Liten blodklump i uke 35?

Guest
Igår når jeg var på do og tørket meg, kom det en liten liten blodklump på papiret. 
Jeg ringte føden for å høre om jeg bør komme innom eller ikke, for jeg tenkte det kunne være deler av slimproppen. Hun jeg fikk når jeg kom dit sa ingenting om hva det kunne være, spurte ikke om noe, skrev ingenting, hun bare satt meg på registrering for å se om jeg hadde rier og hvordan lillegutt hadde det. 
Så jeg fikk ingen svar på hva det kunne være. 

Hele gårdagen satt jeg med kraftige mensensmerter/følelse, og hadde det utrulig ubehagelig! 
Jeg har hatt en provisert abort for noen år siden, og disse smertene helt nede inni magen minte meg kraftig om når jeg tok abort. 
Så nå spør jeg dere om dere har noen ide om hva dette kan være? Jeg blødde ikke etter dette eller før, var kun en bitteliten blodklump. Minte mest om når man har mensen og får klumper med i blodet som kommer i bind og tampong. 
Bør jeg ha alt klart i tilfelle noe skjer snart?
 
Heisan! Du er nå kommet til 35 uker, og det begynner selvsagt å nærme seg fødsel. ;)
Det kan være vanskelig å si for sikkert, om du bør begynne å gjøre deg klar. Når du får blødninger, etter å hatt mye kynnere/ mensverk, så skyldes det at små kar i livmormunnen har bristet og dermed blødd litt.
Dette er ikke farlig, så lenge det ikke er mer enn det du beskriver. Det kan hende at mormunnen har begynt å forkortes, myknes opp og åpnes seg litt, noen ganger begynner det å skje flere uker før fødsel.
Derfor; hvis blødningene stopper opp, og du ikke kjenner mer til disse kynnerne, så kan du selvsagt gå gravid flere uker til!
Skulle du derimot begynne å blø friskt som en menstruasjon, skal du alltid ta kontakt med sykehuset.

Lykke til!

Mvh jordmor Grethe
 
Back
Topp