Lite murringer/stikkinger

Lucy2018

Betatt av forumet
Junilykke2018
Jeg er bare 4+6 og det er jo tiden for å bekymre seg for ALT, men i mitt forrige svangerskap hadde jeg så ekstremt med murringer og stikkinger på denne tiden. Både i mage og korsrygg. Men denne gangen kjenner jeg så og si ingenting.

Jeg var høygravid på denne tiden i fjor, så jeg vet ikke om det at jeg relativt nylig var gravid har noe å si? Flere som ikke kjenner så mye i mage og korsrygg?

Last edited:
Jeg har også veldig lite stikkinger og mensmurringer denne gangen sammenligna med sist, og jeg var gravid frem til 1.februar i år (var da kommet til uke 24). Har i tillegg mye mindre symptomer ellers også sammenligna med det svangerskapet, bl.a ikke ømme bryst, og jeg tror det er fordi det ikke er så lenge siden kroppen var igjennom et lengre svangerskap + fødsel.

Jeg har også veldig lite stikkinger og mensmurringer denne gangen sammenligna med sist, og jeg var gravid frem til 1.februar i år (var da kommet til uke 24). Har i tillegg mye mindre symptomer ellers også sammenligna med det svangerskapet, bl.a ikke ømme bryst, og jeg tror det er fordi det ikke er så lenge siden kroppen var igjennom et lengre svangerskap + fødsel.

Ja, du har kanskje rett i det. Har prøvd å google litt, men blir ikke klokere av det :p

Jeg kjenner heller ikke murringer denne gangen. Kjente rundt ikm men det var det. Er nå 5+2 og LENGTER til å få symptomer. Man vil jo gjerne kjenne seg litt gravid ihvertfall. Jeg var ofgså høygravid på denne tiden i fjor og dette er min fjerde graviditet på 3 år og tenker kanskje at livmoren min ikke trenger å strekke seg like mye som med f.eks barn nr 1.
Tror jeg satser på en tidlig UL neste uke bare for å kunne slappe av litt.

Jeg kjenner heller ikke murringer denne gangen. Kjente rundt ikm men det var det. Er nå 5+2 og LENGTER til å få symptomer. Man vil jo gjerne kjenne seg litt gravid ihvertfall. Jeg var ofgså høygravid på denne tiden i fjor og dette er min fjerde graviditet på 3 år og tenker kanskje at livmoren min ikke trenger å strekke seg like mye som med f.eks barn nr 1.
Tror jeg satser på en tidlig UL neste uke bare for å kunne slappe av litt.

Skjønner godt hva du mener.
Vurderer nesten tidlig ultralyd selv, bare for å være sikker :)

Secondo that. Trur "start-strekken" ikkje er så tung når ein nylig har vert igjennom svangerskap/delar av det. Opplever det same, hadde mykje meir strekk og murr når eg vart gravid i vår, etter 10 år uten. Mista i veke 10 i mai, og er no gravid igjen, merkar ikkje dei same draga i magen/lysken som eg gjorde i vår.

Det kan jo være ja... jeg hadde en abort i februar så mulig derfor jeg merker mindre murringer nå enn da men dem kommer plutselig her ofte på kveldene

Merker mest strekk under plutselig nysing, eller om jeg reiser meg opp for fort denne gang. Har nok med at det ikke er lenge siden sist jeg var gravid :D Men det kan jo enda ta seg opp siden jeg er i 8.uke av svangerskapet nå :)

Merker mest strekk under plutselig nysing, eller om jeg reiser meg opp for fort denne gang. Har nok med at det ikke er lenge siden sist jeg var gravid :D Men det kan jo enda ta seg opp siden jeg er i 8.uke av svangerskapet nå :)

Det kan være noe i det ja :)

Her er det fremdeles veldig lite, men får bare satse på at alt er bra :)

Så deilig å ha kommet helt til uke 8, da er jo sannsynligheten for SA betydelig mindre.

Back
Topp