litt ekkelt spm

Leverihåpet

Gift med forumet
jeg fikk tr i dag på overtid dag 29 og med kraftigste smertene ever. og når jeg skulle tørke meg (ADVARSEL) så var det mørkt dødt lignede blod i slikt avlangt slimpose lignende sak på papiret mitt. Det var ganske ekkelt og litt skremmende for å si det slikt. Det var så mørkt at jeg lurte på om det var noe som var galt eller hadde skjedd inni meg. Så jeg sa det til min mann og han tenkte kanskje jeg hadde spontan abotert, men usikker.

Hva tenker dere at dette kan være. Jeg har aldri vært gravid eller noe så her er vi på bar bakke.
Dette var litt i detaljer... Takker for tips og råd.

Akkuratt nå har jeg masse tr smerter og har det ikke så greit. Blør en del.

Har hatt det der selv noen ganger, og vært usikker på om det var en sa eller bare slimhinnen fra livmoren som løsner ved tr. Noen ganger er det mer slim enn andre ganger..... så vanskelig å si egentlig. Noen ganger får man aldri vite og må leve videre med å undre seg.......

Sånn du beskriver det fortonet ihvertfall mine to SA er seg... [8|] Gikk til legen etter første ( var da 7+5 på vei ) og fikk bekreftet SA. Den andre var 5+5 og var akkurat like smertefull og blodig som den første. Men jeg har hørt at man kan få ekstra strek blødning hvis mensen er veldig forsinket?

Du kunne jo tatt en test sånn for sikkerhets skyld- de slår jo ofte ut flere uker etter en abort...

ORIGINAL: Antemor

Sånn du beskriver det fortonet ihvertfall mine to SA er seg... [8|] Gikk til legen etter første ( var da 7+5 på vei ) og fikk bekreftet SA. Den andre var 5+5 og var akkurat like smertefull og blodig som den første. Men jeg har hørt at man kan få ekstra strek blødning hvis mensen er veldig forsinket?

Du kunne jo tatt en test sånn for sikkerhets skyld- de slår jo ofte ut flere uker etter en abort...

Oki, kan jo det da, men spiller det noe rolle om det er morgen urin da eller? Hvis testen er posetiv bør man oppsøke lege da eller skal det bare gå sin gang siden det er blødninger? Mens var 3 dager fosinket så det var ikke veldig, men siden det skulle være planlagt oppstart med kort regime i august så var dette krise i følge riksen og det vil antagelig bli forskjøvet igjen. Får sikkert vite det i morgen evt.

ORIGINAL: Nesing

Mulig det har vært en såkalt kjemisk graviditet, men uansett er det jo svært tidlig i et eventuelt svangerskap så eventuelle embryorester som kommer ut vil trolig ikke være synlig for det blotte øye. Når jeg var på UL i uke 5 + 0 var alt, altså plommesekker og fostersekker på mine to spirer, 3 mm i størrelse totalt (det er helt normal størrelse på dette tidspunktet). Vil tro det er slimhinne og blodkoagler (størknet blod) som har kommet ut. Du har nok kanskje hatt en kjemisk graviditet som nå kommer ut. Ikke farlig, men selvsagt IKKE greit at du skal slite med ekstra smerter i tillegg til det du allerede sliter med. Håper smertene gir seg veldig snart og ikke minst at ikke oppstarten for nytt forsøk må utsettes. Krysser fingrene for deg, vennen !

Oki, Takk for svar[:)]. Ikke greit å være ny på ting hehe. Off denne natten har vært pyton. Lå med varmeflaske for å dempe smertene og det hjalp litt, men ikke nok. Har bare tatt to paracet under smertene og det var helt i begynnelsen på de verste takene før blødningen kom. Det var på vei til kirken under konfirmasjonen. Trodde jeg skulle besvime av smerte takene. Du milde himmel. De smertene kan jeg virkelig ikke beskrive og kan heller ikke måle med andre smerte jeg har hatt. ikke en gang med nyresten. Alle smerter er jo ikke like, men hver av smertene taler forskjellig. Men jeg satt da i kirken og holdt ut og heldig vis satt jeg inntil veggen så  jeg kunne gjemme meg litt bor under det verste.[&:][&o]
Da jeg kom til festlokalet nermest løp jeg på do med tårer i øynene og der ble jeg en stund for å si det slik. Og det var da jeg oppdaget situasjonen.
Men nå har vi fått babyklister i hus og maen vil vi skal teste det ut før selve prøverør skal i gang også så vi har litt pusterom før det og hihi. Så vi er i gang med full galopp når denne blødningen er over.
Men en ting til Nesing mens jeg har deg her: Syns du dette er verd å nevne for riksen eller? Bør jeg sjekke meg før oppstart?

Det du beskriv lignar akkurat på min blødning på fyrste dag av TR denne gongen. Eg og får litt dei samme tankane, men eg reknar med det berre er kroppen som har ein ekstra uttømming på ein måte. Eg har alltid menssmerter, men denne gongen var det ekstra ille! Masse blod i går, men lite i dag. Men så har eg vanligvis berre tre-dagars blødning og då..

Jeg har ikke testet meg noe etter dette nei og har da ikke mistenkt noe graviditet sån sett. Men jeg har ikke hatt det slik heller før. Har hatt mens smerter hver gang, men ikke slik jeg beskriver det og det som kommer ut. Ellers har jeg hatt vanlig blod liksom.
Men dette var det verste jeg har vært med på....
I dag har jeg hatt like vondt kanskje ett lysglimt mindre vondt i ny og ne. Håper bare natten er bedre i natt.
Ellers er jeg like uggen og lite lysten på mat.
trøtt hele tiden og sliten...

Går ikke å bære noe nag om jeg hadde vært evt gravid eller noe, for en kan ikke gjøre noe hverken fra eller til nå. Snakket litt med riksen i dag og virket som at jeg enda kan ha oppstart i uke 32 og uttak uke 34, men så er det jo slik at jeg skal ha kort regime. Så vi får se... Mailet ny mail i dag så jeg får vel nytt svar i morgen.
Tvi tvi

Back
Topp