litt bekymra..

zoe

Glad i forumet
snuppa vil ikkje løfte på hode når ho ligg på magen..
klare å løfte det, men vil ikkje opp på albuane liksom..
og ikkje lenge av gangen..
her går rompa og beina i været,
eller så e ho opptatt av å slikke på golvet(underlaget)

ho e sterk i hode ellers, holde det heilt fint sånn ellers,
og det gjor ho veldig tidlig..
men vil altså ikkje løfte på hode når ho ligg på magen..
viss ho må ligge lenge blir ho skikkelig irritert,
og sparka og vrir på seg..

ka kan eg gjør?

Sånn er det her også. Tror ikke du trenger å bekymre deg for det. Snakket med helsesøster sist ang dette, hun sa bare at vi måtte fortsette å trene. Noen barn løfter hodet veldig tidlig, mens andre er tregere. Marcus har blitt mye flinkere nå den siste uken, men før det så lå han bare med hodet nede og slikket på teppet..Ikke gi opp, og ikke bekymre deg - det kommer etterhvert![:)]

virka jo så helsesøstra forventa det på 6 uker kontrollen..
og nå e jo snuppa 3mnd og 2 veke..
nærma seg fort 4 mnd..
men får vel berre fortsette å trene,
og vere tolmodig!

Prøv å rulle sammen en håndkle å legge under armene/brystet hennes,for da må hun lixom gjøre en innsats for å holde hodet litt oppe...[8|][;)]

Når jeg var på 6 ukerskontroll hos legen sa han at det ville komme naturlig, og overhodet ingenting å stresse med. Han sa de sjekket det på 6 mnd-kontrollen - at de skulle klare å løfte hodet, og det er jo lenge til enda! Ja, bare fortsett å tren - det kommer etterhvert[:)]

takk for svar og tips!:)

nåken som veit ca kortid e det vanlig at dei klare å snu seg fra ryggen og over på magen?

Aner ikke. Men tror det er viktig å ikke sammenligne da. Noen er tregere eller raskere enn andre. Tror ikke marcus har tenkt til å snu seg på en god stund ihvertfall..[8|]

ORIGINAL: zoe

takk for svar og tips!:)

nåken som veit ca kortid e det vanlig at dei klare å snu seg fra ryggen og over på magen?

Spurte helsesøstra mi om dette nettopp, for jeg lurte på det samme  da Julie ennå ikke har snudd seg rundt. Og da sa hun det var vanligst fra 4-6 mnd.  Så du trenger ikke engste deg om hun ikke snur seg enda[:)]

Spurte helsesøstra mi om dette nettopp, for jeg lurte på det samme  da Julie ennå ikke har snudd seg rundt. Og da sa hun det var vanligst fra 4-6 mnd.  Så du trenger ikke engste deg om hun ikke snur seg enda

da e ho kansje litt tidlig ut med det da..?
for etter å ha trene ho litt på magen idag så la eg ho på ryggen
og plutselig snudde ho seg rundt på magen!
første gang ho har gjort det!

va litt usikker på om det og va nåke dei begynnte med allerede rundt 5-6 veke..
og at ho låg litt etter det og..

men e nok masse forskjell på ungane ja,
så skal ikkje sammenligne for masse,
men greit å vite sånn ca..
[:D]

Ja, det er veldig forskjellig fra baby til baby. Hører jo om dem som snur seg allerede på sykehuset. 
Men det er vel gjennomsnittet som er 4-6 mnd.  Jeg trengte hvertfall ikke bekymre meg sa helsesøster[:)]

Back
Topp