Liten mage-kommentarer......LEI...

Jeg har også liten mage og mange kommenterer det. Men tenker ikke over at dette er slemt ment. Tar det som ett kompliment jeg:) Og svarer ofte, jeg vet er jeg ikke heldig:) Til og med ultralyd legen min sa til min samboer, herregud hvor er babyen hos kjærtinga de da? Hun er jo så kantete og tynn. Mens han lo. Lo med jeg da, synes ikke det er noe å ta innover seg og bli såret og sur. Ingen mener å være onskapsfulle når de ytrer slike kommentarer:)

jeg er lei av gravide som ikke tåler slikt snakk! ;) 

er normalt å spørre/ si slike ting til gravide. jeg føler meg liten denne gangen og får høre at jeg også ser liten ut i forhold til en annen som er større og har termin senere enn meg.. 

kunne ikke brydd meg mindre   

Jaja jeg blir iallefall provosert av det, spesielt siden jeg alltid har hatt komplekser for høyden min (er 1,82) og nå skal alle bruke det som argument for at jeg har så liten mage.. Jadda..minn meg på at jeg er høy også, det har jeg jo aldri fått høre fra før?!

Har dessuten gått opp 10 kg allerede og har høyt SF mål, tenker litt sånn er jeg bare feit da siden folk ikke syns jeg har stor mage?

Nesly skrev:
Jaja jeg blir iallefall provosert av det, spesielt siden jeg alltid har hatt komplekser for høyden min (er 1,82) og nå skal alle bruke det som argument for at jeg har så liten mage.. Jadda..minn meg på at jeg er høy også, det har jeg jo aldri fått høre fra før?!

Har dessuten gått opp 10 kg allerede og har høyt SF mål, tenker litt sånn er jeg bare feit da siden folk ikke syns jeg har stor mage?

Men kjære deg, ikke overanalyser da. :) Det er nå en gang sånn at gravide er litt sånn "allemannseie", og å si til deg at du har liten mage er vel det samme som å si at "så fint vær det er i dag", liksom. Snikksnakk, ingenting annet. :) Jeg hadde også liten mage, og det ble stadig kommentert - men jeg var stolt av magen min!

Jeg fikk høre at jeg hadde stor mage, var visst tvillinger på vei i følge ryktet:P Jeg er 183cm og med stor mage i tillegg følte jeg meg som en kjempe:P
Blir ofte slik at folk kommenterer om magen er stor eller liten, samme med høyde.  Jeg vet det ikke alltid er så gøy å høre men de fleste får høre noe slikt uansett. Må bare prøve å ikke la det gå innpå deg:) Er ikke så mye annet å gjøre med det

og derfor eg er nøyen og bare seie "kor fin magen er!!"  og det er jo sant i alle tilfeller, det er ett godt og flott babyhus <3

og derfor eg er nøyen og bare seie "kor fin magen er!!"  og det er jo sant i alle tilfeller, det er ett godt og flott babyhus <3

Uansett hvordan en gravid-mage blir kommentert er det feil.

Hva med å bare lukke øynene, puste og tenke at det det er en klønete kommentar av folk som føler de må kommentere graviditeten siden den er åpenbar.

Jeg skjønner deg veldig godt! Jeg hadde og liten mage, å fikk høre det hele tiden. Folk som hadde sagt det før, kunne si det flere ganger. Jeg jattet bare med de, men innerst inne irriterte det meg. Men nå i dag er jeg glad for at den var liten! Mye mindre å bli kvitt etterpå!;-) pluss at jeg fikk ikke laus hud:-D

Melbamix skrev:
Jeg skjønner deg veldig godt! Jeg hadde og liten mage, å fikk høre det hele tiden. Folk som hadde sagt det før, kunne si det flere ganger. Jeg jattet bare med de, men innerst inne irriterte det meg. Men nå i dag er jeg glad for at den var liten! Mye mindre å bli kvitt etterpå!;-) pluss at jeg fikk ikke laus hud:-D

Sign

LadyOnHeels skrev:

er normalt å spørre/ si slike ting til gravide. jeg føler meg liten denne gangen og får høre at jeg også ser liten ut i forhold til en annen som er større og har termin senere enn meg.. 

