Litt for laidback ifht utstyr?!

danil

Betatt av forumet
Ser på trådene her, og innser at jeg muligens er litt for laidback.. Dette er vårt tredje barn, de forrige to er hhv 17, snart 18 år, og 6 år. Vi har nesten ikke noe babyutstyr. Vi skulle i utgangspunktet ikke ha flere, så for et par år siden ga vi bort stort sett alt. Jeg har tatt vare på noen få plagg, ting som har blitt strikket av tanter og bestemødre, og skinnposen mannen hadde som liten, men ellers har vi ingenting. Og jeg har ikke begynt å kjøpe inn noe heller. Så i dag kom jeg på, om babyen skulle finne på å komme prematurt så har jeg kanskje et problem... Er dere alle ajour føler dere, eller er det andre som meg, som ikke føler det er noen stor hast?

Grunnen til jeg begynte tidlig var fordi jeg må fordele utgiftene litt... har ikke råd til å kjøpe alt en mnd liksom :) men når det er sagt så er det mye jeg fortsatt mangler før jeg føler meg "trygg".
Som du sier så vet man jo aldri når baby bestemmer seg for å komme.. Vi stresser mest med å finne ny leilighet før vinteren..

Orker ikke å handle enda. Har ordnet med vogn siden den var på tilbud. Har en del etter storesøster, og skulle det bli prematur må far og familie på shopping uansett siden vi ikke planlegger akkurat det. Antar at butikkene holder åpent fremover også, skulle noe skje ;)

Last edited:
Jeg stresser ikke med innkjøp men fordeler det og koser meg med det. Prøver å få kjøpt inn det meste innen oktober, da jeg hvordan formen var sist gang, mot slutten. Denne gangen er formen ganske dårlig allerede nå, så greit å ta litt etter litt

Eg stresser ikkje med å handle inn, men tar det som kos for familien når formen min er klar for litt shopping;) Er langt i fra ferdig, men venter vel egentlig bare på at utstyret skal komme på salg. Hadde gubben fått bestemt hadde alt utstyret vært kjøpt inn for lenge siden:p

Tenker også at det er greit å fordele utgiftene og slippe å få alt før jul;)

Her venter vi vårt første barn, er 24+1 og har kun kjøpt 3 plagg så langt, og holder på å hekle vognteppe. Vet hvilken vogn vi skal kjøpe, men ikke kjøpt noe utstyr enda... Jeg føler det har vært tidlig å kjøpe noe enda, men tenker vi starter med å få på plass litt i september. Har også arvet litt klær og skal få låne en del utstyr, så stresser ikke enda...

Venter jente nr 2, mannens nr 3, så vi har så og si absolutt alt ;-) Har med andre ord ikke kjøpt inn noe til denne babyen! Blir vel handlet inn noe småtteri etterhvert, men føler jeg har goood tid :-)

Føler ingen stor hast, det meste får vi av familie, har bare kjøpt litt babyklær selv.. Så slapper av og lar de andre styre litt. Jeg prøver å involvere meg men ærlig talt vet jeg ikke helt, jeg hater å shoppe :P sikkert fordi jeg har vært student og ikke føler jeg har så mye penger :( men har så mye familie som hjelper til så er takknemlig og vet at alt skal ordne seg til slutt ❤️❤️ vi har sprinkelseng, vugge og litt klær, svigerfar ordner vogn og min far kjøper bilstol :)

Det er jo ikke så himla mye du MÅ ha klart, da! Worst case scenario: Putt ungene i vognposen, bestill taxi med babysete og plukk opp en pakke bleier på sykehusapoteket. Resten kan du netthandle i barselukene. :woot:

Nei, jeg tenker vel egentlig at det er dere som venter som "har rett." Tidlig-shoppingen min er bare fordi jeg har lyst.

Har ikke handlet noe enda, men har jo fra sist jente så klare oss, tenkte om eg sko ha en ny vogn siden den er jo rosa og nå kommer jo en gutt, men gidder ikke å stresse for eg klare meg jo. så enten så tar eg de før eg får eller så tar eg de etter på. Klær tar eg etter han er komt uten de jeg skal ha med meg inn, siden hun hoppet over to størrelser så er de lettest sånn

Back
Topp