Lite symptomer.. grunn til bekymring?

Lilje33

Flørter med forumet
JuniJubel2021
er i dag 6+1 og er veldig urolig da jeg «ikke føler meg gravid» om det gir mening.... jeg kjenner på lite symptomer.

Murringer som kommer og går i ny og ne (ikke smerter), vondt i korsryggen av og på, periodevis tissatrengt og litt ubehag ved klemming på puppene.

Føler meg trøtt på jobb og sliter spesielt rundt lunsjtider, da vil kroppen sove, men klarer å holde meg til jeg kommer hjem.

Føler liksom at dette ikke «er nok», føler jeg burde vært kvalm, vært hormonell, generelt følt sterkere på alt det overnevnte... er jeg på jordet? Eller er det flere som har lite og milde symptomer?

Skal sies at dette er første gang jeg er gravid, og mulig en smule påvirket av alle tråder og innlegg om SA og MA.... aner ikke hva jeg skal forvente.
 
Heilt normalt. Eg er heilt lik og var slik med nr 1 og:happy: kjenner faktisk fleire som har vore slik enn veldig dårlige.
 
Alle er vi forskjellige :hilarious:

Jeg er 7+3, og har godt som ikke et eneste symptom. Litt ekstra trøtt og hormonell til tider, men i veldig svak grad. Sist svangerskap var det helt likt! Omtrent ingen symptomer hele svangerskapet! Glemte både da, og nå, at jeg er gravid i fravær på symptomer. Det eneste som tilsier at jeg er gravid er uteblitt mensen og en voksende mage :D
 
Heilt normalt. Eg er heilt lik og var slik med nr 1 og:happy: kjenner faktisk fleire som har vore slik enn veldig dårlige.

Så godt å høre blir helt tullete av dette symptom-presset jeg føler man må ha for å «klare seg». Takk for svar :)
 
Alle er vi forskjellige :hilarious:

Jeg er 7+3, og har godt som ikke et eneste symptom. Litt ekstra trøtt og hormonell til tider, men i veldig svak grad. Sist svangerskap var det helt likt! Omtrent ingen symptomer hele svangerskapet! Glemte både da, og nå, at jeg er gravid i fravær på symptomer. Det eneste som tilsier at jeg er gravid er uteblitt mensen og en voksende mage :D

Altså, ingenting hadde vel vært bedre enn om jeg fikk det sånn også drømmer jo ikke om kvalme og vondter, men klarer liksom ikke glede meg over graviditeten enda, og da hadde jeg kanskje følt det var mer ekte om jeg kjente noe. Redd for å glede meg, og komme på TUL og få dårlige nyheter :/ Men takk for svar, det hjelper å høre andre har det likt :)
 
Altså, ingenting hadde vel vært bedre enn om jeg fikk det sånn også drømmer jo ikke om kvalme og vondter, men klarer liksom ikke glede meg over graviditeten enda, og da hadde jeg kanskje følt det var mer ekte om jeg kjente noe. Redd for å glede meg, og komme på TUL og få dårlige nyheter :/ Men takk for svar, det hjelper å høre andre har det likt :)
Forstår deg veldig godt! Syns selv det var veldig rart (og frustrerende) at jeg ikke hadde symptomer sist svangerskap. Var mye bekymret for om alt var som det skulle, da jeg følte «alle andre» opplevde så mange symptomer. Nå er jeg mer rolig, fordi dette er blitt normalen for meg :hilarious:

Når skal du på TUL?
 
Forstår deg veldig godt! Syns selv det var veldig rart (og frustrerende) at jeg ikke hadde symptomer sist svangerskap. Var mye bekymret for om alt var som det skulle, da jeg følte «alle andre» opplevde så mange symptomer. Nå er jeg mer rolig, fordi dette er blitt normalen for meg :hilarious:

Når skal du på TUL?

Nettopp. Jeg føler alle jeg kjenner, pluss disse forumene prater om tidlig symptomer og bøttevis av dem. Håper dette er normalen for meg og :) men jeg tror jeg må få gode nyheter på TUL om 13 dager før jeg kan slappe mer av. Men denne tråden her hjelper litt :)
 
Nettopp. Jeg føler alle jeg kjenner, pluss disse forumene prater om tidlig symptomer og bøttevis av dem. Håper dette er normalen for meg og :) men jeg tror jeg må få gode nyheter på TUL om 13 dager før jeg kan slappe mer av. Men denne tråden her hjelper litt :)
Ja, det er lett å bli påvirket av andre naturligvis! Masse lykke til på TUL :hilarious:
 
er i dag 6+1 og er veldig urolig da jeg «ikke føler meg gravid» om det gir mening.... jeg kjenner på lite symptomer.

Murringer som kommer og går i ny og ne (ikke smerter), vondt i korsryggen av og på, periodevis tissatrengt og litt ubehag ved klemming på puppene.

Føler meg trøtt på jobb og sliter spesielt rundt lunsjtider, da vil kroppen sove, men klarer å holde meg til jeg kommer hjem.

Føler liksom at dette ikke «er nok», føler jeg burde vært kvalm, vært hormonell, generelt følt sterkere på alt det overnevnte... er jeg på jordet? Eller er det flere som har lite og milde symptomer?

