Liten blødning i natt...

tweety78

Elsker forumet
Huff, i natt har jeg vært engstelig jenter. Har vært på nattvakt i natt og i to tiden da jeg var på toalettet kom det litt rødt på papiret... Var helt lys og klar rød, og det rant ikke, men var nok til at det var godt synlig. Virket nesten litt tilblandet med utflod, unnskyld beskrivelsen... Jeg kontaktet legevakten og fikk beroligende ord om at dette så og si var vanlig for mange de første mnd. Det var visst så mange jenter i samme situasjon som hadde ringt angående det samme den siste tiden at dette kunne hun si ikke nødvendigvis var noe farlig. Det jeg måtte være obs på var om mengden økte og det ble en kraftig mensliknende blødning, da var det nok ikke mye å få gjort med det, og det skjønner jeg jo. Fikk beskjed om å legge meg ned og hvile og ta det rolig noen dager, og det gjorde jeg også i natt.( til tross for at jeg var på jobb...stakkar kollegaen min, ho slet seg halvt ihjel!)

Jeg fortalte det dessuten til avd.ledern min i morges og hun har ordnet noen til å jobbe for meg de to neste nettene, ho er så utrolig snill og god! Helt nydelig person som jeg setter så utrolig pris på... Nå som jeg har sovet litt har i allefall papiret blitt kun svakt svakt lysrød/ rosa og ting ser ut til å gå helt fint. Jeg prøver å slappe helt av nå og ta livet med ro. Ønsker så inderlig dette barnet! Håper jeg ikke får flere slike blødninger for det gjør meg så redd for å miste... vet ikke hva jeg gjør da evt. Er det mange av dere som har opplevd dette? Isåfall skriv gjerne svar til meg for er så godt å høre fra andre hvor ting har gått bra..

Stoooor klem til alle sammen! Og tvi tvi til alle om at alt skal gå bra!

jeg har ikke opplevd å blø selv, men så og si alle mine venninner som har gått eller er gravide har hatt noen små blødninger...
Noen har til og med blødd mye, og det har gått bra!!
Det viktigste for deg er å slappe av, og prøve å ikke engste deg for mye!!Hvile er utrolig viktig i en slik situasjon!!
Håper det går bra med deg, og at det stopper snart [:D]
Og det er jo et godt tegn at du ikke har smerter[:)]

LYKKE TIL

har heller ikke opplevd blødninger, men jeg forstår allikevel uroen din... klart man bekymrer seg. Jeg har hørt at mange opplever det samme som deg, så det er nok ganske normalt - følg heller med på om det blir mer, og om du får smerter... da skal du nok kontakte legen igjen.

Lykke til!

Jeg har opplevd blødninger, jevnlig fram til uke 13 ca... Er jo ikke mye dem kan gjøre så tidlig uansett, men legen min sa at dersom det ikke var mye, og friskt blod, og jeg ikke hadde smerter var det nok helt ufarlig.

Lykke til, skjønner godt du synes det er ubehagelig[:)]

PS: og mine blødninger passet ganske godt til den beskrivelsen din[;)]

Tusen hjertlig! Er så betryggende å høre... Jeg slapper veldig av nå altså, og er så godt å vite at jeg ikke skal på igjen i natt. Var bare det at jeg ble så redd i natt da det hele begynte. Har jo lest om andre som har begynt å blø og som har abortert, og det gjorde meg ikke noe mer rolig i natt akkurat. Og ho jeg jobbet med sa ting som at hvis det ikke er som det skal så går det sin gang, ikke noe å gjøre med, og at det kanskje ikke var meant to be.... jeg ble så lei meg inni meg at jeg bare ville hjem og gråte.. Men som sykepleier vet jeg at stress og uro ikke er bra for hverken meg eller lille, så nå slapper jeg av med en stor brødskive med egg og kaviar!he he.. Lukker alle bekymringer ute, for jeg har trua på at dette kommer til å gå helt fint[:)] Ber i allefall til de høyere makter om at det skal gjøre det. Stor kos

Tusen takk jenter!!!!!!! Blir bare mer og mer avslappet etter det jeg leser... Dette skal nok gå bra. Stooooor kos til dere alle sammen!   

Tusen takk for flott info! Og ja, jeg skal ta det med ro nå i flere dager, så får vi se hvorvidt det gir seg., noe det virker å gjøre nå altså [;)] Er så utrolig godt å høre om andre som har opplevd noe av det samme. Og gratulerer så utrolig mye med TO!!![:D] Så utrolig stas!  Jeg er selv snart 6 uker på vei og var på ultralyd på onsdag, og da var alt i skjønneste orden ifl gynekologen. Embryoet befinner seg så å si midt inni livmoren og sjansene for at dette skal gå bra er nokså store sa han [:)] Og de ordene går på repeat inni hodet mitt for å si det sånn, he he [:D] Skal tilbake og se hjertet slå den 15 mai, og vi gleder oss så ille! Stor kos

Ja, jeg vet... men dette går nok bra se[;)] Håper på det beste i allefall, og er visst ikke så uvanlig heller. Krysser alt jeg har. Menstermin? Hakke peiling.. Legen antok at jeg skulle egentlig hatt mensen i slutten av mars, ca 25, om jeg hadde hatt mensen vel å merke. Ikke lett å anta når den ikke har vært her siden 2 januar, he he. Stoor klem til deg jenta!

