Liten luring ;)

ceki79

Betatt av forumet
Nå er d 7 uker til termin og jeg syns prinsessa blir roligere og roligere der inne i magen. Flere som har det sånn ??? Full aktivitet morgen og kveld,men utrolig stille bortsett fra d. Kan faktisk være litt skremmende innimellom;).

Her er også frøkna mer beskjeden enn hun normalt er. Jeg har fått beskjed av min jordmor om å følge ekstra med og ringe føden om det går for lang tid eller blir alt for lite aktivitet ifh til normalen ;)

Har litt endringer i bevegelsesmønsteret, men til meg er det motsatt. Har i dag utrolig mye kynnere og det sparkes hele tiden.. Håper det er normalt..

Men hva er normalt??? Syns jo 8-9 timer er lenge imellom. Men,kan jo hende frøkna beveger seg mer uten at jeg merker d

Det er normalt at bevegelsene blir annerledes nå mot slutten, for babyen har ikke så mye plass lenger. Hva som er normalt er jo forskjellig fra person til person. Hvis du mener at bevegelsesmønsteret har endret seg mye, så ville jeg ha rådført meg med lege/jordmor.

Jeg kjenner for min del fortsatt mye aktivitet, selv om det er perioder hvor det er stille. Men slik har det vært hele tiden.

ceki79 skrev:
Men hva er normalt??? Syns jo 8-9 timer er lenge imellom. Men,kan jo hende frøkna beveger seg mer uten at jeg merker d

8-9 timer er lenge.. Men kommer jo an på hva sommar normalt før det begynte å dabbe av..jeg skal reagere om det går 4 timer mellom hver gang jeg kjenner noe:p

Min holder seg stort sett rolig når jeg er i aktivitet og spreller når jeg er rolig, sånn har han egentlig vært hele tiden, sover om natten gjør han og, snill mot mammaen sin. :-)
Vet at det er står ett eller annet sted at man skal telle så og så mange spark om dagen for å være sikker på at barnet trives, men det har aldri jeg gjort.
Er du bekymret bør du uansett følge magefølelsen og ta kontakt med lege/ jordmor så du kanskje får en ekstra sjekk.

Fitness skrev:
Det er normalt at bevegelsene blir annerledes nå mot slutten, for babyen har ikke så mye plass lenger. Hva som er normalt er jo forskjellig fra person til person. Hvis du mener at bevegelsesmønsteret har endret seg mye, så ville jeg ha rådført meg med lege/jordmor.

Jeg kjenner for min del fortsatt mye aktivitet, selv om det er perioder hvor det er stille. Men slik har det vært hele tiden.

Jordmoren min sa til meg at mengden aktivitet skulle vær lik, men bevegelsene gjerne endret seg pga større baby og mindre plass... :P

Var hos jm i dag og etter jeg hadde uttrykt min bekymring ringte hun sykehuset. Fikk ul og satt m reg av hjertelyden en halvtime. Ikke kjent så mye liv på tre uker. Alt i skjønneste orden

Back
Topp