Litt dårlig samvittighet!

-Mammatil3-

Elsker forumet
Augustlykke 2022 ❤️
I morgen er det tid for OUL, og jeg har bestemt meg for at 5 åringen min skal være hjemme. Dette er for hun er aldri stille eller i ro, så jeg frykter at jeg ikke vil få med meg noe på ultralyden.. men jeg føler meg skikkelig dårlig! Har sagt hun skal få se bilde..
Dere som har flere,tok dere de små med på ultralyden?

Vi skal også på oul i morgen og gutten vår skal Være med mormora si imens :) føler at det er det beste da jeg vill få med meg mest mulig og huske å spørre om det jeg eventuelt lurer på. Hadde lillegutt vært med så vet jeg at jeg ikke hadde klart å konsentrere meg like bra :)

Jeg har ikke flere, men i papirene jeg har fått fra sykehuset fraråder de å ta med barn på ultralyd, så det er nok det lureste valget uansett. Kanskje der hjelper litt på den dårlige samvittigheten din.

Jeg var forresten med på ultralyd da jeg var ca sju år, og jeg skjønte ingenting av de bildene, så det er ikke sikkert hun hadde fått så mye ut av det uansett :p

Jeg har ikke flere, men i papirene jeg har fått fra sykehuset fraråder de å ta med barn på ultralyd, så det er nok det lureste valget uansett. Kanskje der hjelper litt på den dårlige samvittigheten din.

Jeg var forresten med på ultralyd da jeg var ca sju år, og jeg skjønte ingenting av de bildene, så det er ikke sikkert hun hadde fått så mye ut av det uansett :p
Samme sto det i mine papirer. Sto at de vil helst ikke ha småbarn tilstede da jordmor må konsentrere seg og at det er uheldig i tilfelle det skulle være dårlig nytt og mor/far fikk en lei reaksjon og dette kunne gå utover barnet du tok med deg og sånt.

I morgen er det tid for OUL, og jeg har bestemt meg for at 5 åringen min skal være hjemme. Dette er for hun er aldri stille eller i ro, så jeg frykter at jeg ikke vil få med meg noe på ultralyden.. men jeg føler meg skikkelig dårlig! Har sagt hun skal få se bilde..
Hadde ikke storesøster med nei, hadde bare blitt tull, å absolutt ikke noe gøy om det hadde kommen dårlige nyheter!

Da tenker dere likt som meg! Da kan jeg slutte å ha dårlig samvittighet, for det gir egentlig mening! Hadde hun vært større, så hadde det vært noe annet :)

Nei det jeg også tenker, at hun skjønner nok ikke noe utav skjermen uansett ;) hun har fått sett sitt eget ultralyd bilde, hun spurte hvor babyen var :p "får jeg se sånt gult bilde?" Da mener hun 3d bilde.. haha!

Siden det er en medisinsk undersøkelse syns jeg ikke søsken skal være med. I brevet fra sykehuset står det at jeg kan ha med meg en voksen person. Vil jeg at storesøster skal få se som underholdning må jeg ta henne med på en privat en. Tenker jeg ;)

Jeg hadde fint kunnet ha med kommende storesøster (3,5 år) i og med at hun er rolig av seg. Men hadde mest sannsynlig ikke gjort det fordi jeg vil fokusere på noe annet enn henne akkurat der og da, og som andre sier så får hun nok ikke så mye ut av det...
Jeg tenker at man gjør det som føles rett for seg, sitt barn og son situasjon, og da er det absolutt ikke en ting å ha dårlig samvittighet for!! ;-)

I papirene vi fikk sto det at vi ikke fikk ha med barn - særlig med tanke på at det faktisk kan hende at man får veldig dårlige nyheter. Så dårlig samvittighet bør du ikke ha

Stod ingenting om det i mitt brev, så visste faktisk ikke at de frarådet det, men er ganske logisk, da de må klare å konsentrere seg uten masete unger i bakgrunnen ;) og hvis det skulle være noe i veien med barnet er det jo veldig uheldig å ha med søsken :/ takk for gode svar, er så godt å ha dere! :)

Vi skal ha med storebror på 4 år. Han er en aktiv gutt, men nyskjerrig og klarer fint å sitte i ro. Har vert på to ultralyder, uke 8+3 og 12+6 og alt var helt fint da. For meg er det viktig å inkludere han, så han ikke føler seg utafor. Og har lyst å bli med selv. Snakket med jordmor og hun mente det skulle gå helt fint :) skulle det være noe i veien med lille, så får vi holde oss rolige, og ta det som det kommer :) men skjønner godt at mange velger å ikke ha med seg søsken.

