Litt bekymret over økning

Kakkelhøns

Glad i forumet
Mailykke 2018
Augustbarna 2021
Jeg tok en test 12 dpo (øverst på bildet)
Neste test er tatt 14 dpo. Begge er tatt på morgenurin.

Den som er tatt i dag er ca like sterk som den tatt 12 dpo. Burde den ikke være mye sterkere egentlig? Jeg må legge til at jeg var tissetrengt da jeg våknet i dag, det var jeg ikke 12 dpo, om det skulle ha noe å si.
Noen med erfaringer?

20170825_064026_crop_597x597.jpg
 
Jeg synes også mine forandrer seg veldig lite fra gang til gang. Testet veldig svakt positivt både mandag og tirsdag, og bittelitt sterkere i går. Foreløpig termin 7. mai. Selvom den prosentvise økningen i hcg skjer raskt i starten er det jo fremdeles snakk om en dobling hver 3. dag, altså en eksponensiell økning. Mengden hormon som skilles ut øker jo ikke så mye fra dag til dag i starten. Si du hadde hcg-nivå på 25 på første test, er den jo ikke høyere enn nærmere 50 på neste. Om tre dager igjen bør den være rundt 100, så 200, osv. 12 og 14 dpo er jo fremdeles tidlig å teste (om du har 28 dagers syklus eller mer), så det er helt sikkert bare at du ikke har kommet så langt i øknina enda! Vil ikke tro det er noe å bekymre seg for. Ta en ny test om en 4-5 dagers tid og se da. :happy: Dessuten har jeg hørt at man ikke kan si noe om mengen hormon som produseres ut i fra testene fordi de kan variere så innmari i styrke uavhengig av hormonkonsentrasjonen i urinen. ;)

Når det er sagt stresser jeg helt sykt selv! Hadde både ømme bryster og var svimmel og kvalm forrige uke, men denne uken har alle symptomene blitt borte. Er bare trøtt og bittelitt kvalm til tider, pluss mensmurringer da. Blir så redd. Hadde en SA i desember i fjor, og har endelig klart å bli gravid igjen, så jeg orker ikke at det skal gå galt denne gangen også! :(
 
Mine tester er slik som dine på 11 dpo og 13 dpo. Er jo en økning så jeg ville slappet av
 
Er ikke alle som får sterke tester, så lenge du ikke blør så er det ikke vits å teste mer, stresser bare seg selv uten grunn :) positiv er positivt :)
 
G-tester er ikke designet for å måle økning i hcg. Noen produserer sakte, og andre fort. Dersom du er bekymret kan du jo alltids ringe legen [emoji4] Men som Lykkeloppa sier, så lenge du ikke blør så er det ingen grunn til bekymring [emoji4]
 
Gratulerer så mye! Du har samme termin som meg :) Jeg syns også at test nr. 2 ser litt sterkere ut :) Når det er sagt, får jeg nesten alltid svake streker på disse testene, selv med skyhøy hcg, så nå forholder jeg meg bare til blodprøver. Tester alltid to ganger (ideelt sett med 48 timers mellomrom) for å sjekke at stigningen er som den skal (dobling annenhver dag er perfekt). Mye bedre å forholde seg til konkrete tall enn å gå rundt og lure på konsentrasjonen i urinen eller kvaliteten på testene.
 
Back
Topp