Lykke til! Hvor langt på vei er du?

Jeg var på GU med ultralyd nå på onsdag og ut fra størrelsen på embryoet så er jeg nærmere 6 uker på vei sa han. Trodde ikke jeg var så langt jeg da, for jeg har regnet ut selv at jeg har en termindato en uke etter det han kom fram til... men men. Mulig han ser mer når jeg skal dit igjen den 15 mai [:)]

FruSandvik:
Sånn å forstå! Kan jo hende det er noe sånn ja, for jeg hadde jo en liten blødning den 17 april også, men dette trodde jeg var festeblødning jeg da. Gynekologen mente at dette var nok litt litt for sent ut fra hans målinger og utregninger, men at det kunne være fullt mulig. For alt vi vet så kan det jo være to inni her! he he, og at det er derfor det lille embryoet er litt større enn vi hadde trodd[:D] Skal uansett spørre han om alt dette neste gang jeg så finner vi nok ut noe lurt som jeg kan slå meg til ro med.
Så du har slått deg til ro med dette du da, og slapper helt av? Det høres jo helt nydelig ut da.. Får la meg inspirere av deg jeg da![:D] Føler meg faktisk litt roligere nå også etter så mange tilbakemeldinger om at dette mest sannsynlig ikke er noe farlig, så nå ligger jeg mye og slapper av med god samvittighet. Dette går nok helt fint![;)] klem

Halloen....
Jeg hadde en liten blødning ca I Uke 6, Det var bare litt og det var bare den gangen....
Legen min sah at når man egentlig skulle hatt mensen, Kunne det være vanlig og blø litt....
Lykke Til... [:D]

Jeg ønsker deg i allefall alt det beste videre i svangerskapet, og at vi slipper å blø mer framover begge to. Ikke noe særlig betryggende akkurat. Men nå har jeg fortalt mamma at jeg er gravid også, og bare det å få hennes betryggende ord gjorde at hele verden min ble lys igjen, he he[:D] Er rart hvor fort alt hjelper bare en har mamma der, he he [;)] Takk for alle tilbakemeldinger i allefall! Er så glad for de, mer enn dere aner... Og jeg har sluttet å blø, det gjorde jeg i dag tidlig. Har kun vært lys fersken farge på dagen i dag i utfloden. Så krysser fingre!

Stor holderundtklem til alle sammen

ja, det er viss tiden for blødninger nå.. jeg blødde i 6 timer igår.. var ikke mye, men såklart ble jeg engstelig.. for jeg har aldri opplevd dette tidligere..
Doktorn var ikke snill med meg, han sa det var mest sannsynlig at jeg mister.. å det p.g.a at jeg hadde en provosert abort for 4 måneder siden.. men om det skulle ha noe å si, så er det jo rart at jeg ble gravid i det hele tatt
Han gjorde meg ikke mindre engstelig..Jeg prøver så godt jeg kan å holde fatningen, å håper på at det bare var legen som er udugelig.. jeg må ta sånn HCG, nå hver uke, for å se hvordan ståa er.

Men håper det går bra meg både meg, og alle andre som opplever det samme.

Huff da, det var da trist å høre! Kan ikke forestille meg det engang... Godt å tenke på at hun fikk møtt lille vakra di da, og få blitt bestemor [:)] Håper dere fikk mange gode minner som du kan ha dypt inni hjerterota di da. Stor klem fra meg

Så koselig å høre det da, at dere fikk vært mye sammen i tiden før hun gikk bort. Da var hun nok en lykkelig mormor tror jeg![;)] Gleder meg til å selv få oppfylle den samme drømmen for mamman min, ho er helt oppi skyene etter at hun fikk pakken min i posten i går[:D] Jeg printet ut terminkalkulatoren fra babyverden og sendte den i en eske sammen med en søt liten gul smokk, he he. Ho hadde visst holdt på å sette kaffen i vrangstrupen sa ho! he he[:D] Vi bor også et stykke unna hverandre, men ses ca en gang i mnd da. Er ikke værre enn Fr.stad - Hønefoss liksom så da går det jo greit. Stor klem

Jeg har hatt 2 omganger med blødninger i dette svangerskapet. Jeg tok kontakt med lege og ble henvist til ultralyd dagen etter for å sjekke at alt sto bra til, dette var i uke 8.
Fikk beskjed om at det var normalt og at jeg måtte ta det med ro til det gikk over.

ja, heldi du da, som fikk komme i ul..
jeg fikk bare beskjed om at det var mest sannsynlig at jeg hadde mistet.. enda jeg var slutta å blø da jeg var hos legen.. men begynte å blø igjen i dag.. sukk[:(]

Back
Topp