Litt bekymret

Jeg la ut en lignende post på FS og fikk streng beskjed om å legge vekk testene :oops:
Man kan ikke måle hcg med billigtester, da må man til lege for å ta blodprøve.

Takk for svar :) :) Det er jo sånn jeg egentlig vet, og jeg sikkert ville svar alle andre, men når det kommer til meg selv, så blir jeg kritisk og nervøs med en gang. Er så godt å høre fra dere kloke damer. Hva skulle jeg gjort uten babyverden?! :love7
Jeg er akkurat likeens, og veldig veldig redd for at alt ikke skal være i orden :) Prøver å slappe litt mer av men tenker jo på det i ny og ne :confused:

Hei dere skjønne juni-damer.

Nå trenger jeg litt hjelp fra dere. Jeg er litt testegal, og klarer ikke å slutte å ta disse testene for å se at jeg fortsatt er gravid. Den første testen tok jeg på IKM 13 dpo. Det tok flere minutter før jeg så noen strek der, og etter 5 minutter tok jeg dette bildet: Vis vedlegget 34247
Et par timer etterpå tok jeg en digital test, og den viste gravid 1-2.. :)

Etter dette hadde jeg ikke flere billigstrimler igjen. En liten uke etter jeg hadde tatt den digitale tok jeg en ny digital som viste 2-3 :) Veldid fornøyd med at HCG tydeligvis steg som det skulle.. Men nå har jeg skaffet meg billigstrimler igjen, og tester hver dag. Denne strimmelen ble tatt i dag 6+1.. Ser jo at streken har blitt sterkere, men i forhold til andre tester her inne, og hvor langt jeg er på vei så synes jeg ikke at den er sterk nok... Vis vedlegget 34248
Ser jo på andres tester her inne hvor test-streken er like sterk som kontrollstreken. Jeg vet at alle produserer hcg i forskjellig tempo, men klarer ikke helt å falle til ro.. :(

Hva synes dere. Grunn til bekymring?

Hilsen stresset førstegangsgravid....

Sån var mine tester også, første testen tok jeg 6 dager før IKM og ble blenda hvit, så tok jeg en ny test dagen etter og da kom det en SVAK SVAK strek, tenkte da at jeg skulle ta en CB digital som jeg har spart til den dagen jeg skal ha posetiv test (hehe) og da lyste det 2-3 uker.

Har etter den tid også tatt flere billig strimmler og dem har ikke vert så super sterke. Så det er bare og senke skuldrene og slappe av og nyte svangerskapet! :)

Hadde du ikke vert garvid så hadde testen din vert blenda hvit, + at digital testen hade heller ikke slått ut :)

Uff. Ja nå må jeg legge vekk testene. Blir helt sprø at dette, og har hatt en skikkelig dårlig start på dagen. Måtte inn igjen å lese denne tråden for å berolige meg selv. Men har fortsatt en vond følelse i kroppen..

Tok ikke mindre enn 3 tester i dag morges. Alle på morgenurin.. Og i dag tror jeg alle ble svakere enn den jeg tok sist. Det er jo absolutt streker der, men ikke så sterke. Og i morgen skal jeg være 7 uker.. :( Jeg prøver å si til meg selv at det ikke har noe å si, men de stygge tankene kommer snikende.

7 uker på vei, på morgenurin så burde jo ikke testene være svakere enn forrige onsdag.. Jeg kjøpte derfor en digital test på vei til jobb, og tok den med en gang jeg kom på jobb. Den viste heldigvis 3+. Det hjalp meg litt, men jeg skulle ønske den kune vise enda mer nøyaktig... o_O

Jeg vet at jeg tenker for mye, men jeg er bare så redd.. Har noen der ute et par trøstende ord i dag også? Hjertesukk fra meg.