Vi skal ha med storebror på 4 år. Han er en aktiv gutt, men nyskjerrig og klarer fint å sitte i ro. Har vert på to ultralyder, uke 8+3 og 12+6 og alt var helt fint da. For meg er det viktig å inkludere han, så han ikke føler seg utafor. Og har lyst å bli med selv. Snakket med jordmor og hun mente det skulle gå helt fint :) skulle det være noe i veien med lille, så får vi holde oss rolige, og ta det som det kommer :) men skjønner godt at mange velger å ikke ha med seg søsken.
Mi sitter ikke i ro, og har tusen spørsmål hele tiden, om alt og ingenting, så det ville bare blitt stress :) man må se det ann på ungene, hadde hun vært rolig og kunne sittet i ro over litt tid så hadde jeg tatt henne med :) jeg får inkludere henne på andre måter :) før jeg reiser i morgen tidlig skal hun få høre hjertelyden på doppleren for første gang, spent på om hun skjønner det :)

Mi sitter ikke i ro, og har tusen spørsmål hele tiden, om alt og ingenting, så det ville bare blitt stress :) man må se det ann på ungene, hadde hun vært rolig og kunne sittet i ro over litt tid så hadde jeg tatt henne med :) jeg får inkludere henne på andre måter :) før jeg reiser i morgen tidlig skal hun få høre hjertelyden på doppleren for første gang, spent på om hun skjønner det :)
Jeg tror ikke ungene tenker selv at de ikke er inkludert! De kan heller leke eller gjøre noe annet fint, og så kan de inkluderes med å få se bilder og snakke sammen etterpå :-) De trenger ikke en gang å vite at mamma og pappa skal noe spesielt... ;-)

Ja, det er veldig forskjellig, og hadde ikke tatt han med hadde jeg ikke vist at han satt helt i ro. Og det er han som har vist interesse for å bli med, da han har sett bilde fra den andre ultralyden og synst det er veldig spennende med baby :p

Masse lykke til på ul :D

Ingen grunn til å ha dårlig samvittighet, det høres ut som dere har gjort et helt riktig valg for dere.

Min er litt større, så jeg kunne spørre henne om hun ville bli med. Den første reaksjonen var råmorsom: Ugh! Nei! Eh...neitakk!! Jeg vil IKKE se inni deg!

Etter hvert kom det frem at hun har hørt mye rart fra venner som har vært med. Det er tydelig at ikke alle forstår hva som skjer. :wacky:

Det var to andre familier på ul før jeg fikk komme til, den ene hadde med seg tre barn, sikkert fra 4-8 år, og en annen familie hadde med seg en liten gutt, kan ikke vært mer enn 2-3 år. Men men, jeg er fornøyd med at vi dro alene, hun fikk se mange bilder og var fornøyd med det :)

Ingen grunn til å ha dårlig samvittighet, det høres ut som dere har gjort et helt riktig valg for dere.

Min er litt større, så jeg kunne spørre henne om hun ville bli med. Den første reaksjonen var råmorsom: Ugh! Nei! Eh...neitakk!! Jeg vil IKKE se inni deg!

Etter hvert kom det frem at hun har hørt mye rart fra venner som har vært med. Det er tydelig at ikke alle forstår hva som skjer. :wacky:
Haha! Nei er kanskje ikke så lett å forstå at man skal se på en baby inni magen ;)

Hun skulle høre hjertelyden på doppleren før idag, så jeg fant lyden og ga headsettet til henne først sa hun "neeei! Vil ikke!" Og virka litt skremt :p men så ville hun etterhvert og syns det var gøy :p

• Liker
Reactions: Io
Back
Topp