Litt egoistisk?!!

baby27

Glad i forumet
MAI 2013
Har en venninne og typen som også skal ha barn. De har ikke så mye penger, sparer til leilighet i oslo og til familien fremover. Var på besøk i går, der hun har kjøpt kjempe dyr fødebag, stelleveske, mammaklær og merke klær til baby og videre. Synes dette er så egoistisk og kun basert på image. Så sa jeg, jøss der kunne jo dere ha spart 5000 til sparekonto eller ferie med nye familien. " joda, men mor skal se bra ut". Jeeesez, synes prioriteringen er egoistisk når det er snakk om så mye penger...

Kan hende hun har fått pengene i gave til det formålet.. Vi har gjennomsnittlig inntekt, men fikk ganske mye penger i gave fra familie til det formålet å kjøpe splitter ny vogn med nytt tilbehør.. Og jeg brukte bursdagspengene jeg fikk til å kjøpe nye mammaklær, gått fra å bruke str xs til m/l, så gode komfortklær akkurat nå er veldig viktig for meg. Synes ikke jeg har vært egoistisk i det hele tatt. Det er jo opp til henne da, synes ikke man skal bry seg med andres prioriteringer ift. økonomi...

Syns det bare er teit å bruke masse penger på mammaklær og merkeklær til baby. Det er jo heller ikke noe som blir brukt mer enn i etpar måneder. Da er det faktisk bedre å gi seg selv nye, fine klær etter fødsel og å spare penger til barnet blir stort og faktisk bryr seg om hva h*n har på seg. Og har man dårlig råd, så bruker man ikke "pengegaver" på sånt tull uansett, så sant man tenker bittelitt..

Ja, for jeg vet at de virkelig trenger å spare pengene. Det har de begge fortalt. De har fått vogn, men må kjøpe alt nytt, bor på 38 kvm nå. Så er det heller at hun har et shoppe problem, at hun ikke ser prioriteringen over at 3000 på stelleveske og fødebag og 2000 på mammaklær når hun har 5 uker igjen,er ikke den rette prioriteringen. Alltid vanskelig med pengesnakk med venner

Kjære vene, jeg tror ikke jeg hadde brukt så mye penger på mammaklær om jeg så var rik.. I hvertfall ikke når det ikke er lenger igjen! Man kan også få veldig fine stellevesker for en femhundrelapp, og hva er vitsen med fødebag? Har hun ikke en vanlig bag/koffert eller stor veske å bruke? Man MÅ faktisk ikke kjøpe alt nytt, hvertfall når man burde spare penger istedet. Man trenger ikke stelleveske, heller ikke mammaklær for den saks skyld. Jeg har èn mammabukse, that's it! Bruk joggebukser osv, ingen forventer at man skal se ut som en fotomodell når man nærmer seg høygravid-status!

Syns det bare er teit å bruke masse penger på mammaklær og merkeklær til baby. Det er jo heller ikke noe som blir brukt mer enn i etpar måneder. Da er det faktisk bedre å gi seg selv nye, fine klær etter fødsel og å spare penger til barnet blir stort og faktisk bryr seg om hva h*n har på seg. Og har man dårlig råd, så bruker man ikke "pengegaver" på sånt tull uansett, så sant man tenker bittelitt..
Signerer denne jeg :)

Jeg har en gammel bag som fødebag, og nesten alt til baby har storebror brukt før ham. Eneste mini får nytt er seng (kjøpt brukt 500) og vogn (ny Emmaljunga. gave fra moren min) Av mammaklær har jeg brukt 300 på to bukser på sang, 200 på to thights og 300 på vinterjakke....

Jeg har en gammel bag som fødebag, og nesten alt til baby har storebror brukt før ham. Eneste mini får nytt er seng (kjøpt brukt 500) og vogn (ny Emmaljunga. gave fra moren min) Av mammaklær har jeg brukt 300 på to bukser på sang, 200 på to thights og 300 på vinterjakke....

Sånn har vi det og. Må ha nytt stellebord og seng, men ellers kommer alt fra storebror. Vurderer å kjøpe en dress eller noe fint å ha med på sykehuset til småen.

Jaja, men å diskutere hva andre bruker pengene sine til er ikke riktig synes jeg, har man problemer med det får man gå direkte til personen det gjelder da. Det går jo ikke utover deg på noen måte. Er sikker på at alle her inne har brukt penger på ting de egentlig ikke trenger, være seg ferieturer, klær, sminke, parfyme, elektronikk, interiør, alkohol osv. som i lengda er å kaste bort maaange tusenlapper... de kunne vært lagt av til sparing, eller gitt til kreftforeninga.

Nei huff, synes rett og slett dette er en slem tråd, pass på dere selv sier nå jeg..

Ja da bruker du vel ikke penger på restaurant en sjelden gang, ferieturer og andre ting som ikke varer mer enn et par timer eller uker heller... Gjør man det så tenker man vel ikke... Jeg synes bare det er teit å legge seg opp i hva folk bruker penger på, hvertfall hvis dette er en tråd om ei som ikke har peiling på at hun og økonomien hennes blir "diskutert" og rakket ned på her. Huffameg.

ALLE har nok unnet seg noe de egentlig ikke trenger...

Ja da bruker du vel ikke penger på restaurant en sjelden gang, ferieturer og andre ting som ikke varer mer enn et par timer eller uker heller... Gjør man det så tenker man vel ikke... Jeg synes bare det er teit å legge seg opp i hva folk bruker penger på, hvertfall hvis dette er en tråd om ei som ikke har peiling på at hun og økonomien hennes blir "diskutert" og rakket ned på her. Huffameg.

ALLE har nok unnet seg noe de egentlig ikke trenger...
Man burde jo ikke dra på ferie eller restaurant om man har såpass behov for å spare som disse har (etter det jeg har skjønt).
Det er vel en grunn til at dette er tatt opp på et forum hvor de aller fleste er anonyme, og ikke på f.eks facebook ;)

Back
Topp