Liten mage?

2725020070603

Glad i forumet
En uke igjen til termin, og får hele tiden reaksjoner på magen! "Du må da ha en stund igjen?", "Hæ?? Er du så langt på vei?" og "det var ikke store magen du har da..." er typiske kommentarer gjennom hele svangerskapet :p Både jordmor og bekjente kommenterer at babyen må være liten siden magen og sf-målene ligger under normalen. Er det noen som har erfaring med barnets vekt ift størrelse på gravidmagen?? Liten mage = liten baby??
 
Jeg fikk kommentarer hele forje svangerskap på hvor stor magen var å baby måtte være. Jordmor sa babyen blir ihvertfall 4500 til termin. To dager på overtid kom en gutt på 3600. Alle ble overrasketxsmile9. Akkurat samme denne gangen med stor mage. Tror ikke størrelsen på magen har noen verdens ting å si:happy:
 
Jeg hadde liten mage hele svangerskapet, fikk hele tiden kommentarer på at jeg så "nygravid" ut. Lå litt under normalen på symfysemålene. Lillegutt kom 17 dager før termin og var 47 cm og 2780 gram :)
 
En uke igjen til termin, og får hele tiden reaksjoner på magen! "Du må da ha en stund igjen?", "Hæ?? Er du så langt på vei?" og "det var ikke store magen du har da..." er typiske kommentarer gjennom hele svangerskapet :p Både jordmor og bekjente kommenterer at babyen må være liten siden magen og sf-målene ligger under normalen. Er det noen som har erfaring med barnets vekt ift størrelse på gravidmagen?? Liten mage = liten baby??
Haha! Høres veldig kjent ut! Jeg hadde liten mage begge gangene. Man så ikke at jeg var gravid før rundt i uke 36 en gang. Jeg så bare litt smålubben ut :p Jeg spurte om det på vekstestimeringen første svangerskapet, for jeg ble litt bekymret siden jeg fikk så mye kommentarer på det.. Men det er helt normalt! Livmoren hos noen vokser bare mer oppover bak ribbeina og ligger tettere inn mot ryggen og det har som regel ikke så mye å si på størrelse eller vekst. Min første veide 3360g og var 46 lang, mens nr.2 var 3515g og 47 lang :) helt normale begge to <3
 
Jeg fødte en gutt på 4240 for 9 dager siden og ingen aner hvor han har gjemt seg under svangerskapet, for jeg var ikke særlig stor! Sf-målene var på gjennomsnittet hele veien :)
 
I helgen var det fortsatt noen som ikke turte å spørre om jeg var gravid selv om jeg har termin om 10 dager :laughing001 og guttungen veide 3kg før helgen, han har bare gjemt seg godt!
 
Kommer nok helt an på hvordan man bærer barnet. De kan ho ligge på så mange forskjellige måter inni der.
 
Med første baby og denne har alle trodd jeg skal ha tvillinger, termin i desember+++
Men jeg er ganske kort i livet og veldig slank, så det kan ha noe med det å gjøre!
Magen forsvant etter 2 uker med første baby, så kjenner ikke noe stress av den grunn! Er heller veldig slitsomt nå på slutten:-(

Første baby var 3600

Tror ikke stor eller liten mage har så mye å si for størrelse på babyen!!
 
Jeg har liten mage :) Mange som sier til meg at jeg bærer babyen langt inni meg :p først nå i de siste ukene/mnd at magen har vist godt
 
Sniker fra mai/juni. Forrige svangerskapet fikk jeg også sånne kommentarer på at jeg var så lita.. Folk fikk sjokk når babyen kom. 3610 g og 50 cm lang:) bar langt bak :)
 
Fikk å kommentarer at magen var liten, syns d var snilt, følte meg som en hval selv :hilarious:
 
Det er nok veldig varierende med magestørrelsen. Jeg har lagt helt nederst på det grønne feltet på symfysemålet begge svangerskapene. Barna har vært liten, men friske og fullt utviklet. Første var 2300 gram og andremann var 2740 gram :) Har også fått stadige kommentarer på den lille magen.
 
Magen min ser ganske liten ut. Jeg er lang i overkroppen, så får ikke så utstikkende mage. Fødte tre dager på overtid sist, ei jente som var 47cm og 3340g :)
 
I forrige svangerskap hadde jeg liten mage, var på noen ekstra UL, målte babyen som de trodde skulle være liiiten.
Babyen kom 3 dg. over termin, 3 500 :)
 
Magen min er svær, får heile tida spørsmål om eg skal ha tvillinga. Sf måla er og over gjennomsnittet men baby er ikkje stor, han ligger faktisk heilt på gjennomsnittet. Vi er forskjellige alle. Nåken er små, andre er større! Masse forskjellig som kan spele inn. Syns det er unødvendig av folk å drive å kommentere kor liten eller kor stor mage gravide har eg. Vi er jo som vi er :)
 
Hos meg var kommentarene med god grunn. Liten mage, og på vekstkontroll i uke 32+0 ble hun estimert til 1200g, -40%. Hun ble tatt med ks 32+2, og var 1110g.
 
Back
Topp