liten leilighet og barn ..

Lykke til med å fylle opp huset! Blir det to på hvert rom?[:)]

Det blir spennende!! Lykke til [:D][:D][:D]

ORIGINAL: Star83

Det hørtes deilig ut Trine!!![:D]
Drømme hus...Hvor mange kvm blir det!?

Det blir ca 300kvm. Kjeller, 1 etg og loftetg. To og en halv etg da, siden den øverste blir med skråtak... Blir stort og fint, gleder meg masse til det er ferdig til sommern [:)]

åååååh.. høres helt topp ut! Jeg drømmer også om enebolig med 5 soverom! Gøy med nytt hus da!

ååååja! Ønsker meg hage jeg! Tror det koster hundre millioner kroner her i Oslo! Må nok flytte til Finnmark (er født der). Da kan man få enebolig til 350 000!!!

det er fint for barna å springe rundt på plenen på sommeren! Var ute og gikk tur med venninnen min i dag, vi fant mange fine steder man kan ta barna med her også, må bare ha litt tiltak og fantasi. Det er bra for dem å være ute!

gubben kan få lov å måke og klippe så slipper vi det [:)]

det pleier mamma å si til meg hvis det er noe hun vil jeg skal gjøre som ikke er så morsomt: neste uke får du lov til å klippe gresset sier hun uff. Kan jo ikke si nei heller [;)]

Tusen takk for alle flotte svarene [:D]
selv om jeg ikke har fast jobb så vet jeg at vi kommer til å klare oss bra økonomisk. Vi drømmer om et lite småbruk ikke så langt fra barndomshjemmet mitt, men vi venter bare på at det skal komme til salgs .. det krever en del oppussing, men det er bare gøy (da får vi iallefall det akkurat slik vi vil[;)])

Diskusjonen om når den "ideelle" alderen for å få barn vil nok ingen ende ta. Å det nok derfor det ikke finnes noe fasitsvar .. all respekt til de som ønsker å få barn (og får) da de er 18 eller 35 .. det er opp til hver enkelt sier bare jeg [:D]

Vi har 2 hus, med 2 leligheter i hver. i bor selv i den minste da vi trives best her.. Den har gang stue/kjøkken, bad 1 soverom og en liten bod.. Tror alt er på 60, gjerne 70 kvadratm, men er ikke sikker... Stua er veldig liten,men dette tror jeg går fint! Det er bare å finne passende løsninger så går det utmerket!![:)] Eneste jeg ike helt har funnet ut enda er hvor vi skal plassere tulla etterhvert da vi bare har et soverom, men vi ordner vel det også med tiden[:)]

vi har akuratt kjøpt hunmen her vardet bare 1 soverom og mye annet rart,, har laget 1 soverom til men skal bygge på nest år da blir det 2 store og et lite soverom til da er det plass.. sambo har en jente far før og jeg vil bare ha 1 så det blir plass nok... småten får bo inne hos oss den første tiden...

Det er ikke noe problem :-) Jeg anbefaler dere å få tak i et stellebord dere kan henge på veggen, så sparer dere plass på badet. Og jeg vil anbefale dere å kjøpe en enkel badebalje i plast som kan henges på en krok på veggen eller stables i dusjkabinettet fremfor å ha stellebord med badekar. Og så har de utrolig mange smarte løsninger på IKEA, da! Både barneseng, møbler og oppbevaringsløsninger.

Jeg har veldig liebn leilighet og var veldig bekymret for hvordan jeg skulle få dette til...
Har veldig lite bad så jeg får ikke plass til noe stellebord dær inne ...[:@]
Så jeg var redd for at jeg måtte ha det i stua men heldigvis så fant jeg et stellebord som kan skruves opp på veggen på badet og kan klappes sammen når man ikke bruker det..
Så har jeg jo lite soverom også,bare 1 soverom,så jeg har måttet bytte ut dobbelsengen med en 120 seng(jeg er alene da)noe som funker kjempebra[:)]Da fikk jeg plass til alt jeg trengte å få inn[:)]

Hei miss85[:)]
vi bor også i en liten leilighet. tror den er rundt 78kvm.
jeg flyttet inn i feb i år, og i sommer har vi pusset den opp fra topp til tå[:'(]
vi bygget et soverom. ikke store greia akkurat med nok til at vi fikk inn en dobbelseng, 2 dobble skap og en romdeler som vi har kurver med ting og tang, samt
leker i de nederste hyllene. jenta mi deler jeg og ex'n min omsorgen for, så hun bor en uke hos meg og en hos han[:)]
den uken hun er her så sover vi som regel i stuen på sovesofan( vi la litt extra i en go sovesofa, samt en tykk overmadrass )
ellers så har vi kastet alt vi ikke likte el ikke hadde bruk for, ikke vært særlig nådig i den saken[;)]
vi har gjort det så praktisk så mulig, og her er go plass til alle oss, samt den nye bebisen.
vi har valg å ikke selge leiligheten for til neste sommer, vi ville spare litt penger så vi kan få det litt som vi vil når vi kjøper oss hus.
venner og de som er på besøk her, og som har sett leiligheta før den ble opp-pusset sier at det er mye bedre plass her en det var før.
så det gjelder vel å kvitte seg med ting man egentlig ikke har bruk for[:D]
lykke til!

Vi bor på hele 50 med et soverom og venter nr 2 nå. [;)]
Skal bygge hus men tar litt tid med å komme i gang har venta siden februar.
Guttene skal sove på soverommet og vi jentene i stua. Kjøpt oss en sovesofa. Holder på å rydde og kaster ting for å få plass. Alt går bare man er innstilt på det [:D]

Back
Topp