Den er jo sterkere enn den over iallefall :D

At clear blue viser 3+ er jo et veldig positivt tegn! Det betyr etter clear blue sine informasjonssider at du i det minste har over 20000 (ml? eller hva betegnelsen er) hcg. De andre billigtestene ville jeg ikke stresset noe om da. Det er veldig lett å bekymre seg og lure på om alt står bra til, spesielt når en leser om de andre som det går dårlig for. Hvis ikke du har følt noe sterke smerter med etterfølgende blødninger ville jeg tatt det med ro, og prøve å tenke at i de fleste tilfeller sier kroppen veldig tydelig fra om noe er galt med babyn. Ellers kan du jo prøve å få ordnet tidlig ultralyd time slik at du kan roe deg ned :)

At clear blue viser 3+ er jo et veldig positivt tegn! Det betyr etter clear blue sine informasjonssider at du i det minste har over 20000 (ml? eller hva betegnelsen er) hcg. De andre billigtestene ville jeg ikke stresset noe om da. Det er veldig lett å bekymre seg og lure på om alt står bra til, spesielt når en leser om de andre som det går dårlig for. Hvis ikke du har følt noe sterke smerter med etterfølgende blødninger ville jeg tatt det med ro, og prøve å tenke at i de fleste tilfeller sier kroppen veldig tydelig fra om noe er galt med babyn. Ellers kan du jo prøve å få ordnet tidlig ultralyd time slik at du kan roe deg ned :)

Hei, tusen takk for svar :)

Ja, egentlig er det jo veldig positivt at den digitale viser 3+.. Hvor fant du inforamsjonen om 20000 hcg? Det hørtes jo fint ut! :D Godt med alt som kan berolige meg. Jeg har hverken hatt vondt eller blødninger, men redd for MA...

Jeg ser at det er ledig time til tidlig UL allerede i morgen på en privat klinikk her. Kanskje jeg bare skal gjøre det.. Ikke helt sikker på at mannen er enig i at det er verdt å bruke 1000 kr på det, men han fortsår ikke hvor bekymret jeg blir.

Hei, tusen takk for svar :)

Ja, egentlig er det jo veldig positivt at den digitale viser 3+.. Hvor fant du inforamsjonen om 20000 hcg? Det hørtes jo fint ut! :D Godt med alt som kan berolige meg. Jeg har hverken hatt vondt eller blødninger, men redd for MA...

Jeg ser at det er ledig time til tidlig UL allerede i morgen på en privat klinikk her. Kanskje jeg bare skal gjøre det.. Ikke helt sikker på at mannen er enig i at det er verdt å bruke 1000 kr på det, men han fortsår ikke hvor bekymret jeg blir.

http://uk.clearblue.com/sites/defau...s/Brochures/hcp_cb9_professional_brochure.pdf
Her ser du det om 20000 mlU på side 17 :) Jeg har også vært veldig redd for MA, men etter det jeg har lest og undersøkt, så viser det seg at MA faktisk er veldig skjeldent. Da 15% av alle graviditeter ender i abort av noe slag, utgjorde MA kun 25% av de abortene igjen om ikke jeg husker feil. Det er ikke mannen din som går med alle tanker og følelser om å ha noe voksende inni seg, så han burde ikke ha så mye å si i min mening :P 1000kr er ingenting hvis det roer deg ned. Ikke en god følelse å gå og bekymre seg om sånt.

Dessuten kan du sikkert få hendvendelse fra legen, hvis du forklarer hvor mye det bekymrer deg osv og muligens få mindre i egenandel :)

http://uk.clearblue.com/sites/defau...s/Brochures/hcp_cb9_professional_brochure.pdf
Her ser du det om 20000 mlU på side 17 :) Jeg har også vært veldig redd for MA, men etter det jeg har lest og undersøkt, så viser det seg at MA faktisk er veldig skjeldent. Da 15% av alle graviditeter ender i abort av noe slag, utgjorde MA kun 25% av de abortene igjen om ikke jeg husker feil. Det er ikke mannen din som går med alle tanker og følelser om å ha noe voksende inni seg, så han burde ikke ha så mye å si i min mening :p 1000kr er ingenting hvis det roer deg ned. Ikke en god følelse å gå og bekymre seg om sånt.

