liten hodeomkrets..

LiHaLo

Forumet er livet
Novemberskattene 2014 <3
vi kom oss omsider på 3mnd kontroll(blir 4 mnd om to dager)
og det viser seg at Lotta har liten hodeomkrets.. 39,6 var den på, kurven har flata skikkelig ut, og skal tilbake om 2 uker for å sjekke..
jeg blir selvsagt bekymra.. noen som har erfaring?

hvor store hoder har deres barn? og når ble det målt..

41,5 sist vi målte på 4 mnd kontroll....

Marcus sin var på 41,8 da han var 4 mndr.

ORIGINAL: ehg.

42 cm på 4 mndkontroll...

40,3cm på 4mnd-dagen. Var 33 cm da hun ble født. Hun har hele tiden hatt lite hode ift gjennomsnittet, men følger en fin kurve ifølge legen og helsesøster.

Hos de babyene jeg kjenner synes jeg gjennomgående at guttene har en del større hoder enn jentene. Men godt mulig det er helt tilfeldig[:)]

vi opplevde akkurat det samme på 3. mnd kontrollen. Måtte komme tilbake ettter noen uker å ta en ekstra måling siden kurven flatet ut. På 3 mnd var det 39.2. Husker ikke hva det var på den neste kontrollen, men da var det ihvertfall greit igjen[:)]

Lykke til, vet hvor ekkelt det er når man ikke vet om det er noe galt, men som regel går det greit[:)]

Det som ofte skjer når ikke hodet vokser nok er at fontanellen har vokst for fort sammen slik at ikke hjernen har nok plass til å vokse. Ofte får hodet en litt rar fasong(vokser fremover og bakover - ikke som et rundt hode), og man må operere slik at hjernen får den plassen den skal ha for å vokse. Dette er forresten veldig sjeldent[:)]

33cm ved fødsel og 38 på 3 mnd kontrollen skal ikke på ny kontroll før 5 1/2mnd, 17.september:)

ORIGINAL: Chisme

35 ved fødsel og sist vi sjekka 3 mnd +1 dag så var han ca 39cm... hva lå din på ved fødsel da...? har ikke sjekka hodeomkrets etterpå jeg, men vet at min har falt i forhold til skjema der også og nesten gikk under sist jeg sjekka så... men ligger jo mye foran å sånn ser ikke ut som at noe er galt sånn ellers...

her var det 34cm v fødsel og 37,5 v 6 ukers kontroll..
vi får håpe de har vokst i hodet til neste kontroll[:)]

Gutten min hadde 37 cm ved fødsel (AU!) og 42 cm ved 3-mnd kontroll. Litt stort hode han da ser det ut som.....

Eira hadde hodeomkrets på 36,5cm ved fødsel og nå sist på 3mnd`s kontroll var den 42,6cm

Back
Topp