Lite søvn

Mbmom

Flørter med forumet
Hei! Har i over en uke nå sovet 2-4 timer i døgnet. Det er så slitsomt å ikke få sove. Føler jeg har prøvd alt. Legge meg tidligere, senere, stå opp igjen og gjøre noe, legge meg på sofaen, ta et varmt bad... Ja, osv.. Men ingenting funker!
Har sovet maks 2 timer på natta. Og er jeg heldig har jeg fått sove 2 timer på dagen. Bruker mange timer på å få sovne når jeg legger meg. Dette er da ikke sammenhengende søvn heller, da jeg våkner for å tisse f.eks.
Er dette normalt? Hadde det ikke sånn med de 2 andre svangerskapene. Vet ikke hva som holder meg våken. Blir jo helt utslitt av dette her.
Skal til legen senere i dag og høre om mulighet for innsovningstablett, selvom jeg vet at de helst ikke vil at man tar noe sånt. Men det kan jo ikke fortsette sånn her :arghh:
 
Mye som er normalt når man er gravid, men utifra det du skriver, høres det ikke ut som det er normalt for deg, så en tur til legen er sikkert ikke så dumt!

For meg er det dessverre helt normalt å ikke sove godt som gravid. Jeg er heldig hvis jeg bikker fire timer per natt nå i tredje trimester og sånn har det vært i alle tre svangerskapene mine, så for meg er søvnmangel helt normalt, men at det er slitsomt, det kan jeg skrive under på! (Jobber 100% og har to barn som krever sitt, så soving på dagtid kan jeg bare glemme... heldigvis er det bare seks arbeidsdager igjen før permisjonen begynner nå, så da skal jeg prøve å få hvilt litt mer på dagtid :)
 
Mye som er normalt når man er gravid, men utifra det du skriver, høres det ikke ut som det er normalt for deg, så en tur til legen er sikkert ikke så dumt!

For meg er det dessverre helt normalt å ikke sove godt som gravid. Jeg er heldig hvis jeg bikker fire timer per natt nå i tredje trimester og sånn har det vært i alle tre svangerskapene mine, så for meg er søvnmangel helt normalt, men at det er slitsomt, det kan jeg skrive under på! (Jobber 100% og har to barn som krever sitt, så soving på dagtid kan jeg bare glemme... heldigvis er det bare seks arbeidsdager igjen før permisjonen begynner nå, så da skal jeg prøve å få hvilt litt mer på dagtid :)

Uff, det hørtes ikke noe godt ut. Altså, jeg har ikke sovet så veldig godt med de to andre heller, men ikke så ekstremt som dette. Legger meg rundt midnatt (noen ganger 22) og sovner ikke før 4-4.30, så er det opp kl 6 Og levere gutta på skole og bhg. Slitsomt at det skal ta så lang tid for å sovne. Men får bare høre hva legen sier etterpå. Bare håper jeg får noe :confused:
Masse lykke til de neste 6 dagene, og prøv å få slappet av så mye som mulig før tredjemann kommer :) all cred til deg som fortsatt jobber 100%! Det har dessverre ikke jeg klart denne gangen.
 
Sliter med søvnen her også. Legger meg senest 21.30, men blir mye avbrutt søvn. Halsbrann, rygg, bekken og dobesøk gir meg max 2-3 timer sammenhengende søvn av gangen. Resten av natta ligger jeg og døser. Jobber 100%, og må stå opp kl 5.15. Nedtelling til permisjonen er i gang. 3 uker igjen nå!
 
Lite søvn her også. Legger meg kl 21, sover sjeldent før midnatt selv om jeg er kjempetrøtt. Har vondt i rygg og bekken, halsbrann og tett nese, og må opp og tisse 2-3 ganger per natt. Sover sjeldent med enn 2t sammenhengende, storesøster er en del urolig om nettene og selv om sambo tar henne så våkner jeg også når hun hylgråter av nattskrekk. Kjenner helsigvis at jeg begynner å få litt drahjelp av hormonene som forbereder oss på nattevåk, så jeg er ikke så stupsliten som jeg skulle trodd. Sover sjeldent på dagen nå, seøv med lite og sårlig nattesøvn.
 