Tusen tusen takk for at du tar deg tid til meg! Får helt tårer i øynene her jeg sitter. <3

Den linken var jo veldig kjekk, for det vil jo si at stigningen i HCG faktisk har vært ganske stor for å få utslag på 3+ på testen :) Ikke bare en liten stigning det. :)

Du har helt rett. Jeg bestiller meg en UL i morgen. 1000,- er det lett verdt for å ha det bra :) :)

Tusen tusen takk for at du tar deg tid til meg! Får helt tårer i øynene her jeg sitter. <3

Den linken var jo veldig kjekk, for det vil jo si at stigningen i HCG faktisk har vært ganske stor for å få utslag på 3+ på testen :) Ikke bare en liten stigning det. :)

Du har helt rett. Jeg bestiller meg en UL i morgen. 1000,- er det lett verdt for å ha det bra :) :)

Ntåå!! ikke si sånn da, får jeg også tårer i øyne! hahah hormoner ftw.. Det har hjulpet meg å lese det andre har skrevet her inne før, så hvis jeg kan hjelpe å roe ned noen andre litt så er det bare hyggelig :)

Ntåå!! ikke si sånn da, får jeg også tårer i øyne! hahah hormoner ftw.. Det har hjulpet meg å lese det andre har skrevet her inne før, så hvis jeg kan hjelpe å roe ned noen andre litt så er det bare hyggelig :)

Haha, ja de hormonene tar helt overhånd.. Godt jeg sitter på eget kontor i dag. :p

DER hadde jeg bestilt time til UL i morgen 10.30. Krysser alt jeg har for at alt er ok! :) :)

Haha, ja de hormonene tar helt overhånd.. Godt jeg sitter på eget kontor i dag. :p

DER hadde jeg bestilt time til UL i morgen 10.30. Krysser alt jeg har for at alt er ok! :) :)

Satser på at du går resten av dagen imorgen med et stort smil på munnen ;)

Fikk dette på mail nå:

VIKTIG:

Husk Helsekort for gravide.

Men... Jeg har ikke fått helsekort enda. Hva gjør jeg da? Det er vel ikke sånn at hun nekter meg UL? :p

Helsekort for gravide får du på første kontroll hos fastlege/jordmor. Kan ikke tenke meg at noen skulle nekte deg UL om du ikke har fått det.

Fikk dette på mail nå:

VIKTIG:

Husk Helsekort for gravide.

Men... Jeg har ikke fått helsekort enda. Hva gjør jeg da? Det er vel ikke sånn at hun nekter meg UL? :p

"Hvis du er tidlig i svangerskapet og ikke har vært hos din lege og fått Helseskjema for gravide, så utfører vi likevel undersøkelsen uten dette."

Fant dette på nettsiden. Så da er alt i orden likevel :)

hvor bestilte du time på ul da ?

uansett jeg håper du får ett svar som gjør det beroliget! skal ikke ha det slik som du beskriver <3 får helt vondt inni meg av å lese at du blir så bekymra!

X fingrer for at ul timen går kjempe bra :)

hvor bestilte du time på ul da ?

uansett jeg håper du får ett svar som gjør det beroliget! skal ikke ha det slik som du beskriver <3 får helt vondt inni meg av å lese at du blir så bekymra!

X fingrer for at ul timen går kjempe bra :)

Takk :) :)

Jeg har bestilt på en privat klinikk. Har bestilt en time til der, om 5 uker.. Men så lenge klarer jeg ikke å vente.

Nei, det er ikke noe godt å ha det sånn. Magefølelsen min er ikke noe god i dag. Men jeg får satse på at det bare er tull og tøys.. Jeg har en tendens til å være negativ når det kommer til meg selv. I forhold til alle andre er jeg veldig positiv, men kritisk og negativ til meg selv.. Jeg var f.eks helt overbevist om at jeg aldri kom til å bli gravid.. Men det skjedde jo på pp1. Så jeg prøver å trøste meg med at jeg bare overanalyserer og graver meg selv ned.

God å få svar i morgen, men jeg kjenner at dette kommer til å bli en lang dag..

Back
Topp