Skal sies at dette er første gang jeg er gravid, og mulig en smule påvirket av alle tråder og innlegg om SA og MA.... aner ikke hva jeg skal forvente.

Jeg er rett bak deg (5+5 I dag), og kjenner heller ikke på stort. Er min første, så aner jo ikke hva som er normalt eller hva jeg kan forvente. Er litt redd for å glede meg for mye, i tilfelle det skulle være noe galt.

Kjenner pr nå kun på mensmurringer innimellom, litt tissetrengt til tider og muligens litt ømme pupper (om jeg legger godvilja til :hilarious:
).

Skalikke på TU før 06.11 heller, og da er jeg 8+3,så er en god stund til! Skikkelig ventelek detta :facepalm::facepalm:
 
Jeg er rett bak deg (5+5 I dag), og kjenner heller ikke på stort. Er min første, så aner jo ikke hva som er normalt eller hva jeg kan forvente. Er litt redd for å glede meg for mye, i tilfelle det skulle være noe galt.

Kjenner pr nå kun på mensmurringer innimellom, litt tissetrengt til tider og muligens litt ømme pupper (om jeg legger godvilja til :hilarious:
).

Skalikke på TU før 06.11 heller, og da er jeg 8+3,så er en god stund til! Skikkelig ventelek detta :facepalm::facepalm:

Det var som om man skulle skrivd det selv.... da er vi kanskje «normale» likevel, satser på at vi bare er heldige :happy:
Ja denne ventingen er forferdelig.... ukene har aldri før vært så lange :wtf:
 
Det var som om man skulle skrivd det selv.... da er vi kanskje «normale» likevel, satser på at vi bare er heldige :happy:
Ja denne ventingen er forferdelig.... ukene har aldri før vært så lange :wtf:

Hehe, ja! Får håpe "normalen" varer også, for jeg misliker sterkt å være kvalm :wtf:

Helt enig! Fant ut at jeg var gravid på mandag, så har ikke visst det lenge, siden vi overhodet ikke prøvde! Men denne uka er seriøst den lengste jeg har hatt. Ever:p:p og det har faktisk ikke gått en full uke en gang:hungover::grumpy:
 
Hehe, ja! Får håpe "normalen" varer også, for jeg misliker sterkt å være kvalm :wtf:

Helt enig! Fant ut at jeg var gravid på mandag, så har ikke visst det lenge, siden vi overhodet ikke prøvde! Men denne uka er seriøst den lengste jeg har hatt. Ever:p:p og det har faktisk ikke gått en full uke en gang:hungover::grumpy:

Oi! Såpass ferske nyheter, så spennende, og gratulerer ☺️ her har vi jo prøvd IVF, og med corona-shut-down på klinikken og ventelister så føler jeg dette «6 ukers svangerskapet» har pågått siden mars så kanskje derfor det kjenns ekstra vanskelig og tregt
 
Første svangerskapet mitt var null stress. Eneste symptomet jeg hadde var at jeg ble litt småkvalm av lukter (jobba på sykehjem), og litt ømme bryst. Utenom det var jeg i toppform til uke 29, da kom bekkenløsning. Ble sjukemeldt fra harde betonggulv og bekkenløsning forsvant (da kunne jeg fokusere på bare studiene). Det trenger ikke være noe galt selv om man har få symptomer, man er bare heldig som slipper all dritten :meh::happy: tror og håper alt er i orden med deg og spira di :Heartred
 
Det er litt tidlig å bekymre for mangel på symptomer... Det mest normale er å få symptomer rundt uke 7.
Heller flertallet som får skikkelige symptomer i uke 4 og 5. Man er knapt blitt gravid :) Om noen uker så tenker du sikkert tilbake og lengter etter kvalmefrie dager:hilarious:
 
Jeg er nå 7+0, og har svært lite symptomer. Ikke vært et snev av kvalm, bare litt trøttere enn normalt, ømme pupper, mer tissetrengt og noe mer uren hud. Men disse symptomene har liksom ikke blitt forverret seg noe i løpet av de siste ukene, så jeg har i bakhodet hele tiden om noe kan ha gått galt.. Selv om jeg selvfølgelig skulle ønske jeg bare kunne nyte lette symptomer! :shy: Skal heldigvis på TUL til fredag 7+5, så kan forhåpentligvis se at alt er som det skal da med et bankende hjerte :joyful: Først da klarer jeg nok å roe meg ned tror jeg. Selv om det helt klart hjelper med denne tråden hvor det viser seg at vi er flere i samme situasjon. Jeg har ikke turt å si det til noen som helst andre enda, utenom samboeren såklart, nettopp på grunn av dette her!!
 
Jeg merker lite til at jeg er gravid foreløpig. Hadde det akkurat likt med guttungen første trimester merket ikke mye annet en at sovnet med en gang jeg satte meg :hilarious: når jeg ble gravid i august var jeg småuggen, tisset masse, veldig sensitiv luktesans og ble fort andpusten og det gikk jo ikke veien så. :)
 
Har det akkurat likt. Eg prøver å ikkje bekymre meg, men være takknemlig for at eg er så heldig :Heartred
 
Lite symptomer her også, men ømme bryster. Ligamentsmertene har nesten vært borte i to dager, så håper de ikke kommer på en stund da jeg ofte tenker at det er tegn på SA.
 
Back
Topp