Lite søvn her også, og vært sånn hele svangerskapet opp og med, er jo dessverre vanlig, men prøver å sove litt på dagen også så jeg fungerer litt bedre. Akkurat nå har det vært verre siden jeg er syk, men vanligvis er det halsbrann, bekken, generelt hodet at jeg ikke får sove, tørr i munnen, og får ikke puste. Så ja de som sier utnytt det nå med å sove, de har nok sovet mye mer i svangerskapet... for dette er ikke noe å utnytte... (ja skriver som de over, all kreds til deg som jobber 100% nå, hadde jeg aldri greid, sliter med alle avtalene bare jeg og gjøre stand hjemme til babyen.)
 
Jeg har nå i 2,5 mnd sovet 1 time i døgnet. Gjerne et par timer. Kroppen er heilt dø. var slik i forje svangerskap. Ingenting som hjelper. Så tror nåk det er normalt. Blei bra igjen når ungen kom ut :p
Masse lykke til! Håper du får deg litt søvn!
 
Legger meg stort sett mellom kl 22 og 23. Sovner relativt raskt og har oftest den beste søvnen første delen av natta. Våkner gjerne hver time pga smerter i hofter og må endre sovestilling. Da er det er full dandering av bbhugme-pute, ekstrapute for den ene armen og dyne for støtte både her og der. Så krysser jeg alt jeg har for at søvnen kryper på igjen :happy090 I tillegg må jeg opp for å tisse 3 ganger...
6 av 7 netter står jeg opp én time eller to for å avlaste bekkenet litt, det hjelper. Til sammen tipper jeg at det blir alt mellom 3 - 6 t.

Du skal ha kred for at du fortsatt greier å jobbe fulltid! Men tenker også at du kanskje ikke har så godt av det? Jeg ordnet meg en 50 % sykemelding siste mnd før permisjon slik at jeg kunne ta det litt roligere på formiddagen. Brukte nok tilsammen bare 25% av sm, men på denne måten hadde jeg mulighet til å tilpasse ut fra søvnen. Vi tjener ikke på å slite oss fullstendig ut før den lille kommer :happy: selv om jeg også mener at det er viktig å jobbe når man har kapasitet og mulighet.

Hva det gjelder halsbrann har jeg erfart at Gaviskon mikstur fungerer 100 ganger bedre enn tyggetabletter! Smaker vondt men heller dét enn at spiserøret etses sønder og sammen :bag:
 
Legger meg stort sett mellom kl 22 og 23. Sovner relativt raskt og har oftest den beste søvnen første delen av natta. Våkner gjerne hver time pga smerter i hofter og må endre sovestilling. Da er det er full dandering av bbhugme-pute, ekstrapute for den ene armen og dyne for støtte både her og der. Så krysser jeg alt jeg har for at søvnen kryper på igjen :happy090 I tillegg må jeg opp for å tisse 3 ganger...
6 av 7 netter står jeg opp én time eller to for å avlaste bekkenet litt, det hjelper. Til sammen tipper jeg at det blir alt mellom 3 - 6 t.

Du skal ha kred for at du fortsatt greier å jobbe fulltid! Men tenker også at du kanskje ikke har så godt av det? Jeg ordnet meg en 50 % sykemelding siste mnd før permisjon slik at jeg kunne ta det litt roligere på formiddagen. Brukte nok tilsammen bare 25% av sm, men på denne måten hadde jeg mulighet til å tilpasse ut fra søvnen. Vi tjener ikke på å slite oss fullstendig ut før den lille kommer :happy: selv om jeg også mener at det er viktig å jobbe når man har kapasitet og mulighet.

Hva det gjelder halsbrann har jeg erfart at Gaviskon mikstur fungerer 100 ganger bedre enn tyggetabletter! Smaker vondt men heller dét enn at spiserøret etses sønder og sammen :bag:
Tror ikke TS jobber 100% utifra det hun skrev?

(Det gjør derimot jeg, men nå har jeg bare 5 arbeidsdager igjen etter i dag og da gidder jeg ikke styre med sykemelding når det er så kort tid igjen til permisjon i alle fall.)
 
