Litt confused...termin..

Trekløveret <3

Forumet er livet
Jeg må si jeg er litt usikker ang termin plutselig.. Et svangerskap i Norge er regnet som 40+2, ikke sant..?! Her på BV står det at jeg i dag er 5+2 og at det er 35+1(??) igjen til min termin 5 juli.. (det blir jo 40+3..)
På diverse apper eller andre ting jeg har søkt opp så har jeg fått termin alt mellom 1 og 25(!!) juli, utifra om jeg har skrevet 1.dag i siste mens (24.sept) eller unnfangelsesdato (som jeg er rimelig sikker er 9.okt!).. Hatt en 31dg syklus..
Noen som er mer inne på dette enn meg??!! Burde jo vært ganske stødig på dette siden dette er mitt 3.svangerskap, meeeen.....o_O:D

Stemmer at det i Norge er 40+2! Og på BV virker det som de bruker 4+3 ja! Så jeg forholder meg til det på de andre appene også slik at jeg får lik termindato! Grunnen til at du få så forskjellig ut ifra om du skriver fra mens eller unnfangelse er fordi om du skriver fra mens, tipper appen når du har hatt EL, i motsetning til om du vet EL- tidspunktet og skriver det inn :)

Norge har visstnok bestemt at alle nå skal bruke 40+3 (basert på metoden eSnurra eller noe liknende som er utarbeidet på St. Olavs), og ikke 40+2 (som er basert på Terminhjulet utarbeidet på Haukeland). Jeg leste en sak om det for ikke så lenge siden, men er på mobil nå, så det er litt vanskelig å finne igjen saken :) enkelte andre land bruker f.eks 40+0.

I Norge er det viktig å ha samme terminbestemmelse pga siste frist for senabort, som er rundt uke 23 om jeg ikke husker feil.

Stemmer at det i Norge er 40+2! Og på BV virker det som de bruker 4+3 ja! Så jeg forholder meg til det på de andre appene også slik at jeg får lik termindato! Grunnen til at du få så forskjellig ut ifra om du skriver fra mens eller unnfangelse er fordi om du skriver fra mens, tipper appen når du har hatt EL, i motsetning til om du vet EL- tidspunktet og skriver det inn :)

Ja, jeg har skrevet inn både mens og el..men veldig forskjell likevel...

Back
Topp