Lite melk??

Gutt2012/spire 2015

Elsker forumet
Junibarna 2015
Jenta vår vokser, legger fint på seg og er stort sett veldig fornøyd. Har ikke tenkt at jeg har lite melk, før jeg prøvde å pumpe meg litt i åttetiden nå i kveld.. Fikk bare ut noen dråper! Ca 1 time etter amming, så burde jo være mer vel? Flere med lite melk på kvelden? Jenta vår er som sagt fornøyd så tror jeg har nok til henne, men tydrligvis ikke noe særlig til overs!!

Ho spiser ikke mer til kvelds da? Det gjør ho her, kan spise hver time noen kvelder, tror ho spiser seg opp til natta, så det er sjelden det er spreng her iallefall..Leste også at det er slik at vi produserer mindre til natta, husker ikke hvorfor bare ;-)

Når man pumper får man ut mindre enn hva babyen gjør. Melka på kvelden er også mye fetere enn den på dagtid og det er mindre av den ;) derfor puppene ofte føles tomme på kvelden og det dies hyppigere

Okei, så det skal være sånn? Får forøvrig ikke ut så mye ellers heller når jeg pumper, men får vel ty til nan hvis vi skal ha b.vakt noen timer. Har dere mye melk?

Jeg har mye.. Legger på seg et sted mellom 3-400g i uka.. Og hun gulper mye i tillegg...

Okei, så det skal være sånn? Får forøvrig ikke ut så mye ellers heller når jeg pumper, men får vel ty til nan hvis vi skal ha b.vakt noen timer. Har dere mye melk?
Jeg har mer enn nok melk til vesla, hun legger godt på seg. Men er ikke mye jeg får ut ved pumping, og pumper jeg på kveldstid kommer det knapt noen få millimeter. Men er som de sier, melka er fetere og i mindre mengder på kveldstid. Best resultat ved pumping får jeg på formiddagen, har klart å få ut ca 150 ml til sammen på begge puppene da. Men vet vesla får ut mye mer enn det når hun spiser, veide før og etter mating på helsestasjonen for noen uker siden, da hadde hun fått i seg 120 gram på et måltid på kun ene puppen :-)

HJg måtte bruke pumpa litt for å få dreisen på det... I starten knota jeg med å få det ordentlig til. Mulig det kan være en del av årsaken? Ellers får jeg best resultat på natta og morgenen, dårligst på ettermiddag/kveld.

Jeg får ut ca 5-10 ml når jeg pumper! Men har veid mini på helsestasjonen før og etter amming, så vet at han får i seg mye mer. Han legger også godt på seg :-)
HS sa til meg at man ikke får ut like mye når man pumper, og enkelte har brystet som rett og slett ikke kan bli pumpet. For min del funker det bedre med håndmelking, da får jeg ut mer :-)

Back
Topp