Lite Melk :/

Vigdis88

Elsker forumet
September 2012
Jeg tror jeg har lite melk til snuppa, virker ikke som om hun blir helt fornøyd, og hun vill ha mat ofte...og jeg legger henne til, og da blir hun sint fordi at hun ikke får noe.

Så de siste dagene har jeg pumpet etter hver gang hun har spist, og drukket litervis ned havresuppe og vann og spiser sunt.

I dag kjøpte jeg nan ferdigmelk på sånn små pakker, jeg kjøpte 2. ga henne 60 ml og hun drakk alt sammen og sovnet med en gang! og 60 er jo litt lite fortsatt....så det kan ikke være mye melk jeg har!

Jordmoren syns også at hun har lagt litt lite på seg :( 
Føler meg som en dårlig mor som ikke har nok melk :(

Lurer på om silikoninleggende har noe å si for hvor mye melk man kan få, siden jeg har silikon....

Aner ikke hva silikon gjør med melkeproduksjonen. 

HVor mye har hun lagt på seg dA? Noen babyer er rett og slett bare litt tregere i vekst enn andre. 
Kan jo hende hun driver og øker siden hun vil ha ofte?
Du er absolutt ingen dårlig mor om du skulle ha lite melk, altså! =)

hun gikk ned til ca 3000 før melka kom sjikkelig, det tok 3 dager, så la hun på seg så hun ble 3240 på 10 dager....også sist gang jeg veide henne så vsar hun 3545, og det var den 18.

hun virker mye mer fornøyd nå enn hun bruker å være :/ når hun har fått nan.

Jeg har nå siden fredag pumpet å pumpet etter hver gang hun har spist.....men virker ikke som om det blir noe mer.

Skal de ikke ha mellom 80-100ml pr måltid når de er 1 mnd.....hun har få tissebleier også, og hun er urolig....huff, jeg syns synd på henne...

Min virker også veldig urolig gjennom hele dagen i det siste, sikkert noe som plager henne også. så pumper ut litt og da virker det som det er nok melk der. Så det er ikke sikkert for det er for lite melk der.

Mi har vært litt urolig i 2 uker :O

Og når jeg pumpet meg så fikk jeg bare ut 35ml tilsammen på begge sidene!
Og det er ikke mye :/

noen har rett og slett for lite melk, har ingenting med å gjøre om man er en god mor! Men det høres ut som at du har litt for lite til henne, siden hun legger lite på seg og har tørre bleier...har du pratet med helsestasjonen om det? Har ei venninne som har for lite melk, så hun ammer først og gir så nan til hvert eneste måltid. Det fungerer veldig bra for henne og sønnen iallfall!

Når det er sagt så fikk jeg beskjed om å pumpe 15 minutter etter hver amming/anna hver time i ett døgn for å øke produksjonen, og det hjalp meg veldig! ...det virker også som om jeg har fått mye mer melk etter at jeg begynte å drikke karve-te + spise 3ts av de kokte karvefrøene hver dag, kanskje tilfeldig men verdt et forsøk! 
Uansett er det jo ingenting i veien for å amme først og "fylle på" men nan, det viktigste er jo en mett  og fornøyd baby som legger på seg

Du må hvertfall huske på at det man pumper ut ikke alltid representerer den faktiske mengden man har med melk. 
Med storebror fikk jeg sjelden pumpet ut mer enn 50-60 ml da han var noen måneder gammel, men jeg VET at det var mer melk der, for han la ekstremt godt på seg og slukte 180 ml om han fikk mm på flaske. 
I tillegg til å pumpe etter amming vil jeg råde deg til å legge til babyen så ofte som mulig, da det stimulerer melkeproduksjonen bedre enn pumpingen gjør, hud mot hud osv. 
Å måtte gå over til MME er absolutt ikke noe nederlag, det er rett og slett ikke alltid godt nok med MM, slik er det bare. 
Men om du virkelig ønsker å fortsette ammingen ville jeg lest alt som står om melkeproduksjon på ammehjelpen sine sider, eventuelt ta kontakt med de der inne for å få hjelp. 
Jeg synes forsåvidt ikke at hun har lagt på seg så altfor lite?

Har faktisk drukket en del karve te også :/ Men ser ikke ut å fungere :/

Jeg skal prøve en stund til me å pumpe å slikt, for å se om det blir nå bedre....tror ikke at jeg orker å amme å gi nan for bestandig....viss ikke melken tar seg opp, så går vi over på kunn nan, det blir formye styr me begge deler, siden jeg er "alenemamma" annen vær mnd, da min kjære er på jobb i mnd og hjemme en. 

Jeg skal ta turen på helsestasjonen i morgen så snakke med dem der.
Jeg vet jo at morsmelk er å foretrekke for barn, men viss det går utover mor, og man blir for mye stress å mas, så er det ikke heller bra :/

Men jeg skal prøve en stund å se hva det blir til :)

Det blir bra uansett hvordan det skulle bli til slutt =) 
Lykke til!

Vigdis88 skrev:
Har faktisk drukket en del karve te også :/ Men ser ikke ut å fungere :/

Jeg skal prøve en stund til me å pumpe å slikt, for å se om det blir nå bedre....tror ikke at jeg orker å amme å gi nan for bestandig....viss ikke melken tar seg opp, så går vi over på kunn nan, det blir formye styr me begge deler, siden jeg er "alenemamma" annen vær mnd, da min kjære er på jobb i mnd og hjemme en. 

Jeg skal ta turen på helsestasjonen i morgen så snakke med dem der.
Jeg vet jo at morsmelk er å foretrekke for barn, men viss det går utover mor, og man blir for mye stress å mas, så er det ikke heller bra :/

Men jeg skal prøve en stund å se hva det blir til :)

helt enig! man skal gjøre det som man føler seg mest komfortabel med, det er bedre med en avslappet mor for barnet mener nå jeg! Men som Fru H sier så har ammehjelpen.no mange gode tips, har selv kontaktet de å fått hjelp!
Lykke til!

Hei! Bare lurte på hvordan det gikk da du dro på helsestasjonen? Fikk du noen lure råd?

Er enig med Fru H i at det ikke virker som hun har gått så lite opp, ut fra det du skrev. Og at det kommer lite melk når du pumper, ikke betyr at du har så lite melk når du ammer, hvis du skjønner. Babyen er vanligvis flinkere til å få ut melka enn pumpa er ;) 

Uansett er det jo veldig fint at hun får den morsmelka du kan greie å gi henne, selv om du evt må supplere med NAN.

Kan skjønne at du blir fortvilet når hun ikke virker fornøyd, men du er absolutt ikke en dårlig mor! 

Sender deg en klem!

Jeg mistet melken helt :/

Jeg gir henne erstatning :) og hun virker veldig fornøy med det :)

Jeg prøvde å pumpe hver time for å øke produksjonen men ingen resultater :(

Men jeg er gla for at hun er fornøyd og legger godt på seg nå enn hun gjorde :)

Jeg har silikon og veldig dårlig plass føler jeg. Om du vil få opp produksjonen bør du fortsette og legge henne til og pumpe deg. Begge mine blir nok flaskebarn.
Du er IKKE en dårlig mor fordi du har lite melk, det må du ikke tro!

Back
Topp