Liten mage...

spirelitens

Februar 2014's Miss Kokk <3
Tilgangsansvarlig
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Marslykke 2016
... men helt normalt symfysemål <3 Godt å få det bekreftet av jordmor i dag :love2 Er litt lei av kommentarer på hvor liten magen min er, men nå kan jeg iallefall slenge i bordet at alt er som det skal!

... men helt normalt symfysemål <3 Godt å få det bekreftet av jordmor i dag :love2 Er litt lei av kommentarer på hvor liten magen min er, men nå kan jeg iallefall slenge i bordet at alt er som det skal!

Jeg hadde også liten mage første gangen, og har vel egentlig like liten mage nå også :). Da førstemann ble født var det mange som trodde jeg hadde født lenge før tiden, siden magen hadde vært så liten. Ungen var nesten 3,4 kg og 50 cm :).

Gutt 2012 ❤
Venter en gutt i november 2013 ❤

Jeg hadde også liten mage første gangen, og har vel egentlig like liten mage nå også :). Da førstemann ble født var det mange som trodde jeg hadde født lenge før tiden, siden magen hadde vært så liten. Ungen var nesten 3,4 kg og 50 cm :).

Gutt 2012 ❤

Godt å høre at det er helt normalt. Jeg har egentlig aldri tenkt noe over hva som er normalt eller ikke normalt i forhold til magestørrelse, fordi jeg ser selv forskjell på magen. Det er også første gang jeg er gravid. Men når jeg ser magebilder av andre her inne som har kommet like langt som meg, så ser jeg jo at jeg er mye mindre. Hehe!

Kan jeg spørre om hvor mye du la på deg i forrige svangerskap? :-) Og trakk magen seg fort tilbake etter fødselen? :-)

Godt å høre at det er helt normalt. Jeg har egentlig aldri tenkt noe over hva som er normalt eller ikke normalt i forhold til magestørrelse, fordi jeg ser selv forskjell på magen. Det er også første gang jeg er gravid. Men når jeg ser magebilder av andre her inne som har kommet like langt som meg, så ser jeg jo at jeg er mye mindre. Hehe!

Kan jeg spørre om hvor mye du la på deg i forrige svangerskap? :-) Og trakk magen seg fort tilbake etter fødselen? :-)

Ja, det er like vanlig med liten mage som stor mage. :) Kommer vel mye an på hvordan man bærer barnet (om han/hun ligger langt inne mot ryggen eller ikke), og feks om man har magemuskler som holder magen litt tilbake. :)

La på meg 7,5 kg (noe som i grunn var litt lite). Magen var borte når ungen var ute. Men dette er jo veldig individuelt.

Gutt 2012 ❤

Ja, det er like vanlig med liten mage som stor mage. :) Kommer vel mye an på hvordan man bærer barnet (om han/hun ligger langt inne mot ryggen eller ikke), og feks om man har magemuskler som holder magen litt tilbake. :)

La på meg 7,5 kg (noe som i grunn var litt lite). Magen var borte når ungen var ute. Men dette er jo veldig individuelt.

Gutt 2012 ❤

Tror de fleste tror det er mer normalt med stor mage... men men, det viktigste er at babyen har det bra! :-) Jeg var jo godt trent før jeg ble gravid + mamma hadde heller ikke stor mage da hun var gravid.

7,5 kg er vel ikke så ille hvis babyen har normal fødselsvekt? Er vel ingen "vits" i å legge på seg 12 kg + hvis det ikke har noe å si...

Ligger selv helt på gjennomsnittet på sf-mål og gjorde det sist også. Alle kommenterte hvor stor jeg var. Legen har kjent på magen min og målt tre ganger - hver gang spør hun "dere hadde vært til ul sant? Det er bare en?". Hun sa at uke 20 var livmor ca ved navlen men min var over det - men antall cm fra symfysen og opp var gjennomsnittlig. Og det er jo naturlig at jeg som ikke er så høy ikke har like mange cm opp til navlen som lange jenter har ;) Alle bærer babyen forskjellig ut fra kroppsfassong også...

Ligger selv helt på gjennomsnittet på sf-mål og gjorde det sist også. Alle kommenterte hvor stor jeg var. Legen har kjent på magen min og målt tre ganger - hver gang spør hun "dere hadde vært til ul sant? Det er bare en?". Hun sa at uke 20 var livmor ca ved navlen men min var over det - men antall cm fra symfysen og opp var gjennomsnittlig. Og det er jo naturlig at jeg som ikke er så høy ikke har like mange cm opp til navlen som lange jenter har ;) Alle bærer babyen forskjellig ut fra kroppsfassong også...

