Litt for høy bmi og ivf

Sykepleieren på klinikken sa det kunne hjelpe siden jeg ble så uvel av å ta de 3 ganger om dagen. Og dessuten så spiser man jo gjerne mer til middag enn til frokost:) Nå tar jeg 500 mg piller da, men regner med at du kan gjøre det samme med 800mg og. Ring legen og spør om det kan funke for deg og:)
Hørtes jo veldig smart ut :)

Hva er ikke "rettet" fett da?

Magefett regnes som det farligste fettet i forhold til helse (risiko for diabetes, hjerte- og karsykdommer o.l.) Fett på rumpe og lår er mer gunstig. Derfor, i tillegg til BMI, så regnes midjemål som viktig for å vurdere overvekt/fedme.

For kvinner gir midjemål over 80 cm økt risiko, mens over 88 cm gir sterkt økt risiko.

For menn gir midjemål over 94 cm økt risiko, mens over 102 cm gir sterkt økt risiko.

Magefett regnes som det farligste fettet i forhold til helse (risiko for diabetes, hjerte- og karsykdommer o.l.) Fett på rumpe og lår er mer gunstig. Derfor, i tillegg til BMI, så regnes midjemål som viktig for å vurdere overvekt/fedme.

For kvinner gir midjemål over 80 cm økt risiko, mens over 88 cm gir sterkt økt risiko.

For menn gir midjemål over 94 cm økt risiko, mens over 102 cm gir sterkt økt risiko.
Takk for forklaring! :-)

Nå har jeg sjekket litt rundt. Hørte med Haugesund, de har en grense på 35 :) så da ser det ut som jeg blir henvist ditt! Jeg skal selvfølgelig prøve å gå ned mer :)

Noen som har erfaring med å dra langt for dette? Vi bor på Østlandet.

Er det mulig å sende henvisning 2 steder?

Back
Topp