Litt bekymra

Lykkemamma93

Forelsket i forumet
Junilykke2018
Er i uke 35+0 og nettopp vært hos legen. Urinen er fin, blodtrykket er normalt og hjertelyden til frøkna er bra. Magen min har tydelig sunket og fikk bekrefta at hodet er festa. Legen sa jeg ikke skal se bortfra at ho kommer i mai. Det som bekymrer meg er at SF-målet mitt har sunket og ligger litt under streken. Legen mente det kan være pga magen som har sunket, men jeg er livredd for at det kan være noe feil med morkaka eller næring i navlesnora :-(

Tror dere det er grunn til bekymring?

Nei, jeg tror ikke det er grunn til bekymring. Det er ganske vanlig at det flater ut når barnet endrer leie, men, om du er veldig bekymret ringer du føden og ber om en sjekk.

Jeg tror ikke det er grunn til bekymring, leiet til baby har mye å si for sf-målet og om hun har krøpet seg godt ned i bekkenet og magen har sunket så kan det spille inn. Når legen ikke reagerer på det, og alt annet ser bra ut + at du kjenner normalt med livstegn så er nok alt fint. Men, om du bekymrer deg over det så er det lurt å ringe føden og høre om en ekstra sjekk, eller få snakket med jordmor om det. :)

Hvis legen hadde vært bekymret hadde han sendt deg på UL :-) Ville ikke brydd meg så mye om de SF målene. Jeg ligger helt innenfor normalen og min baby er 20 prosent avvik ifh til UL. Er du veldig bekymret ville jeg ringt ned til legen å bedt om en henvisning til UL. :)

SF målet mitt hadde flatet ut ved forrige kontroll. Jordmor var ikke bekymret, så tror det er som damene her sier vanlig at det flater ut litt når baby synker ned.

Sniker

Sier meg helt enig med de andre over her

Tror ikke det er grunn til bekymring jeg heller :) men forstår deg veldig godt. Flatet ut på meg også, men alle andre andre prøver og indikasjoner (bortsett fra blodprosenten min da) er helt fine.

Jeg går igjen i mot strømmen. Jeg tenker at hvis dette er noe som bekymrer deg, så tar du en telefon til føden. Forklar situasjonen; Du har vært hos legen og han fant en nedgang i SF-mål. Skal jeg lytte på han og legge fra meg bekymringene, eller bør jeg ha en sjekk hos dere? Jeg tenker ofte at en jordmor kan gi bedre svar enn en fastlege.. (Men det kan være pga min egen opplevelse)..

Evt kan du be om en kontrollmåling i nær fremtid..

SF målet mitt hadde også sunket noe, men i følge jordmor var det ikke noe å bekymre seg for, om det er likens neste gang får jeg ny ultralyd bare for å sjekke om jeg ønsker sa hun. Så lenge det følger sin egen graf er det ikke noe å bekymre seg for :)

Jeg er litt omvendt. I min første graviditet sank sf-målet mitt rundt uke 34, jeg ble sendt rett på ul, og de bekreftet at han var en del mindre enn gjennomsnittet. Fikk ny måling to uker etter som viste vekst. Men når han kom ut 8 dager over termin var han veldig avmagret (normal lengde). Så han burde ha kommet ut før, og jeg tror ikke han fikk nok næring i magen. Vi slet lenge med å få han opp i vekt etter fødsel og månedene som kom. Så jeg tenker at siden du er bekymret, så ring føden og be de om å sjekke. Da får du en evt bekreftelse på at alt er normalt, noe det mest sannsynlig er. :)

Da jeg var på 3D-ultralyd i uke 32 var vekta helt perfekt, men ting kan selvfølgelig skje etter det... vurderer å ringe føden for å høre med de om hva de tenker :-) De kan dette best :-)

Enig med de andre. Tenker også at babyen sin hjertefrekvens også hadde vært stressa om ho/han ikke fikk næring? Men det er ikke bra å uroe seg så om du tenker masse på det så er det bedre å høre med føden [emoji4]

Enig med de andre. Tenker også at babyen sin hjertefrekvens også hadde vært stressa om ho/han ikke fikk næring? Men det er ikke bra å uroe seg så om du tenker masse på det så er det bedre å høre med føden [emoji4]

Ringte føden og de mente det ikke var tegn til bekymring i og med at alt annet var i skjønneste orden :-) Skal uansett tilbake til kontroll om 2 uker og kjenner godt med liv så prøver å senke skuldrene :-)

Back
Topp