Litt ekkelt spm..

Sylvester

Flørter med forumet
HVORDAN skal jeg forklare dette da [:D]..hmmm...
På det brune området rundt brystvorten, har jeg hatt en del små knopper som har kommet og gått under hele svangerskapet sålangt..Minner meg om små kviser på en måte, om jeg skulle kalle det for noe [8|] Satt å studerte det idag (ja jeg kjeder med litt om dagene), og klemte litt, og da kom det ut en helt kritthvit masse som var litt tykk og fettaktig på en måte [:'(][8|][:)] det luktet litt funny av det også..ikke stygt, men heller ikke blomster liksom..har aldri kjent lukten før egentlig?  Jeg tenker som så at dette er en del av melkproduskjon eller er jeg helt på vidda? Og hvorfor kommer det ikke ut av selveste vorten [8|] ??

Er det noen som har en aning om hva dette kan være [8|] ?? Andre som har opplevd det samme ??

Ja, har opplevd det selv også, men det var der før jeg ble gravid også, så tror ikke det har noe med det å gjøre. Aner ikke hva det er jeg, men det er nok helt normalt.
Har aldri luktet på det da, så kan ikke si noe om det [:)]

Kanskje det er dette du tenker på:

"Areola er det pigmenterte området rundt vorten. Det er dekket med Montgomery-kjertler som skiller ut olje, som smører brystvorten og areola"

Fra NHI

Mener å ha lest noe om at de 'vortene' skiller ut et stoff som babyene lukter og gjør at de lettere skal finne brystet. Aner ikke om det er dette eller om det stemmer da...[8|]

Et agn rett og slett [:D]
håh..hmm..alt høres egentlig veldig logisk ut av hva dere har svart sålangt..liker ikke å sitte å "bekymre" meg over ting [>:] tusen takk for svar [;)]

ORIGINAL: Piplup

Ja, har opplevd det selv også, men det var der før jeg ble gravid også, så tror ikke det har noe med det å gjøre. Aner ikke hva det er jeg, men det er nok helt normalt.
Har aldri luktet på det da, så kan ikke si noe om det [:)]

Det er talgkjertler som skal smøre brystvorten naturlig.. Ikke klem på dem, da kan de bli betente. Jeg har alltid hatt sånne, jeg.. [8|]

Hehe, dette lurte jeg også fælt på under første svangerskap.
Jeg hadde spesielt en "knopp" litt under og utenfor selve nippelen på den ene puppen som det tøyt hvit guffe ut av. Ut her kom det MELK etter at jeg hadde født. Så jeg har rett og slett trodd det har vært melkekanaler som har et naturlig kalklag eller noe i seg jeg. Har niplene fulle av sånne [8D] Og en og annen på avveie[8D][:D]

Back
Topp