Huff det hørtes slitsomt ut! Håper det blir bedre i natt ❤️
 
Tror ikke TS jobber 100% utifra det hun skrev?

(Det gjør derimot jeg, men nå har jeg bare 5 arbeidsdager igjen etter i dag og da gidder jeg ikke styre med sykemelding når det er så kort tid igjen til permisjon i alle fall.)
Mulig jeg blandet litt med ts og andre innlegg Lykke til med de siste arb.dager før permisjonsstart;)
 
Hei! Har i over en uke nå sovet 2-4 timer i døgnet. Det er så slitsomt å ikke få sove. Føler jeg har prøvd alt. Legge meg tidligere, senere, stå opp igjen og gjøre noe, legge meg på sofaen, ta et varmt bad... Ja, osv.. Men ingenting funker!
Har sovet maks 2 timer på natta. Og er jeg heldig har jeg fått sove 2 timer på dagen. Bruker mange timer på å få sovne når jeg legger meg. Dette er da ikke sammenhengende søvn heller, da jeg våkner for å tisse f.eks.
Er dette normalt? Hadde det ikke sånn med de 2 andre svangerskapene. Vet ikke hva som holder meg våken. Blir jo helt utslitt av dette her.
Skal til legen senere i dag og høre om mulighet for innsovningstablett, selvom jeg vet at de helst ikke vil at man tar noe sånt. Men det kan jo ikke fortsette sånn her :arghh:

Jeg har det på akkurat samme måte! :dead:
 
Nesten godt å se at så mange av dere også sliter så mye med søvnen, selvom jeg skulle ønske vi alle kunne slippe det! Dro til legen i dag, men viste seg at jeg hadde time i morgen, og ikke i dag :facepalm: er det mulig? Haha. Hodet henger ikke så godt med om dagen, nei. Så får vi høre hva hun sier i morgen. Tipper jeg ikke får noe for det, men jeg skal prøve.
Vi får trøste oss med at det snart er "over", i alle fall at vi får kroppene våres for oss selv igjen (så å si) snart! Er ikke så lenge igjen, selvom det føles sånn.
Uansett, så føles det godt å få blåse ut litt her som vi er flere i samme båt :)
 
Fikk noe allergi-medisin, som kan gjøre en trøtt. Det funket i går hvertfall, for i natt sov jeg så mye bedre enn jeg har gjort på lenge :happy: våknet mye i natt også, men da var jeg så døsig og sovnet lettere igjen, enn at jeg ble lys våken som jeg pleier. Det var veldig godt og etterlengtet. Nå skal jeg prøve å sove igjen, og håper på en god natts søvn til både meg og dere alle :love017
 
Lider av alvorlig kronisk (når jeg er gravid) søvnproblematikk. Kan gå flere døgn uten søvn og har fått beskjed om at nei, ingen hjelp å få haha. Gleder meg til baby kommer så jeg kan få sove litt :hilarious:
 
Våkner stort sett til samme tid hver dag , rundt kvart på ett om natten , men sovner da ganske greit etter en stund .samme rundt klokken 03, men heldigvis kan det tidspunktet utgå litt av og til . Så klokken 04-05 men får ikke sove igjen :/
 
Høres slitsomt ut, kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Prøver å sove på dagen, men finner aldri en komfortabel stilling lenger. Ender med at jeg snur meg konstant fordi jeg får så vondt i hofter/skuldre. Vi får trøste oss med at vi snart er i mål!:Heartpink
 
Lider av alvorlig kronisk (når jeg er gravid) søvnproblematikk. Kan gå flere døgn uten søvn og har fått beskjed om at nei, ingen hjelp å få haha. Gleder meg til baby kommer så jeg kan få sove litt :hilarious:
Huff, stakkars deg! ❤️
 
Så slitsomt, ville absolutt hørt med legen. :)

For min del tar det lengre tid før jeg sovner på kvelden. Våkner på en måte litt mot kvelden. Sover også lettere så våkner mer av lyder enn vanlig. Ellers er jeg heldig og sover godt. :)
 
Back
Topp