Liten mage, stor mage?

tingeling1990

Glad i forumet
Mange som blir kommentert om størrelsen på magen? Jeg føler meg mye større og at magen har kommet fort i det siste og viser den stolt frem! :) jeg følger kurva etter streken mtp symfysemålingene hos jordmor.. likevell får jeg høre hele tiden både av familie, venner, folk på jobb og ukjente at jeg ikke er stor i det hele tatt og «hæ? Bare 2 mnd igjen? Du er jo ikke stor i det hele tatt».. blir jo litt slik at jeg tjiker ned på magen og håper den lille vokser som den skal.. skal på vekstkontroll 16/12 grunnet jeg har lavt stoffskifte.. jeg har jo vært tynn og godt trent før graviditet, og har lagt på meg 12 kg til nå :p føler alt er helt normalt, blir derfor unødvendig bekymra for disse tilbakemeldingene:p

Ikke bli bekymra! Alt er like normalt når det gjelder magestørrelse. :) jeg synes også det er litt vanskelig at alle skal kommentere størrelse hele tida. Blir alt for mye fokus på det. Så lenge lille har det bra er det det som teller mener jeg :)

Enig med Ctrl :) Alt er like normalt. Jeg er også sykt lei kroppsfokuset, men prøver å heve meg over det.

Ja, jeg er fornøyd med kroppen og magen.. engster meg egentlig ikke, på en måte!:p men blir litt «frustrert» over at alle må kommentere hele tiden vor liten jeg er mtp termin i begynnelsen av januar :p jeg kommenterer aldri str på magen på gravide, spesielt ikke på folk jeg kanskje ikke kjenner så godt!:p men ja, det er mye kroppspress om dagene..

I begynnelsen fikk jeg høre om jeg var sikker på at det bare var én der inne. Nå er det flere som har kommentert at de ikke syns jeg er så stor. :p

Jeg får høre at jeg har så liten mage :p skal på vekstkontroll 14 november. Men hun er ikke så stor, men følger sin egen kurve :)

Jeg har tydeligvis stor mage ifølge kjente og ukjente!! Ligger innenfor normalen på symfysemål og legen sier det ikke har sammenheng med stor baby... Men kjenner jeg blir brydd og bekymret

Får høre at jeg ikke er så stor til å være 7 mnd på vei, de blir overrasket når jeg sier at jeg går ut i permisjon om litt over en mnd. Dette til tross for at jeg følger symfysemålene midt på gjennomsnittet og er opp 13-14 kg :P
Bryr meg ikke, men så stor og tung jeg føler meg om dagen, så er det litt godt å høre at jeg ikke er så diger som jeg tror jeg er :P

Jeg har tydeligvis stor mage ifølge kjente og ukjente!! Ligger innenfor normalen på symfysemål og legen sier det ikke har sammenheng med stor baby... Men kjenner jeg blir brydd og bekymret

Jeg får høre jeg har liten mage, men ligger over normalen på symfysemål. :confused: De som kommenterer er like forskjellige som magene som blir kommentert..

Får høre at jeg har liten mage fra nesten alle rundt meg, men ligger rett over gjennomsnittet på sf-mål og Lillemor har -15% vekstavvik :S

Har fått høre at jeg har stor mage. Syns jo egentlig ikke det selv :P Men noen måå jo bare kommentere, avogtil syns jeg de kan holde kjeft :P

Synes selv jeg er ganske liten til å ha kun 9 uker igjen, og det synes alle andre som har behov for å kommentere også :-p
Var tynn i utgangspunktet, og jeg er ganske lang i overkroppen, noe som gjør at jeg har mer plass til å vokse på enn en som er veldig lav.
Men med tanke på at lillegutt skal legge på seg ganske mye frem til termin, vokser jeg nok i rekordfart de siste ukene! :-p

Folk kommenterer ikke akkurat hvor stor den har blitt, men at den e blitt mye større den siste mnd,særlig på jobb. Men får egentlig bare positive kommentarer, at de synes magen min ser så fin ut :) Har fått ganske mye mage, men har bare lagt på meg på magen, bakfra kan man nesten ikke se jeg er gravid.. Var på UL her om dagen, da målte hun lillegutt også, hun mener han er ca 2,1 kg nå :D

Fatter ikke hvorfor folk skal kommentere den magen jeg!! Hvorfor ikke bare si å så fin mage, eller åå så koselig mage! Samma om den er stor eller liten vell, i de fleste tilfeller har det ingen sammenheng med str på baby!
Her får jeg kommentarer som: å stakkars deg! Er det dags snart? Eh NEI! 2,5mnd igjen! Jeg har ekstremt med fostervann å ser derfor høygravid ut, men alikevell... Hadde magen vært liten som den var i begynnelsen med førstemann så skulle jo folk søren meg kommentere det og! Ush, kommer til å få hormon-utbrudd på neste som kommenterer magen :p

Jeg har liten mage og har hatt liten mage med alle tre. Hittil gått opp fire kg så det er jo ikke all verden av ekstra vekt heller. Sist vektskontroll lå mini ca 10% under gjennomsnittet, men han ligger akkurat likt som sine brødre. Forventer ingen 3 kg kid, men håper han er nærmere 2,5 enn 2 denne gangen

Først nå folk begynner å se at jeg er gravid og får kun spørsmål om jeg holder hånden på magen xD

Ikke bry deg så lenge babyen har det bra :) Vi er alle forskjellige og du bærer nok bare lengre bak enn andre :)

Små mager er normalt, store er normalt og små babyer er normalt og store er normalt. Det er heldigvia variasjon på oss mennesker. Kroppsfokus og kommentarer om størrelse er unødvendig!

Jeg er nok litt hårsår og har fått høre fra jeg var 4-7 mnd på vei at jeg var gedigen og det la desverre en demper på hvordan jeg følte meg med meg selv. Syntes selv jeg er fint gravid, har struttende mage og legger bare på meg på magen. Tenker jeg er heldig sammenlignet med andre som feks får mye vann i kroppen feks. Nå har de heldigvis slutta, de har vel skjønnt at det ikke er så poppulært å si på slutten av svagerskapet. Har og fått høre (av ei anna gravid med liten mage) at dette er et tema bak min rygg på jobb, noe jeg ikke kan skjønne er greit. Det er rart at en gravidkropp skal være allemannseie, om magen er liten eller stor. Skulle ønsle jeg kunne heve meg over det, føler meg litt barnslig som ikke klarer det.

Mange som blir kommentert om størrelsen på magen? Jeg føler meg mye større og at magen har kommet fort i det siste og viser den stolt frem! :) jeg følger kurva etter streken mtp symfysemålingene hos jordmor.. likevell får jeg høre hele tiden både av familie, venner, folk på jobb og ukjente at jeg ikke er stor i det hele tatt og «hæ? Bare 2 mnd igjen? Du er jo ikke stor i det hele tatt».. blir jo litt slik at jeg tjiker ned på magen og håper den lille vokser som den skal.. skal på vekstkontroll 16/12 grunnet jeg har lavt stoffskifte.. jeg har jo vært tynn og godt trent før graviditet, og har lagt på meg 12 kg til nå :p føler alt er helt normalt, blir derfor unødvendig bekymra for disse tilbakemeldingene:p
Noen sier jeg er sprekkeklar, andre sier jeg er liten. Jordmor sier alt er som det skal - så velger høre på henne :)

Men du sier du skal på vekstkontroll? Hva er det? Jeg har også lavt stoffskifte, er det noe jeg også burde på da? :confused::D

Back
Topp