Lite melk?

• Trådstarter Trådstarter Lykkeliten2019
  • Opprettet Opprettet
L

Lykkeliten2019

Guest
Plutselig om dagen har velsa begynt å dra i puppen og gråte når det hu har sugd i noe sekunder å liksom bare leker med den.Virker liksom som det er tomt?! For når jeg pytter pupp suger hu godt igjen. Men til de to siste måltidene nå så har det vært på begge puppene. Så nå måte jeg gi hu flakse med nan.

Noe som har noe tips på jeg kan gjøre for at jeg skal ha melk nok til alle måltider igjen. Jeg har hele tiden til nå hatt masse melk. Men nå virker det liksom som det nesten er helt stopp. Eneste som er nytt er at jeg begynte på minipiller på mandag (Cerazette).

Du kan pumpe for å få mer melk. Prøve å få henne til å suge alikevell så det ikke stopper opp.

Tett melkegang? Da kan melken smake råttent til slutt. Dette opplevde jeg sist. Hadde en tett melkegang, gutten nektet å drikke fra brystet. Jeg smake på melka, og den smakte harskt!! Pumpa ut alt til jeg fikk løst opp den tette melkegangen, og han ville ha puppen igjen!

Kan evt være at hun er litt stiv i nakken? Slik at hun ikke liker å ligge den veien? Prøv å legge henne i tvillingstilling på den puppen!

Er det på kvelden? Man får gjerne mindre melk om kvelden, som er litt tykkere og mer mektig. Du kan jo ta et par dager med bare masse kos og suging påbrystet for å øke melkeproduksjonen.

Er det ikke slik at smaken endrer seg litt når man begynner på prevensjon?
Mener å ha hørt det...

Er det på kvelden? Man får gjerne mindre melk om kvelden, som er litt tykkere og mer mektig. Du kan jo ta et par dager med bare masse kos og suging påbrystet for å øke melkeproduksjonen.

er på kvelden ja. på dagen er det som regel bra. og natt er det helt fint.

er på kvelden ja. på dagen er det som regel bra. og natt er det helt fint.
Slet med det jeg også, var livredd for at jeg begynte å miste melken. Men det er normalt å ha mindre melk om kvelden, sa helsesøster. På dagen er det mer formelk, tynn melk som slukker tørsten. Om kvelden er melken av uviss grunn mer fet og mettende. Det gjør barnet mett, så ingen fare. Men det er også normalt at barnet ofte "henger i puppen" hele kvelden også, for å få i seg denne melken. Det gjør at babyen min sover til langt ut på natten før hun våkner og vil ha mer, ihvertfall. Men nå er ikke jeg en ammeekspert altså :p

Fant dette da jeg googlet litt så kan nok være minipillene http://forum.babyverden.no/threads/cerazette-og-amming.1149481/. Så får se ann fremover. Går på minpiller grunnet arvelig gener for lett å få blodprop og har
hatt det to ganger. Vil jo heler ikke bli gravid igjen med en gang. Får se om jeg finner en måte å øke melka igjen, eller om det blir bedre igjen selv ellers får jeg jo spør om det finnes noe annet prevasjonsmiddel da siden jeg ikke kan bruke vanlig p.piller.

Plutselig om dagen har velsa begynt å dra i puppen og gråte når det hu har sugd i noe sekunder å liksom bare leker med den.Virker liksom som det er tomt?! For når jeg pytter pupp suger hu godt igjen. Men til de to siste måltidene nå så har det vært på begge puppene. Så nå måte jeg gi hu flakse med nan.

Noe som har noe tips på jeg kan gjøre for at jeg skal ha melk nok til alle måltider igjen. Jeg har hele tiden til nå hatt masse melk. Men nå virker det liksom som det nesten er helt stopp. Eneste som er nytt er at jeg begynte på minipiller på mandag (Cerazette).
Min og leker med puppen etter en liten stund. Husker det fra sist baby også. Jeg bare pakker den bort og venter litt til med å tilby den igjen. Tror ikke det har med for lite melk å gjøre.

Fant dette da jeg googlet litt så kan nok være minipillene http://forum.babyverden.no/threads/cerazette-og-amming.1149481/. Så får se ann fremover. Går på minpiller grunnet arvelig gener for lett å få blodprop og har
hatt det to ganger. Vil jo heler ikke bli gravid igjen med en gang. Får se om jeg finner en måte å øke melka igjen, eller om det blir bedre igjen selv ellers får jeg jo spør om det finnes noe annet prevasjonsmiddel da siden jeg ikke kan bruke vanlig p.piller.
Babyen din blir nok vant til "smaken" av melka etter kort tid:) Jeg som deg må gå på cerazette pga arvelig sykdommer, men det er også den pillen som oftest blir gitt til de som ammer:) Vet om flere som fikk en reaksjon når de startet på pillen, også gikk det over.

Back
Topp