Liten baby..

Lucky#1

Glad i forumet
Aprilbarna`15
Har akkurat vært på vektestimering og mini ble målt til 10-percentilen. Har dabbet av litt og litt fra sin vekstkurve - 2717g. Blir satt igang på termindato dersom hun ikke kommer før, er 38+2 idag.. Flere med små babyer? Har så lite lyst til å bli satt igang og ikke få føde på ABC-klinikken :(

Min første lå på 10-percentilen, men det hadde hun gjort siden oul, så for henne var det normalt. Denne blir større.

Hva er babyen estimert til ved fødsel?

Min sf-kurve har og flatet helt ut så er under det grønne området. Men mini her var bare litt liten for 1,5 uke siden så ble regnet som innenfor normalen. Skulle jo ikke tro det er noe stor fare for babyen da den er innenfor "normal" fødselsvekt, men skjønner godt du ikke har lyst til å bli satt igang! Krysser fingrene for at hun bestemmer seg for å komme før termin! :) Uansett godt de følger opp da! :)

Min første lå på 10-percentilen, men det hadde hun gjort siden oul, så for henne var det normalt. Denne blir større.

Hva er babyen estimert til ved fødsel?

Her har det gått fra 50 og ned til 10, så det er jo litt spesielt. Hun er estimert til 2800 ca, så er jo ikke krise. Hun har gode vitale tegn og alt virker å være som det skal utenom at velstkurven har dabbet av sakte men sikkert. Hadde det vært alvorlig hadde de vel satt meg igang så snart som mulig :)

Min sf-kurve har og flatet helt ut så er under det grønne området. Men mini her var bare litt liten for 1,5 uke siden så ble regnet som innenfor normalen. Skulle jo ikke tro det er noe stor fare for babyen da den er innenfor "normal" fødselsvekt, men skjønner godt du ikke har lyst til å bli satt igang! Krysser fingrene for at hun bestemmer seg for å komme før termin! :) Uansett godt de følger opp da! :)

Sf kurven min er ok, men dette er mål fra ultralyd, og kurven har dabbet av for hver kontroll vi har hatt. Hun er estimert til ca 2800 til termin, så hun er jo ikke kriseliten, men godt under normalen. Men så lenge hun trives vil jeg ikke bekymre meg for mye, bare håper at jeg slipper å bli satt igang.. Selv om det er deilig å vite at man ikke trenger å gå over :p

Her har det gått fra 50 og ned til 10, så det er jo litt spesielt. Hun er estimert til 2800 ca, så er jo ikke krise. Hun har gode vitale tegn og alt virker å være som det skal utenom at velstkurven har dabbet av sakte men sikkert. Hadde det vært alvorlig hadde de vel satt meg igang så snart som mulig :)

Blir annerledes da, ja. Har de sagt hva det kan skyldes?

Jeg har fått beskjed om at jeg får en liten baby. Ligger ca -15%. Både jeg og far var ikke store når vi ble født, så jordmor sa også det at det er ikke noe unormalt om vi får en baby på 2900.. Jeg tar det som det kommer:)

Sf kurven min er ok, men dette er mål fra ultralyd, og kurven har dabbet av for hver kontroll vi har hatt. Hun er estimert til ca 2800 til termin, så hun er jo ikke kriseliten, men godt under normalen. Men så lenge hun trives vil jeg ikke bekymre meg for mye, bare håper at jeg slipper å bli satt igang.. Selv om det er deilig å vite at man ikke trenger å gå over :p
Ja, de tok ul pga. avflatet sf-kurve på meg, det var da de fant ut at jenta er litt liten, men ikke noe som var noe jeg trengte ekstra oppfølging for. (Estimert til 2750 for ca en uke siden) Men blir noe annet når babyen vokser saktere enn tidligere ja! Godt tegn at de ikke er så bekymret at de vil ha henne ut med en gang da! :)
Hehe..lenge leve schisofrenien hvor man gjerne vil føde så fort som mulig, men også vil vente til bayen vil ut selv :p

Her er lille sluttet/sakket av på vekst. Blir også satt igang nært termin om ikke endring på neste kontroll. Men jeg føder bare små barn da.. Så er ikke så bekymret egentlig :)

Ja, de tok ul pga. avflatet sf-kurve på meg, det var da de fant ut at jenta er litt liten, men ikke noe som var noe jeg trengte ekstra oppfølging for. (Estimert til 2750 for ca en uke siden) Men blir noe annet når babyen vokser saktere enn tidligere ja! Godt tegn at de ikke er så bekymret at de vil ha henne ut med en gang da! :)
Hehe..lenge leve schisofrenien hvor man gjerne vil føde så fort som mulig, men også vil vente til bayen vil ut selv :p
Ja, herlighet.. Har på en måte lyst at alt skal skje naturlig før termin sånn at jeg slipper å bli satt igang, da vil jeg heller gå en uke over :p skal høre med jordmor på mandag om hun kan sjekke modning og kanskje strippe meg litt om jeg er klar for det. Men vet ikke om det blir godkjent på abc klinikken hvor alt skal skje så naturlig :/ har lite lyst til å føde på vanlig fødeavdeling..

Håper ting starter av seg selv da! :-)
Og at det ikke er bekymringsverdig med liten baby. Kan det være at dette kun er en "fase", og at hun snart legger på seg igjen?
Barn vokser jo i rykk og napp på utsiden iallfall. Forstår jo at det er annerledes i magen.

Nei, håper de følger med, og at baby kommer ut frisk og fin! :-)

Min første var vare 2845 når han ble født til termin. Han er frisk og fin og la fort på seg. Når jeg var på leiesjekk i uke 37 fikk jeg vite at denne også er under gjennomsnittet (-14%). Ingen tiltak blir satt igang her. Krysser fingrene for at du slipper å bli satt igang!

Fikk liten baby sist. 2560 g en uke før termin. Symfysemålet flatet helt ut, men vekstestimering viste at hun holdt seg på -10 %. Men hun var jo mye mindre da hun kom ut. Men! Hun var (og er) frisk og rask, slet bare litt med blodsukkeret den første tiden (typ en liten uke). Nå (snart 2 år) er hun like stor som alle andre.

Tett oppfølging denne gangen, men symfysemål og vekstestimering viser gjennomsnittlig størrelse.

Har de målt blodgjennomstrømming i navlestrengenog sånt eller? De skal jo kunne se om baby har tilgang på nok næring :-)

Back
Topp