Liten mage..

Dlies

Betatt av forumet
Novemberlykke 2015
Føler alle kommenterer at jeg er så liten og at det ikke vises at jeg er gravid. Syns egentlig bare jeg ser tjukk ut selv og ikke gravid! Flere som ikke tror på at jeg er gravid. Sånn som i helga da jeg var på slektstreff så var det nesten ingen som trodde at jeg var halvveis når jeg fortalte det. Måtte bare få ut litt frustrasjon, vil vise alle at jeg er gravid og ikke bare tjukk.

ImageUploadedByBV Forum1436908446.402167.jpg

Magen min nå, 20+4, skal sies at jeg hadde litt polstring fra før. Med klær ser jeg overhodet ikke gravid ut :P

Du er jo slank da :) ser ikke ut som du er tykk i det hele tatt :) fine lille magen :D
Jeg har hele tiden hørt det samme. Men nå 24 uker på vei kom magen som ett skudd :D

Så fin mage du har! Prøv å kos deg med magen, snart blir den større og magen kjem litt meir i veien.

På ei anna side forstår eg deg godt. Trass i at eg er tredjegangs, og har omtrent hatt same startvekta med alle, er eg betydelig mindre denne gangen. Ser godt at eg er gravid, men ikkje stor mage. Kjenner babyen ligg godt nedi bekkenet.

Last edited:
Den gangen her fikk jeg mage tidlig, men med de 2 andre så kom magen sent. Fikk også høre at det bare så ut som om jeg hadde lagt på meg litt :p

Syns magen din var helt passe :)

Jeg er litt motsatt som deg. Er førstegangs og får nå høre hvor stor magen min har blitt. Pga av min jobb så ville jeg ha liten mage lengst mulig, men sånn ble det ikke;). Jeg er ca like stor nå i uke 23+6 som det min søster var når hun var i uke 30 men sin datter.. :p

Du er ihvertfall ikke tjukk, det er bra sikkert.:)
Ikke alle får så store mager, og noen får de senere og noen tidligere. Kos deg med graviditeten du og ikke hør så mye på hva alle mener og sier.:) gravid er du og baby skal du ha uansett!:)

Folk skal ha en mening om alt - jeg har både fått høre at jeg er "sååå stor!" og "du ser bare smålubben ut, lagt på deg litt overalt du" og "får du i deg nok".. Men samme det vel hvordan jeg ser ut, tenker jeg nå - jeg kjenner spark og og vet at det er en fornøyd gutt der inne :) så om magen/kroppen er flat, tynn, stor, rund eller lubben - jeg stryker den og koser med den for det :)

Jeg har også fått mange kommentarer om at jeg "er såå liten!". Dro på en preggie-yoga ig følte vel egentlig at alle hadde enorme, fine gravidmager. Men mamma sa til meg at det kan være at det er fordi jeg har lang rygg og at det lille nurket har mer plass å boltre seg på.

Uansett, som jordmora mi sa: som gravid, skal alle ha en mening om deg. Bare gi blanke! Så lenge du føler deg vel og spiser sunt, har babyen det så godt som gull. :)

Ikke la kommentarene ødelegge!

Har du lagt merke til at verken leger eller jordmødre kan se hvor langt vi er på vei uten ul eller sf-mål? Det kan garantert ikke de som kommentarene heller, for gravidmager er like forskjellige som resten av kroppen våre.

Men jeg skjønne godt at du har lyst til å vise frem magen. Funker det å fremheve den med et belte over en tettsittende singlet eller kjole?

Ja har bare vært litt frustrerende at ingen andre enn de som vet at jeg er gravid ser det på meg, er nok bare litt utålmodig etter å få den kulerunde fine gravidmagen så jeg kan strutte rundt og vise den frem :) Jeg har faktisk lagt på meg 7(!) kg siden jeg ble gravid og det er mye mer enn jeg hadde trodd før jeg gikk på vekta, for jeg merker ikke kiloene noe særlig på kroppen.

Men merker at gutten ligger ganske langt nede, for de fleste sparkene og bevegelsene er rett ved trusekanten. Så det kan jo også ha noe å si! Jeg nyter graviditeten og sparkene til det fulle, kommende pappa og bestemødre har fått kjent spark og jeg har fått mange videosnutter når han koser seg der inne. Ble bare smålig frustrert over at alle kommenterer at jeg er så liten, men om noen mnder så ønsker jeg vel bare sånne kommentarer igjen ;) Magen kommer nok tidsnok!

Ikke la kommentarene ødelegge!

Har du lagt merke til at verken leger eller jordmødre kan se hvor langt vi er på vei uten ul eller sf-mål? Det kan garantert ikke de som kommentarene heller, for gravidmager er like forskjellige som resten av kroppen våre.

Men jeg skjønne godt at du har lyst til å vise frem magen. Funker det å fremheve den med et belte over en tettsittende singlet eller kjole?

Det er sant. Var ei som sa til meg når jeg fortalte at jeg var 5mnder på vei at "ja da skjuler du det jammen godt", men de mener vel ikke noe vondt med det.

Har en gravidtopp med knyting øverst på magen, da vises den litt bedre! Tettsittende klær funker også :D

Du ser iallefall ikke tjukk ut!! Det må nok bare være noe du selv føler:) krysser fingrene for at kulen snart popper ut sånn at du kan vise den frem:)

Jeg er litt motsatt som deg. Er førstegangs og får nå høre hvor stor magen min har blitt. Pga av min jobb så ville jeg ha liten mage lengst mulig, men sånn ble det ikke;). Jeg er ca like stor nå i uke 23+6 som det min søster var når hun var i uke 30 men sin datter.. :p
Min mage er også skikkelig stor.. :-( vet ikke hvor bra det er jeg :-P jeg syns det er flaut. Idiotisk men..

Uke 21+5
Liker ikke å vise den frem jeg. Føler magen er for stor :-( og hvor stor kommer den til å bli om 18 uker til? Grøss
Fin mage:) og jeg skjønner ikke at de som kommenterer ikke vet at man vokser forskjellig? Er de virkelig så dumme? Selv om de har vært gravide selv. Helt utrolig at det er vi som skal være flau over magen. Jeg føler selv trang til å komme folk i forkjøpet med å si at magen er stor fordi det er verre når andre sier det. Vi skal være stolt. Bare dumt at vi skal føle oss slik bare fordi folk ikke har vett!

Ikke bry deg! Med mine to første hadde jeg ikke mage før i uke 25.. Og når jeg var høygravid så trodde folk jeg var litt over halvveis :p har samme kropsbygning som deg ser det ut som... Lå mye på sykehus med andremann, og folk reagerte når jeg sa hvor langt jeg var på vei... Men ut kom en sunn og frisk gutt på 3.5 kg og jordmor var sjokkert over hvor mye fostervann det var haha... Så det er ett stort spørsmål på hvor jeg gjorde av alt :p denne gangen har jeg allerede fått tydelig mage fra uke 19 :happy: så stor forskjell fra de to andre, til tross for at jeg denne gangen gikk ned mye i starten...

Men kos deg og nyt den fine magen! Babyen har det som plommen i egget uansett:happy:

Venta fælt på magen jeg og, men nå får jeg høre hele tiden hvor stor jeg er, og har til og med fått antydninger til strekkmerker på magen:O er nesten like stor np som jeg var i 7-8 mnd med første mann! Så jeg skulle nok egentlig ønska at magen vokste liiiittt saktere ja! Er 21+4 nå!

Så fin kul du har fått ;)

Back
Topp