Lite orolig

JGJ

Blir kjent med forumet
Hej
Har just blivit medlem här efter att ha kikat runt lite grann i forumet och olika trådar,och trots att jag läst en hel del om andra av er som också har blödningar så ville jag ändå ventilera lite.
Jag har av och till i löpet av flera veckor fått blödningar, inte helt friska röda, utan mest rosa och ljusbruna och inge ont men är lite orolig i alla fall. Efter ett positivt test har jag haft gravidsymptom såsom otrolig trötthet, större och ömma bröst, uppblåst mage, större matlust och ganska kraftiga humörsvingar, men har nästan inga av symptomen kvar nu! Är 9 + 1, och har bara väldigt ont i brösten och är fortfarande lite extra trött, er det fler som upplevt detta? Kan det vara en MA/SA?? Skal till läkare i nästa vecka, så tänker att jag bara väntar till då eller är det något som är smart att göra innan dess?
Får förmodligen ångra att jag klagat på få symptom om det visar sig gå bra, men fram tills det så kan man ju inte låta bli att oroa sig...

Hei :) jeg er en av de som har slitt med blødninger, ikke mye, men nok til at jeg blir bekymret. Dro på tidlig ul og fikk vite at blødningene stammet fra ett annet sted enn der hvor fosteret ligger. Blør litt av og til enda, så skal tilbake på kontroll om 2 uker. Fikk heldigvis se at det er liv i magen. Jeg har ikke hatt noen smerter i forbindelse med blødningene, men det er naturlig når man blør fra f.eks. Livmorhalsen sånn som meg. Har du vært på tidlig ul enda? Dra på det, så får du vite om alt er ok eller ikke med en gang.
Når det kommer til svangerskapsymptomer så er jeg slik som deg. Har nesten ingen. Er trøtt, har ømme bryster og er minimalt med kvalm. Bekymret meg for deg helt til jeg fikk opp denne i bv gravid appen en morgen. Legger ved bilde så du kan se :) dra på ul når du bekymrer deg så veldig, det er ikke noe gøy å gå rundt og tenke/stresse over dette hele tiden. Lykke til :-)ImageUploadedByBV Forum1413271922.229766.jpg

• Liker
Reactions: cco
Jeg har ikke hatt blødning, men hadde mindre symptomer i uke 8-9 enn tidligere. Var og redd. Nå er jeg 11 +2 og er mye mer symptomer igjen nå.

Har lyckats lugna mig nu, efter att ha läst era kommentarer samt pratat med min läkare som var säker på att det inte var något att oroa sig för. Tack så mycket!;) Det känns så mycket bättre då man vet att man inte är ensam om sådant här! Ska få höra på hjärtat nästa vecka också, glädjer mig massa! :)

Har lyckats lugna mig nu, efter att ha läst era kommentarer samt pratat med min läkare som var säker på att det inte var något att oroa sig för. Tack så mycket!;) Det känns så mycket bättre då man vet att man inte är ensam om sådant här! Ska få höra på hjärtat nästa vecka också, glädjer mig massa! :)
Det er bra du føler deg litt bedre, det hjelper å snakke med leger eller noen som har opplevd det samme. Lykke til med å høre hjertelyden :) håper jeg får høre min snart også :)

Back
Topp