Amen :)

Helt enig. Men jeg har motsatt "Problem". Jeg er nok stor, eller ganske vanlig, men får høre at magen er stor for det. Og jeg er veldig glad for det. Elsker magen min som den er nå :) Selvom jeg er sprekkferdig allerede :D

Men dere som tar dere nær av det å få høre at dere har liten mage, hva er det som gjør det? Er det pga dere vil ha stor mage i forhold til hvor langt dere er på vei? Jeg bare lurer altså ;)

Gjør meg ingenting at folk kaller magen min stor (som er mitt tilfelle), men når folk tror de kan spøke å si at: nå er du blitt tjukk! - det synes jeg IKKE noe om. Jeg er ikke tjukk, jeg er gravid! Prøver å si til meg selv at jeg ikke skal bry meg om det, men akkurat det er et ømt punkt. Er normalvektig, men går mye opp når jeg går gravid. Noen har bare ikke antenner:(.

Jeg hadde liten mage da jeg var gravid også :) Da jeg var 9 mnd på vei var jeg like stor som andre som var 6 mnd på vei, og folk kommenterte det ofte. Men jeg syns bare det var fint at jeg hadde liten mage jeg da :) Babyen vokste fint og hadde det bra, det var det viktigste :) Så fikk jeg ingen strekkmerker på magen :D Bare på siden, og på låra.. Så jeg var bare glad for liten mage.

Sier noen at jeg har liten mage så blir jeg bekymret for at babyen vokser for lite, sier de stor mage blir jeg bekymret for stor baby. Overbekymret jeg nemlig, men det er jo MITT problem :-/

Jeg vet så inderlig godt at det bare er smalltalk og ikke noe mer, det er jaggu ikke lett å finne noe å snakke med gravide om egentlig! De aller fleste spørsmål blir for private liksom men så vil en jo gjerne snakke om det som skal skje også.

Så en kan spørre om formen er bra, når termin er, om en vet kjønn, kommentere flott mage og hvor flott en ser ut som gravid.

Og så er det vel ikke så lurt å følge opp med sin egen fødselshistorie med alle detaljer, dersom en ikke vet at motparten er ok med slikt (jeg er, jeg synes det er spennende med alt av info)

Eg har liten mage, og folk får hakeslepp når eg fortalte dei at eg har termin denne uka som var, da flirer eg og seier det som det er: Eg legger ikkje på meg noko denne gang.

Dei blir også flaue, men eg seier at det går fint, tenk at eg slepper å tenke på at eg må gå ned mange kg. Med jenten var eg stor og la på meg 25-30kg, det var enda værre...

Håper du klarer å ta det med eit smil, for det er ikkje kjekt å bli stor og få mange kommentarer lenge før termin, at nå må du vel føde snart

LadyOnHeels skrev:

må signere denne...når jeg var gravid da..så bare ut som jeg hadde svelget en fotball

Bare vær gla du ikke er så stor!! Forige svangerskap hadde jeg en liten mage. denne gangen stoor mage! det er fryktelig tungt! særlig når man har barn fra før av! det er vanskelig å finne sovestilling,. vanskelig å snu seg om natta, en plage når man må kave seg ut av senga midt på natta trøtt å jævlig for å gå på do. tungt å bøye seg, kle på seg. vanskelig å sitte uten å få magen trykka opp i lungene. Savner magen min fra første svangerskap!  Vær gla du er så heldig at du har blitt gravid! Det er så alt for mange som ønsker seg baby og sliter med å bli gravide! å skulle gjort hva som helst for å i det hele tatt ha en gravidmage, uansett hvordan det så ut... :)

Back
Topp