godt,sånn at du kommer deg og kan kose deg med bebisen i magen! [:)] klem

hørtes merkelig ut. sjønner ikke at han kan se for seg at du skal være full aktiv i jobb når det er som det er.
for en lege [:@]

å akuttmotaket er jo ikke akkuratt den minst hektiske plassen å jobbe da..... lykke til og skift lege [:D]

jeg tror det er veldig forskjell på leger å...synes absolutt du burde fått en sykemld(ikke det at jeg er lege da),men jeg vet hvor tøfft det er å gå og være kvalm.det sliter jo deg helt ut,og det er jo viktig å få hvile seg når man er gravid..håper det går bedre snart[:)]

Da må jeg si du har en vanskelig lege.. [8|] Legen min spurte bare om jeg trengte sykemelding han. Det var pga kvalme.. Men bra det ordnet seg til slutt da. [:)]

det er en kvinnelig lege....og hun har 3 barn selv...

Back
Topp