Litt bekymret

carro4

Glad i forumet
Aprilspirene 2023
Jeg vet ikke om det kalles småblødning eller spotting, men har hatt rosa utflod siden mandags kveld og det varierer jo litt men særlig på morgenen er utfloden rød som så går over til rosa resten av dagen. Har ikke hatt noen smerter og kjent mye/normalt med bevegelse. Men det er tydelig at det er en "pågående" blødning som hverken øker eller minker.

Jeg er bortreist noen timer unna hjemmet og nærmeste fødeavdeling blir den jeg tilhører. Har hatt noen småblødninger tidligere hvor jeg har pratet med jordmor som har ment at det er uskyldige blødninger, men denne gangen har det vart i 36 timer og ikke bare ved 2-3 dobesøk.

Så nå gjorde jeg det dumme... Jeg Googlet og nå er jeg livredd, så nå venter jeg bare på at folk i feriehuset skal starte dagen slik at jeg får stått opp å ringt fødeavdelingen.

Noen gode ord i mellomtiden? Andre i lignende situasjon?
 
Forstår veldig bekymringen din. :Heartred
Jeg har ikke noe erfaring selv, og vet egentlig ikke helt hva jeg skal si av gode ord, men håper for din del at det ikke er noe veldig galt. En blødning trenger nødvendigvis og heldigvis ikke å bety at noe er alvorlig galt. Det kan jo bare være en liten uskyldig bagatell, men det er best å få sjekket det opp. Hvis du er bekymret så ringer du fødeavdelingen og forklarer problemstillingen. Slikt som blødning skal de ta på alvor, for det kan jo være flere forskjellige grunner til at det oppstår. Og møter du motstand, så ikke gi deg. Krev å bli sjekket, for det har du rett til. Er man bekymret for liv og helse, så skal du bli tatt alvor. :Heartpink
 
Hvordan går/gikk det? :Heartred
Jeg sliter med ligamentsmerter og masse kynnere i kveld og da jeg ringte føden pga smertene ville de ikke ta meg inn til sjekk fordi det ikke er noe blod i utfloden eller andre symptomer.
Fikk beskjed om å ringe tilbake ved blødninger, kvalme og oppkast eller andre symptomer
 
Skjønner du blir bekymret jeg. Har ikke samme erfaring akkurat men har erfaring med store mengder blod, hver dag fra uke 18 til uke 30 da jeg gikk med nr 2. Var mye inn å ut av sykehuset og de fant aldri ut hva det var. Men det er hvert fall greit å få sjekket det ut syns jeg, så slipper du å gå å være bekymret. Regner med du har ringt?
 
Back
Topp