Lite tid til storebror...

Lilleklomp18

Forelsket i forumet
Her har lille så ofte måltider at jeg føler at jeg ikke har tid nokk til storebror.... er en forferdelig følelse og jeg vet ikke hvordan jeg kan bedre det.
Lille spiser hver andre time nesten hele døgnet så på ettermiddagen etter henting er det mating av lille, lage middag, spise middag, måte lille, prøve å få gjort noe med storebror før det er kveldsmat, legging osv.... prøver å hente så tidlig som mulig men tiden går alltid...føler storebror føler det samme uten at han sier noe når jeg spør og prøver å snakke med ham om det, han er 3 år.
Gjør vondt i mammahjertet å ikke føle at man strekker til hos begge når den lille krever så my.
I tillegg er jeg hjemmealene halve året da min mann er offshore.
 
Har du ikke noen i familien som kan ta han med på noe? Kino, svømmehall, lekeplass o.l. mens mannen er på jobb.

Jeg har selv ei storesøster som får ekstra tid med pappaen når jeg ikke strakk til. Det hjalp:)
 
Tror nok det er veldig vanlig å føle på det du gjør. Men det er for en kort tid. Snart er lille større. Og han krever ikke så mye av deg. Pust ut. Og prøv å si det til deg selv[emoji4]
 
Hør med noen i familien eller venner om de kan ta med lille ut på trilletur når han skal sove f.eks, så får du og storebror litt kvalitetstid alene sammen, det har ihvertfall jeg gjort når jeg har vært alene med mine to.
 
Har du ikke noen i familien som kan ta han med på noe? Kino, svømmehall, lekeplass o.l. mens mannen er på jobb.

Jeg har selv ei storesøster som får ekstra tid med pappaen når jeg ikke strakk til. Det hjalp:)
Har heldigvis hjelp fra slekt og venner når bf er borte:) men er mer den tiden jeg og ham kan gjøre noe sammen jeg mangler. Jeg føler at for at han skal "gjøre noe" blir han satt bort...
Men lille er kun 5 mnd og store er 3år, så er vell jeg som føler det verste, jeg aner ikke....bare grusomt å gå rundt å føle at man ikke har tid til alle barna!
 
Har heldigvis hjelp fra slekt og venner når bf er borte:) men er mer den tiden jeg og ham kan gjøre noe sammen jeg mangler. Jeg føler at for at han skal "gjøre noe" blir han satt bort...
Men lille er kun 5 mnd og store er 3år, så er vell jeg som føler det verste, jeg aner ikke....bare grusomt å gå rundt å føle at man ikke har tid til alle barna!
De har ingen skade av det, det er jo en tid de bruker på å bli veldig selvstendig. Det er vi som tror at det er galt at vi ikke kan dele oss i 2 rett og slett. Senk skuldrene, det kommer en tid når mini er større og du kan ta igjen tid.

Tenk deg når storebror skal begynne på f.eks fotball. Og mini må være med, og det er drittkjedelig for mini å stå å se på storebror løpe på banen;) fokuset og deling av tid blir fordelt utover med tiden. Å være første mann betyr 100% oppmerksomhet fra første dag til småsøsken kommer:) så de lider ingen nød ved å få litt mindre oppmerksomhet. Det er mamma hjertet som har det værst:)
 
De har ingen skade av det, det er jo en tid de bruker på å bli veldig selvstendig. Det er vi som tror at det er galt at vi ikke kan dele oss i 2 rett og slett. Senk skuldrene, det kommer en tid når mini er større og du kan ta igjen tid.

Tenk deg når storebror skal begynne på f.eks fotball. Og mini må være med, og det er drittkjedelig for mini å stå å se på storebror løpe på banen;) fokuset og deling av tid blir fordelt utover med tiden. Å være første mann betyr 100% oppmerksomhet fra første dag til småsøsken kommer:) så de lider ingen nød ved å få litt mindre oppmerksomhet. Det er mamma hjertet som har det værst:)

Hahaha, må se meg enig i alt du skriver! Er været for mammahjertet og været når man kjenner på det at nå skulle jeg ha gjort det og det og vært slik og slik. Vi får tatt igjen tapt tid når lille blir større og ikke er så avhengig av meg! Så må jeg bare gå i meg selv å huske det ved de verste stundene
Takk for gode ord! Det hjalp virkelig å lufte min frustrasjon innpå her :)
 
Hahaha, må se meg enig i alt du skriver! Er været for mammahjertet og været når man kjenner på det at nå skulle jeg ha gjort det og det og vært slik og slik. Vi får tatt igjen tapt tid når lille blir større og ikke er så avhengig av meg! Så må jeg bare gå i meg selv å huske det ved de verste stundene
Takk for gode ord! Det hjalp virkelig å lufte min frustrasjon innpå her :)
Bare hyggelig:) jeg har ei på snart 8 år, og hu har 2 små brødre på farsiden og 1 lillesøster her. Man skal gå noen runder med seg selv innimellom. Jeg fikk litt pepper av ei venninne da jeg fikk dårlig samvittighet for frøkna. At de skal fram i verden de også, og de kan holde meg i handa resten av livet;) da måtte jeg bite tennene sammen og la henne prøve seg, det var kjempe skummelt! Men, jeg har et mye mer avslappa forhold til å være mamma nå. Og det er godt skal jeg si deg :) lykke til, dette klarer du uten problem. Når du ser hvor flott og flink gutten din klarer seg selv mer og mer, da skal di kjenne stoltheten tar over ;)
 
Back
Topp