Litt bekymret ang å dele nyheten.

Nutte87

Forumet er livet
Desemberskatter 2016
Jeg har tenkt noen dager på det og kjenner jeg er litt bekymra over reaksjonen fra familie og venner. Vi har tilsammen 4 barn i alder 15 mnd til 9 år. Er 5 år mellom yngste og neste yngste. Vi har et hus som er litt trangt. Så de to eldste må dele soverom. De to yngste har et vær og denne som er på vei må dele vårt soverom. Men vi har planer om salg eller utbygg om ca 2 år. Men vi ønsket at hun minste skulle få et søsken i nærheten av sin egen alder. Det blir 23 mnd ca mellom dem. De 2 eldste bor her 50%. Min eldste blir å bo her 80% fra høsten av. Og hun minste er jo her hele tiden [emoji4] ja vi har en vanvittig hektisk hverdag fra før og lite søvn [emoji23] men jeg tror ikke at en ny baby vil være en så stor overgang nå som da hun minste kom. Da var vi jo vant til store barn osv. Men er veldig spent på reaksjonene til de rundt.

Jeg har tenkt noen dager på det og kjenner jeg er litt bekymra over reaksjonen fra familie og venner. Vi har tilsammen 4 barn i alder 15 mnd til 9 år. Er 5 år mellom yngste og neste yngste. Vi har et hus som er litt trangt. Så de to eldste må dele soverom. De to yngste har et vær og denne som er på vei må dele vårt soverom. Men vi har planer om salg eller utbygg om ca 2 år. Men vi ønsket at hun minste skulle få et søsken i nærheten av sin egen alder. Det blir 23 mnd ca mellom dem. De 2 eldste bor her 50%. Min eldste blir å bo her 80% fra høsten av. Og hun minste er jo her hele tiden [emoji4] ja vi har en vanvittig hektisk hverdag fra før og lite søvn [emoji23] men jeg tror ikke at en ny baby vil være en så stor overgang nå som da hun minste kom. Da var vi jo vant til store barn osv. Men er veldig spent på reaksjonene til de rundt.

Tror ikke du skal tenke så mye på hvordan andre reagerer, for da kan man bli litt tussete om noen hever et øyenbryn! Dere har en fantastisk familie og familieliv som blir beriket med en liten tass til[emoji169] Hvordan kan noen ikke juble over det tenker jeg! Det finnes heldigvis ingen fasit på hvordan en familie skal være! Jeg var selv særdeles skeptisk til hvordan folk skulle reagere på det at jeg gjør dette alene, og tenkte jeg kom til å få mange blikk og pekefingre, men herlighet så overveldet jeg ble av alle positive tilbakemeldinger og støtte[emoji173]️ Så du skal se reaksjonene er positive med masse lykkeønskninger. Og om noen skulle komme med noe annet så er det bare å fnyse litt og tenke at negativer reaksjoner ikke er verdt å kaste bort tid og energi på[emoji4]

Støtter det over her :) det er deres familie, og det kommer til å bli så bra med et tilskudd til ❤️

Der det finnes hjerterom, er det husrom sies det jo:) Tenk så nære de blir hverandre av å dele rom, hva er vel negativt med det? :) Gratulerer så mye:D

Tusen takk dere [emoji16] nei altså, før i tiden var det jo ikke unormalt at barn delte rom. Syns barna i dag kan være litt bortskjemte med at dem skal ha alt alene [emoji12] og de er helbrødre. De er mye på det rommet uansett pga de spiller og gjør sine ting der. Så jeg tror ikke overgangen blir så stor. Hun på 15mnd er på vårt rom enda. Men planen er å flytte henne til det ene soverommet. Men vi vil ikke gjøre noen endringer før vi kommer over uke 12 osv. Og guttene er her 50%. Så 2 uker i mnd står 2 soverom tomme, mens hun minste er på vårt. Så må en endring til uansett tenker jeg [emoji4] men ja! Vi vet at skjemaet blir enda strammere enn det er nå. Men vi er så inn i rutiner her og har et veldig godt samarbeid sammen her hjemme [emoji4] så å få en til bekymrer ikke meg. Men må prøve å ikke å tenke på hva alle andre måtte mene. Men det er jammen ikke lett [emoji12] jeg har jo også lyst å føde hjemme denne gangen. Og tror ikke folk er så positive til det. Men for oss er det lettest. Slippe styr frem og tilbake til sykehuset midt på vinteren. Ha den roen fra første minutt her hjemme og få være hjemme hos seg selv. Samboer er også skeptisk, men jeg får det nok som jeg vil [emoji23] nå må man jo så fort hjem fra sykehuset også.

• Liker
Reactions: TPL
Vi venter nummer 3, og her må to av de dele rom. Har aldri tenkt på at det skal bety noe [emoji4] Vi har en 5-årsplan på huskjøp, og inntil da må vi bare leve med de tre soverommene vi har [emoji4]

Vi venter nummer 3, og her må to av de dele rom. Har aldri tenkt på at det skal bety noe [emoji4] Vi har en 5-årsplan på huskjøp, og inntil da må vi bare leve med de tre soverommene vi har [emoji4]
Ikke sant! Vi har 4 soverom og femte barn på vei. 2 bor her jo kun 50% så alt ordner seg [emoji4] må bare se løsninger. Firmaet til samboeren skal selges om 1-2 år. Da blir økonomien sånn at vi kan bygge ut her og sette bort alt. Så vi slipper å gjøre masse selv. Eller vi kan fint kjøpe oss et større hus [emoji4] er derfor vi velger nå å ikke sette i gang noe store bolig prosjekter. Men om ca 2 år. Så vil det skje noe. Og det er fortsatt nesten 8 mnd til denne kommer [emoji12]

Back
Topp