Det er vel litt frekt... å spørre om det er to?? Legen/jordmødre bør vel være vant til at folk har forskjellig størrelse på magen?

Tror de fleste tror det er mer normalt med stor mage... men men, det viktigste er at babyen har det bra! :-) Jeg var jo godt trent før jeg ble gravid + mamma hadde heller ikke stor mage da hun var gravid.

7,5 kg er vel ikke så ille hvis babyen har normal fødselsvekt? Er vel ingen "vits" i å legge på seg 12 kg + hvis det ikke har noe å si...

Ja, har fått det inntrykket jeg også. Men synes det er veldig greit å ha liten mage jeg altså :). Man får jo til å knyte skoene selv ;).

Da har du sikkert forklaringen på magestørrelsen din der;).

Nei, det er ikke ille med tanke på at ungen var helt normal i størrelse osv. Det var vel bare jeg som tapte på det (gikk ned i egenvekt og hadde egentlig ikke stort å miste i utgangspunktet). Så sånn sett hadde det vært sunnere for min del å gå opp noen kilo til :).

Gutt 2012 ❤

Hvis man regner sammen babyens vekt + vekten av fostervann, morkake, navlestreng, økt blodvolum, økt brystvev osv så veier dette 10-12 kg. Hvis man går opp mindre enn 10 kg har man egentlig gått ned i vekt og er ikke å anbefale (men ikke alltid noe man kan styre). Men nei det er ikke noe "vits i" å gå opp mer enn 12 kg som du sier.

Vekten har ingenting med babymagestørrelse å gjøre da - med mindre man legger på seg fett på magen...men det gjelder jo når man ikke er gravid også.

Det er vel litt frekt... å spørre om det er to?? Legen/jordmødre bør vel være vant til at folk har forskjellig størrelse på magen?
Nei synes ikke det... Det er jo en av de tingene de skal sjekke - om livmor er større enn normalt. Hvis livmor virker større i begynnelsen hender det man blir sendt til ul for mistanke om tvillinger - det er jo greit å finne ut av.

Jeg hadde også liten mage sist veldig lenge:) dn ble "grei" størrelse på slutten men jeg fikk også masse kommentarer på at den var så liten. Det har den vært denne gangen også, men nå har den gjort et hopp de to siste dagene og viser mye mer:) (22+2)
Jeg hadde veldig lav bmi både sist og nå og er anbefalt å gå opp 16-17 kg. Jeg gikk opp 17 sist, spent på hvordan det blir nå:) (jeg hadde svangerskapsforgiftning sist og regner jo ikke med å få det nå, så lurer på om det blir annerledes)
Magen og kiloene gikk fort og fint tilbake sist forresten, får bare håpe en er like heldig denne gangen;)

Herliggutt-jan11*jentebaby-feb14

Kjenner jeg også gleder meg til å få målt det ved neste kontroll.
Får høre hele tiden fra familie, venner og alle (føler jeg) at jeg har så liten mage til å være 5 mnd på vei.
Var hos tannlgen igår, og til og med hun sa at jeg hadde jo så liten og nusselig mage, så IKKE ut som jeg var 20 uker på vei........Nesten som jeg irriterer meg og skulle ønske at den var større, selvom jeg vet at magen kommer når den kommer, skal tidsnok få STOR mage :-)

Jeg får hele tiden høre at jeg har liten mage, til å være 20 uker på vei.
Men når jeg var på oul i uke 18, viste jordmor hvor langt oppe livmoren var og det var hvertfall 5 cm over navlen, men bare 1 barn :-)

Jeg har liten mage og hadde det sist også. Her er det ingen som kan gjette seg til at jeg er gravid

Prinsesse født i 2011
Termin 19. februar 2014 ❤

Er ikke alle på jobb som har fått med seg at jeg er gravid, når de nå plutselig finner ut av det får de sjokk når jeg forteller at jeg er halvveis.. Oj, det vises ikke osv, men jeg vet selv at magen har eset ut over 10cm siden start, og det er en kul. Bare ikke så stor at den vises for alle ;)

Jeg får hele tiden høre at magen min er stor, å at jeg kommer til å bli svær! I følge jordmor var magen min normal :) Fikk mage tidlig etter overstimulering ved IVF behandling, å etter det kom magen aldri i normal størrelse igjen.. Føler ikke at magen er så stor selv...

Back
Topp