liten oppdatering:D

Mars09ogJanuar11

Elsker forumet
Har nå fått Postafen[:D] Gått på dem noen dager og er mindre kvalm og får i meg mer mat og væske[:D][:D][:D]

Men blir utrolig trøtt av dem *gjesp*, men bedre det enn å kaste opp alt jeg får i meg.

Kvalmen slipper ikke helt taket men det er mye bedre[:)]

For dere som ikke vet hva Postafen er så er det reisesyketabletter[;)]

Hehehe...Ikke rart du blir trøtt av de, er jo rød trekant på dem...[:-][:D]

Men heller det enn å ikke få i seg noe mat...Noe du har fått av legen eller? For legen kan skrive ut kvalmestillende...

Så bra det hjelper da [:D] Får håpe kvalmen blir helt borte etterhvert da!
Har kjøpt meg sånne reisesyke armbånd selv, og merker tilogmed de hjelper.[:)]

Så fint at du endelig fant noe som hjalp, da [:D]

Det må være grusomt å være så kvalm!

ORIGINAL: ~Roskva~

Lægen min skreiv ut dæm t mæ å [:)] han så itj nå anna utvei når æ hadd gått ned 4 kg på 9 daga å dæm hjalp! [:D]
men man blir stuptrøtt av dæm ja så ikke kjør bil når du tar dæm e jo rød trekant på dæm som *maca* sa [:)]

teste ut seaband å ingefær tabl. å, men ingefærtabl. va så stor at æ bare brekt mæ vær gang æ prøvd å få i mæ en så da gikk æ over t seaband.. funka bittelitt, men va så utslitt når æ va t lægen at æ knakk sammen helt å da skreiv han ut postafen [:)] fikk resept på 100 stk :o men æ fikk vit at dæm hadd 10 pk som d ikke va resept på [:)]

ORIGINAL: ~Roskva~

Så bra da at noe hjelper. Kanskje du føler at du kan fungere litt igjen....
jeg fikk IKKE Postafen, og apoteket sa at man ikke skulle ta de....ikke for å skremme deg, men hvorfor er det sååå stor forskjell på leger rundt omkring i landet?
Jeg fikk kvalmestillende, uten rød trekant! Tar ikke all kvalmen men de værste kvalmeriene....

legen min villa egentlig ikke skriv ut nå.. han sa jo at d va en risiko å ta dæm, men da va d bedre at æ tok den lille risikoen sånn at æ kunn bynn å funger igjen.. dæm va vist veldig vanlig å ta mot svangerskapskvalme for 40-30-20 år sida sa han t mæ..

Postafen er tabletter man får uten resept, og det var min far (han er lege) som sa jeg skulle ta en til dagen av dem. Siden jeg ikke fikk i meg noe... Han var bekymret siden jeg lå i sengen i 2 dager og alt kom opp, var sikkert ikke lenge før han hadde sendt meg til sykehuset.

Jeg har ikke lappen så det gjør ikke noe om det ikke er lov å kjøre bil når jeg bruker dem[;)]

Ellers fins det andre piller, men de er reseptbelagte og de skulle jeg få hvis ikke Postafen funket. Men de funker jo litt[:)]

Min mor brukte også Postafen mot svangerskapskløen sin, så de er ikke farlige og ta. Men som det står på pakken, rådfør deg med en lege før du tar de.

ORIGINAL: bellybutton

jeg fikk IKKE Postafen, og apoteket sa at man ikke skulle ta de....ikke for å skremme deg, men hvorfor er det sååå stor forskjell på leger rundt omkring i landet?
Jeg fikk kvalmestillende, uten rød trekant! Tar ikke all kvalmen men de værste kvalmeriene....

Du har rett. Utrolig mange ulike meninger om ting og tang.

Uansett, Mars09ogjan: Så bra at du har funnet noe som hjelper. Kanskje du kommer deg tilbake til normalen etter hvert. Trøtthet er vel mer å holde ut enn konstant omgangssyke^_^. Tror jeg.

ORIGINAL: Jaybird

ORIGINAL: bellybutton

Du har rett. Utrolig mange ulike meninger om ting og tang.

Uansett, Mars09ogjan: Så bra at du har funnet noe som hjelper. Kanskje du kommer deg tilbake til normalen etter hvert. Trøtthet er vel mer å holde ut enn konstant omgangssyke^_^. Tror jeg.

Ja, slitsomt med trøttheten...men bedre enn å ikke få i meg mat eller væske!

God bedring[:)][:)]
Håper du blir bedre fort, er sikkert ikke mange uker igjen før kvalmen forsvinner (forhåpentligvis..... kanskje du har en jente i magen, legen min sa at folk ofte var mer kvalm men jenter enn med gutter[:)])

jeg fikk heller ikke prostafen...
mest fordi at jeg fant noe jeg greide å holde nede...

ALL ære til smoothie..

så bra da, viktig å få i seg næring, men håper kvalmen gir seg helt etterhvert

Så bra at de fungerer.
For min del så hjalp ikke postafen i det hele tatt,ikke afipran heller,men nå har heldigvis kvalmen gitt seg.
Håper du føler deg helt frisk snart du også [:)]

Masse lykke til fremover ihvertfall

Så godt du fikk hjelp da!! [:D][:D] Har tatt postafen selv ett par dager, men legen anbefalte heller sykemelding enn å ta de. Så da blei det slik med meg. Ble også svært trøtt av de, så kunne uansett ikke gått på jobb med de innabords [:)] Men godt du får i deg mat og drikke nå! [:)]
Ønsker deg masse god bedring!![:)][:)]

Det står i felles katalogen at man må veie forlemper og ulemper, og i dette tilfellet er det jo ingen tvil. Får hun ikke i seg noe og ender med sykehus, så har ikke babyen det bra. Og de aller aller fleste leger er enige på den!

Håper du kommer deg på beina og at du kan nyte svangerskapet for fult snart[:)]

Flott at du har fått noe som kan hjelpe på kvalmen din.. det må være helt forferdelig

Håper virkelig at de hjelper og at du føler deg bedre snart[:)]

Back
Topp