Litt bekymret...:(

Qualitas

Forumet er livet
VIP
Var på kontroll hos jordmor på fredag for å sjekke de vanlige tingene.. Alt så fint ut med prøvene og blodtrykket. Men da hun skulle måle symfysen min så hadde den ikke vokst slik den skulle...[&o] Den har ligget akkurat på den grønne streken hele tiden, men plutselig nå var den endel under...

Hun sa også at han lå ganske langt ned i bekkenet, så kunne hende hun bare ikke hadde fått målt hele han, men hun var usikker.. skal på ny kontroll på onsdag til en lege som kunne kjenne det mye bedre..

men blir jo  litt engstelig for lille gutten min... Hva gjør man i slike tilfeller hvis veksten har dabbet av?? Og han ikke vokser som han skal....[&o]

Noen som har opplevd det?

Ja.. Da blir det UL for vekstestimering- og som regel finner de ut at målingene ikke har vært nøyaktige eller at barnet har snudd seg/forandret stilling e.l. OM det skulle være det at barnet ikke har vokst som ønsket så får en tett oppfølging!! [:)]

Si ifra åssen det går når du skal på neste sjekk da!

nå skjønner jeg ingenting, det står i signaturen din at du har 52 dager igjen, og det står i min at jeg har 53 dager igjen. men du er jo 2 uker lengre på vei enn meg [>:]

ORIGINAL: EdonaLarsen

nå skjønner jeg ingenting, det står i signaturen din at du har 52 dager igjen, og det står i min at jeg har 53 dager igjen. men du er jo 2 uker lengre på vei enn meg [>:]

Ja.. jeg tror denne signaturen er feil.. har en helt lik en på hjemmesiden min og der er det mye mindre dager igjen[:-]

ORIGINAL: Maelle

Ja.. Da blir det UL for vekstestimering- og som regel finner de ut at målingene ikke har vært nøyaktige eller at barnet har snudd seg/forandret stilling e.l. OM det skulle være det at barnet ikke har vokst som ønsket så får en tett oppfølging!! [:)]

Ok, for jeg har hørt om noen som må ta ut babyen, men de gjør kanskje ikke det med det første?

Jeg ble sendt på ultralyd titt og ofte fordi både jordmoren min og legen min mente magen min ikke vokste som den skulle. På sykhuset ble jeg bare sendt hjem med beskjed om at alt var ok. De måler vel lengden på div bein hos babyen.. lurer på om det var leggbeinet?

Men lengden på beinet viste jo ikke om babyen hadde kjøtt på kroppen. Så da han ble født var han kraftig underernært og formen hans var ganske så dårlig. [>:]

ORIGINAL: Lillezilje

Jeg ble sendt på ultralyd titt og ofte fordi både jordmoren min og legen min mente magen min ikke vokste som den skulle. På sykhuset ble jeg bare sendt hjem med beskjed om at alt var ok. De måler vel lengden på div bein hos babyen.. lurer på om det var leggbeinet?

Men lengden på beinet viste jo ikke om babyen hadde kjøtt på kroppen. Så da han ble født var han kraftig underernært og formen hans var ganske så dårlig. [>:]

Uff, håper de måler skikkelig på meg..[&o]

ORIGINAL: EricaJenta

ORIGINAL: Lillezilje

Uff, håper de måler skikkelig på meg..[&o]

Ja du får passe på at de gjør det skikkelig. Og ikke gi deg om du tror noe er galt

Det kommer selvsagt an på hvor liten babyen er. Noen ganger er det best for babyen å komme ut, og da blir du satt i gang, evt keisersnitt hvis det er best. Men ikke stol for mye på målingene til jordmor, de er ofte unøyaktige når du er så langt på vei. Hvis legen tar ultralyd skal du heller stole på de målene. De måler lårbeinet, omkrets av magen og omkrets av hodet. Lykke til!

Her vokste magen som den skulle, men gutten var like liten fordet.
På 3D Ul i uke 26 lå han helt på normalstreken. I uke 30 var han -22%, i uke 33 var han -26 og i uke 34+5 var han -30. Ble først sendt til sykehuset i uke 36+4, men de ville helst ikke gjøre noe før jeg nådde uke 37. Skulle legges inn og egentlig induseres på dagen uke 37 startet, men det var så mange fødende at det ble tatt en STRESS test istedefor. Pga forsinkelser ble jeg ikke indusert før i uke 37+2...Da estimert til -40% - rundt 2200g-2300g.

Han var heldigvis ikke så liten som de regnet med, han var 2750g og 48cm. Meeen han hadde navlesnoren 4 ganger rundt halsen. De veit fremdeles ikke hvorfor han ikke la på seg som han skulle, for morkaka og alt var i skjønneste orden.

Ble sendt på ekstra UL og vektestimering 3 ganger i løpet av uke 38, fordi han ikke vokste som han skulle. Ble født i uke 39, og var bare liten...ingenting gale. Så det går nok bra[:D] Men eg måtte krangle meg til ekstra UL da for å få sjekket om alt var bra.

Legen målte på meg og mente magen ikke hadde vokst. Ble derfor sendt på UL for sjekk...der var alt ok. Legen hadde målt feil...

Så kan jo være feilmål bare?

ORIGINAL: Kranglefanten

På 3D Ul i uke 26 lå han helt på normalstreken. I uke 30 var han -22%, i uke 33 var han -26 og i uke 34+5 var han -30. Ble først sendt til sykehuset i uke 36+4, men de ville helst ikke gjøre noe før jeg nådde uke 37. Skulle legges inn og egentlig induseres på dagen uke 37 startet, men det var så mange fødende at det ble tatt en STRESS test istedefor. Pga forsinkelser ble jeg ikke indusert før i uke 37+2...Da estimert til -40% - rundt 2200g-2300g.

Han var heldigvis ikke så liten som de regnet med, han var 2750g og 48cm. Meeen han hadde navlesnoren 4 ganger rundt halsen. De veit fremdeles ikke hvorfor han ikke la på seg som han skulle, for morkaka og alt var i skjønneste orden.

Hva betyr induseres?

ORIGINAL: EricaJenta

ORIGINAL: Kranglefanten

Hva betyr induseres?

Settes i gang. [:)]

..det er helt sikkert ufarlig! Lykke til. [:)]

Back
Topp