Lite pust og «trykk» i bringa

CT-Bamsemor

Glad i forumet
Snøkrystallene2021❄️
Innimellom, ikke alltid og ikke hver dag, så kjennes det ut som at noe «trykker» på bringa slik at jeg får redusert pustekapasitet. (Selv om jeg sitter/ligger helt stille.)
Det er ikke vondt, men det kjennes tungt ut, på en måte.
Jeg antar, ut fra hva jeg har lest, at dette har med livmor og lunger å gjøre.

Men er det noen som har avslørt gode metoder å håndtere dette på, slik at det blir mindre tungt å, vel, puste?

Ingen kloke råd. Men det blir mindre plass til alt vi har fra før etter at den lille vokser seg til. Tar mer og mer plass inni magen.

Innimellom, ikke alltid og ikke hver dag, så kjennes det ut som at noe «trykker» på bringa slik at jeg får redusert pustekapasitet. (Selv om jeg sitter/ligger helt stille.)
Det er ikke vondt, men det kjennes tungt ut, på en måte.
Jeg antar, ut fra hva jeg har lest, at dette har med livmor og lunger å gjøre.

Men er det noen som har avslørt gode metoder å håndtere dette på, slik at det blir mindre tungt å, vel, puste?

Jeg har kjent på dette en liten stund, men ble ganske mye værre for et par dager siden.. tenker jo at det har med at livmoren er så høyr at det påvirker lungene.. men er ganske ubehagelig.. jeg jar vært værst på slutten av dagen når jeg skal ligge meg, de siste dagene har jeg stått opp igjen..
Jeg klarer ikke gå med munnbind, og det sa jordmor på forrige kontroll at gjerne burde unngåes. Lungekapasiteten er redusert med ca 30%.. og det er jo en del..
Tenkte jeg skulle ta det opp med legen i morgen, og høre om hun har noe lurt å si.. :happy:

Jeg har kjent på dette en liten stund, men ble ganske mye værre for et par dager siden.. tenker jo at det har med at livmoren er så høyr at det påvirker lungene.. men er ganske ubehagelig.. jeg jar vært værst på slutten av dagen når jeg skal ligge meg, de siste dagene har jeg stått opp igjen..
Jeg klarer ikke gå med munnbind, og det sa jordmor på forrige kontroll at gjerne burde unngåes. Lungekapasiteten er redusert med ca 30%.. og det er jo en del..
Tenkte jeg skulle ta det opp med legen i morgen, og høre om hun har noe lurt å si.. :happy:
Hører gjerne om legen din har noe lurt å si!
Har litt gitt opp min lege. Skal til jordmor om to uker.

Vet ikke helt hvor bringa ligger eksakt, men ved å ligge på Venstre side har du best oksygenopptak, jeg føler det hjelper og gjerne ligge høyt med en hotellpute i tillegg. Hender det funker kun med hotellputen også... veldig ubehagelig med tung pust, snart over nå;):rolleyes::Heartblue:Heartpink

Hadde hun det?
Hos meg går det veldig opp og ned. Noen dager er det umulig å finne noen som helst komfortabel stilling, andre dager merker jeg nesten ingenting. Men munnbind er generelt blitt mye tyngre å bruke.

Kynnere. Får selv trykk i brystet og tyngre pust når de kommer:)

Litt gammel denne her, men hvordan føler du deg nå? Jeg opplevde nemlig noe av deg samme for noen år siden, uten at jeg var gravid. Føltes som jeg ikke fikk pustet ordentlig ut eller inn. Var også vondt å ligge og ble fort andpusten. Viste seg at jeg hadde en delvis lungekollaps. Har vært en del greier knyttet til fødsel rundt dette, så har lest meg litt opp og ser at det kan skje under et svangerskap om man er disponert for det. Har en lege lyttet til respirasjonslydene dine?

Back
Topp