Litt bekymret

Fabmamma40

Glad i forumet
Julikulene 2020
Har termin i juli.

Skal på ultralyd i beg av april igjen da jeg har risikosvangerskap (Tror jeg. Høy bmi) pluss glukosetest senere i april. Lurer på om dette da gjennomføres mtp korona?

Har termin i juli.

Skal på ultralyd i beg av april igjen da jeg har risikosvangerskap (Tror jeg. Høy bmi) pluss glukosetest senere i april. Lurer på om dette da gjennomføres mtp korona?
Tenker det samme her.. får oppfølging av sykehuset grunnet høyrisiko samt ultralyd for de mistenker hull i hjertet. Aner ikke hva som skjer fremover og det er skremmende. Vi må nok bare ta dag for dag ❤️

Det kommer nok oppdateringer etter hvert :) Vi har fått nye timer hos reguleringstannlege, på tannklinikken, regner med manualterapeut timer blir flyttet. Jeg skal ha kontroll og bp i uke 24 som er ganske viktig for å sjekke antstoffer siden jeg er rhesus neg og mannen er pos! tror det er viktig nok til å fortsatt utføres som normalt?

Det skal være trygt å besøke sykehuset. Samme om dette ikke gir seg med det første, så er det trygt å føde på sykehus. Nå er det så strengt at alle ansatte blir testet, og så lenge man bruker sunn fornuft og god hygiene, så hadde jeg heller gått på kontroll en å få panikk å bli hjemme:D

Det skal være trygt å besøke sykehuset. Samme om dette ikke gir seg med det første, så er det trygt å føde på sykehus. Nå er det så strengt at alle ansatte blir testet, og så lenge man bruker sunn fornuft og god hygiene, så hadde jeg heller gått på kontroll en å få panikk å bli hjemme:D
Spørsmålet er jo heller om man får lov til å komme til kontroll....

Det er kun ansatte med symptomer som testes :)

Jobber på sykehus og kan si at sannsynligheten for å blir smittet er milevis større på matvarebutikken enn det er på sykehusene nå om dagen. Vi er kjempe strenge for å forhindre smitte inn

Det jeg lurte på var om oppsatte timer til kontroll blir utsatt. Men fikk svar- alt gjennomføres på sykehuset til oppsatt tid om ikke annet er opplyst om. Skal ringe til legen på mandag and glukosetest i uke 28.

Det jeg lurte på var om oppsatte timer til kontroll blir utsatt. Men fikk svar- alt gjennomføres på sykehuset til oppsatt tid om ikke annet er opplyst om. Skal ringe til legen på mandag and glukosetest i uke 28.

Eg skulle til legen nå om mandag å ha en vanlig time og den glukosetesten. men ringte di i dag å spurte. Da skulle jeg ikke komme på mandag, men heller ringe i slutten på uka å høre om ståa da. Var ikke nødvendig for meg og komme og sitte i timesvis nå liksom..:) Ikke farlig eller noe sånt, men siden jeg ikke var smitta så kunne jeg bare drøye det:) Godt å vite!

Jeg var på Ahus på fredag for å ta glukosetest. De hadde antibac over alt og det var ikke så veldig mange folk der. Kom først inn, tok et stikk i fingeren og en blodprøve. Fikk så den sukkerdrikken og beskjed om å vente i 2 timer. Kunne velge hvor jeg ville sette meg så lenge jeg gikk rolig. Fant et sted med greie stoler hvor det ikke satt så mye mennesker.

Jeg ble anbefalt å ta med sugerør, jeg glemte jo selvfølgelig det, men i forhold til mengden væske man må drikke så tror jeg ikke jeg hadde klart å bruke sugerør. Var en flaske på sånn 3 dl liksom.. Smakte som å drikke sirup. Jeg valgte lime smak, tenkte kanskje det ville hjelpe mot det søte, men det var så søtt at det brant i halsen (jeg styrta flaska). Jeg var kvalm i 3 timer etterpå, så jeg syntes virkelig synd på de som har slitt med kvalme gjennom graviditeten.

Jeg var totalt uforberedt på mengden, derfor jeg sier det nå! Jeg trodde det kanskje var snakk om et halvt lite hvitt plastglass eller noe. Heldigvis var den kald. Har ikke fått svaret enda, men selve testen gikk egentlig ganske greit minus kvalmen da. De 2 timene gikk relativt kjapt.

Jeg skulle ta glukosetesten nå til uka da er jeg i uke 24. Fikk beskjed om at de ikke kunne garantere for at det ikke ville komme folk med virus symptomer på legekontoret. Det var heller ikke mulighet for å få et eget rom der da de ikke hadde kapasitet til det. Så jeg bestilte en ny time, og den er når jeg er i graviduke 26. Fikk bare beskjed om at glukosetesten bør tas imellom uke 24 og uke 28. Det sa både jordmoren min og de på legekontoret :):)

Back
Topp