lite søvn?

mamman til marius

Forelsket i forumet
hei[:)] gutten min på 4 1/2 mnd sover hele natten, fra 8 om kvelden til 6-7 om morgenen. Men på dagtid er det heller vanskelig...ser tydelig at han er trøtt men har vanskelig for å sovne når jeg legger han. hvis han sovner er det bare for 10 min. Har begynt med tilleggskost utenom ammingen, så jeg tror ikke han er urolig fordi han er sulten! noen andre som opplever dette? hvor mye sover deres barn?

Når jeg ser Tuva blir trøtt på dagtid legger jeg henne ut i vogna og vugger henne litt til hun sovner (noen ganger sovner hun av seg selv), eller triller tur eller kjører en tur i bilen [:)] Så får hun seg en blund [:)] 

min sover ikke gjennom hele natten. sover gjerne 2-3 ganger i løpet av dagen. første soving er som regel 3 timer. sover ute i vogn

Vi har hatt problemer med at han ikke sover mye på dagen, inntil for ca 1,5 mnd siden. Da startet vi med grøt til frokost og gutten sovnet på et blunk[:)] 
Tidligere har vi måttet ut å trille for at han skulle sovne, og våknet med en gang vi kom inn...da kunne han ha kun noen powernaper på 10-15 min. Trodde babyer skulle sove masse i løpet av dagen, men d gjor ikke gutten vår. og de sier jo at de skal sove minimum 14 timer i døgnet, her var vi under 10[:(] 
Her gjorde grøten underverker, han får til frokost og kvelds[:)] Han kan sove opptil 3-4 timer nå, og har lagt godt på seg (har vert litt tynn før, men nå kommer valkene frem[:D]).

Min gutt sover ikke hele natten gjennom, våkner ca hver 3. time da også. På dagtid sover han også lite ift mange andre har jeg skjønt. Ca 30 min om gangen. Han er våken ca 2 timer før han blir trett på dagtid.

Enig med AnineT om å forsøke tur, her sover M mye lengre om jeg går tur!

Her sover hun ca 11 - 12 timer om natten og kanskje 2 - 3 timer om dagen. Kommer litt an på hvor jeg legger hun. Legger jeg hun på soverommet, blir det bare masse skriking og hun sover ca 30 min. Tar jeg vuggen inn på stuen og legger hun der, sovner hun med en gang og sover 1,5 - 2 timer. Før sov hun også i vognen. Sovnet ofte før vi var komt ut døren. Nå ligger hun våken og ser på meg hele turen...

Min baby sover også ganske lite. På dagen sover han 20-30 min 4-5 ganger. Vi legger ham ved første tegn til trøtthet, og etter 20 min søvn så virker han helt våken igjen. Han sover 8,5 timer om natten, bare avbrutt av to måltider. Det blir vel maks 11 timer i døgnet, men han virker overhode ikke mer trøtt. Han er strålende blid og opplagt det meste av tiden, og jeg bryr meg egentlig ikke om hvor mye gjennomsnittsbabyer sover.

Forstår at det blir veldig annerledes for dere dersom din baby ikke virker opplagt når han våkner. Har ikke andre tips enn å se på hvor han sover, og om det evt. er noe som vekker ham, lys, lyd, luft i magen, smokk som faller ut osv.. Kanskje prøve at han sover i vognen, eller prøve i sengen på et mørkt rom, kanskje med en eller annen white noise.

takk for tipsene[:D] skal ut å trille tur i det fine været nå......forhåpentligvis sover han bedre da!

Back
Topp