Litt bekymra..

Frosk

Glad i forumet
Oktobermirakler 2013
Ble endelig gravid etter 1 1/2 år som prøvere. Nå er jeg kjempe redd for å miste dette lille gullet.
Men, er det sånn at  ved spontan abort så begynner de fleste å blø? Har aldri vært vært slitsomt mye kvalm og har ikke kasta opp, men har vært veldig oppblåst, trøtt, ømme pupper og ''menssmerter.''
Var hos doktoren da jeg fant det ut for trodde hun skulle ta en graviditetstest for å være helt sikker for ca 2 uker siden, men hun sa at så lenge den hadde vært positiv hos meg så var den sikkert det. Har tatt 10 tester tror jeg etter jeg fant det ut for å være ordentlig sikker så det ikke er bare jeg som innbiller meg ting, hehe. 
Er virkelig bekymra for at det ikke skal gå bra!! :(

Det er vanlig å bekymre seg. Det er en del av det å være mamma. Fra og med nå, og trolig for alltid, vil du bekymre deg for ditten og datten. Sånn er det bare :)

Jeg bekymrer meg jeg også, men jeg skal på tidlig UL om en uke for å finne ut hvor langt jeg er på vei. Håper jeg roer meg ned litt etter ultralyden :) Kanskje du også burde bestille deg time til tidlig ultralyd!

Bekymring er helt vanlig - og velkommen til mammaland. Fra nå og ut livet kommer du aldri til å slutte å bekymre deg <3 men for å roe deg litt: ikke at jeg er noe lege eller noe altså, men jeg har hørt fra flere rimelig pålitelige kilder at kvalme er en veldig bra ting i et svangerskap, så jeg spiser tørre kjeks, biter tenna sammen og klynger meg til den tanken! :)>

jeg er 8+3 og har akkurat de samme symptomene som deg. Jeg har sett spira 2 ganger på ul- med hjerteslag så jeg vet det er noe der til tross veldig få symptomer

Ergo få symptomer behøver ikke bety det aller verste. Prøv å ta det med ro ( lettere sagt enn gjort) men stress for mor er stress for spire.

Videre så er symptomer svært så flyktige, de kommer og går akkurat som de vil. Mange mister symptomene sine mot slutten av første trimester også

klem

Forrige svangerskap hadde jeg INGEN symptomer før magen begynte å vokse, og prinsen sparke. Var på ultralyd i uke 7 + 12 for å berolige meg seg. Den i uke 7 var obligatorisk siden vi hadde vært gjennom prøverør. 

Prinsen fra forrige svangerskap er nå 2 år, og løper rundt i barnehagen akkurat nå. :-)

Takk :) Ja, håper virkelig det går bra! : ) <3

Back
Topp