Litt bekymret

Vss

Flørter med forumet
For noen uker siden hadde jeg skikkelig vondt i magen. Det kjentes nesten ut som menssmerter, bare 100 gang værre. Nå skjedde det for noen dager siden igjen, og med en gang jeg satt meg ned i bilen, så gikk det over. (Vi var nemmelig på byen da det skjedde, så jeg måtte bare skyndte meg til bilen).
Min mor var så bekymret, så når hun var til legen spurte hun med det samme hva det kunne være. Legen mente det kunne være noe modnings greier - dette er min første gang, så er ikke helt inn i alt. Men allefall, om det skjedde en gang til burde jeg dra på legevakten og kanskje sykehuset - for at det kan fort bli for tidlig fødsel.

Er det noen andre som har opplevd dette som mener det kan være noe annet?

Jeg har noen ganger veldig smerter i magen. Er liksom en blanding av kraftige menssmerter og voksesmerter.
Hadde det natt til tirsdag, og fikk da nesten ikke sove hele natten siden det gjorde så vondt.
Snakket med min søster om det, som nettopp fikk en sønn. Hun sa hun også hadde hatt det sånn og at legen hadde sagt det var modning. Jeg har også merket at magen ofte vokser en del i de periodene jeg har mye vondt. Kjenner at det er livmoren som jobber og at det ikke er noe "galt" liksom. Men er allikevel ikke noe behagelig når det står på.

nei desverre. vet ikke hva det kan være.

har hatt sånn vondt i magen en gang i graviditeten, og da var det pga jeg hadde spist jalapenos, mange. hehe, ikke d lureste kanksje.

men regner med du har tenkt igjennom hva du har spist, så d ikke er det som er grunnen. :-)

Tusen takk for svar :-)

Becky87: Jeg får det kun når jeg rører meg jeg ! ;s Har ikke merka noe av det mens jeg har sovet eller noe. Bare når jeg er ute å går. Første gangen skjedde det da jeg og samboeren var på butikken, og da varte det veldig lenge.

Ephextia: Ja, jeg fikk beskjed om at jeg måtte telle. For om det varte over 30 sek, så burde jeg ringe legen. De to gangene jeg har hatt det, har det vart helt til jeg har satt meg ned. Første gangen kom jeg jo ikke hjem før kanskje 3-4 min etter at det begynte og nå sist så var det kanskje i 40 sek.
Men takk for at du sier ifra :-) Skal ikke bekymre meg så lenge det ikke er ofte.

Back
Topp